Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از احداث 9 پروژه مربوط به زیرساخت‌های گردشگری در بخش دولتی، طی 8 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

حبیب یزدان پناه گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای راه دسترسی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی جیامان و جمالی، گازرسانی به مجتمع ثامن فاروج و گازرسانی به اقامتگاه بوم‌گردی جیامان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای آلاچیق پارک شیرکوه شیروان، سرویس بهداشتی روستای زمان صوفی، آب‌رسانی به رباط قره بیل، سفره‌خانه سنتی مهان و امیرخانلو و آب‌رسانی به کمپ اسفیدان از دیگر پروژه‌های زیرساختی است که در بخش دولتی طی 8 ماهه امسال انجام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، یزدان پناه  با بیان اینکه 14 پروژه دیگر نیز از سوی این اداره کل در سال جاری آغازشده و در حال احداث است، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های گازرسانی، تکمیل کمپ‌های گردشگری، ایجاد راه‌های دسترسی و احداث سرویس‌های بهداشتی و آلاچیق در تفرجگاه‌های گردشگری ازجمله این 14 پروژه است.

وی گفت: 55 میلیارد و 178 میلیون ریال در بخش دولتی و 473 میلیارد و 756 میلیون ریال در بخش خصوصی حجم سرمایه‌گذاری گردشگری طی 8 ماه گذشته در خراسان شمالی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری گردشگری خلخال از اجرای ۹۱ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این استان خبر داد و افزود: محدودیت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باعث کندی اجرای طرح‌های زیرساختی در این بخش شده است.
وی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در اجرای پروژه گردشگری پل معلق ازناو خلخال آماده هستیم، گفت: حداقل اعتبارات پیش‌بینی شده برای ایجاد زیرساخت‌های این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: در حالی که کل اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان برای کمک به ۹۱ طرح در حال اجرای گردشگری ۲۵۰ میلیارد ریال است، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح پل معلق خلخال بدون کمک گرفتن از سایر منابع اعتباری ملی امکان‌پذیر نیست.
محمدی ادیب اضافه کرد: در حالی که سرمایه‌گذاران تمام ۹۱ طرح گردشگری استان منتظر مساعدت‌های دولتی و اداره کل میراث فرهنگی هستند، اساس توزیع اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای پیشرفت فاز‌های پیش‌بینی شده در طرح‌های گردشگری است.
وی با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پل معلق خلخال و تاخیر بیش از اندازه در ساخت آن گفت: در حالی که پروژه احداث پل معلق سرعین بسیار دیرتر از پل معلق خلخال آغاز شده ولی با تلاش سرمایه‌گذار این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا خردادماه امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ما متعهد به رفع موانع سرمایه‌گذاری از مقابل سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری هستیم، در عین حال انتظار از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها نیز اجرا و تکمیل طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی شده با استفاده از حداکثر توان مالی و پرهیز از تاخیر در زمان اجرای پروژه است.

دیگر خبرها

  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • کشف بیش از ۱۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خراسان شمالی
  • تحول حوزه گردشگری شیراز با اجرای سه پروژه تفریحی
  •  گازرسانی به حفرات خالی تکاب کلید خورد
  • اجرای ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه فاصلاب شهرهای شمالی استان بوشهر