Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:13:48 GMT

مدیریت‌شهری از قافله فناوری عقب است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۶۹۳۷

مدیریت‌شهری از قافله فناوری عقب است

مدیریت‌شهری از قافله فناوری عقب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان شصت و یکمین صحن شورای  اسلامی شهر همدان با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و رئیس امور اوقاف و خیریه شهرستان همدان به‌منظور بررسی و تعامل در راستای مباحث اوقافی شهر برگزار شد.

همچنین با حضور شهردار و معاونان، مدیران و کارشناسان شهرداری همدان، گزارش عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* گردان: پیام «معلولیت، محدودیت نیست» در جامعه نهادینه شود

رئیس شورای شهر همدان ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد بروز توانمندی‌های جامعه معلولان در جامعه باشیم و مفهوم پیام «معلولیت، محدودیت نیست»، در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: بر اساس قوانین موجود، مدیریت‌شهری همدان اقدامات خوبی در حوزه مناسب‌سازی معابر شهری نسبت به سایر شهرها داشته است؛ البته انتظار می‌رود این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و با قوت بیشتری، انجام شود.

وی بیان کرد: علاوه بر رسیدگی به امور اجتماعی جامعه معلولان و با تأکید بر رعایت اصل قوانین، باید سهم استخدامی معلولان مبنی بر اساسنامه نظام استخدامی ادارات، رعایت شود.

گردان همچنین با اشاره به برخی مشکلات حوزه اوقافی در شهر همدان، گفت: مشکلات مدیریت‌شهری در حوزه وقف، قابل حل است و امیدواریم با تعامل و همراهی، این روند صحیح را پیش بگیریم.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مدیریت آرامستان‌ها در اغلب شهرهای ایران در اختیار شهرداری‌هاست؛ عنوان کرد: در این راستا انتظار می‌رود مدیریت آرامستان همدان به‌منظور حل مشکلات آن در اختیار شهرداری قرار گیرد.

گردان همچنین با اشاره به گزارش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، گفت: این گزارش‌ها منطبق بر واقعیت بوده و قابل تحسین است؛ البته در حوزه استخدامی‌ها با برخی مشکلات جزئی مواجه هستیم که در صورت تسریع در روند تعیین‌تکلیف آنان و ارائه پاسخ قانع‌کننده به شورا و شهروندان، امتیاز بسیار خوبی به دست می‌آورد.

* بادامی‌نجات: تأکید بر آسیب‌شناسی نیروی انسانی در شهرداری همدان

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه اندیشه و برنامه‌های شهرداری از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری استخراج می‌شود؛ گفت: با بررسی عملکرد حوزه‌های مختلف شهرداری درصدد هستیم تا نقاط قوت و ضعف مجموعه احصا و اصلاح شود.

حمید بادامی‌نجات با توجه به اینکه مدیریت پژوهشی شهرداری معرفی شده است؛ اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز مطالعات شهرداری موجب جلوگیری از هدر رفت منابع شهرداری خواهد شد که بر اساس تأکیدات گذشته، مدیر پژوهشی شهرداری معرفی شده است؛ اما باید ضمن تعامل تنگاتنگ و اتصال با مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان، تشکیلات مناسب فارغ از مباحث نیروی انسانی برای خروجی مناسب آن در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر آسیب‌شناسی وضعیت نیروی انسانی در شهرداری همدان، معتقد است: تمامی نیروی انسانی شاغل در شهرداری به لحاظ علمی و تجربی عملکرذد قابل دفاعی دارند؛ اما به صورت تیمی ضعیف عمل می‌کنند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه شرایط حوزه منابع انسانی شهرداری می‌تواند بهتر از حال حاضر باشد، افزود: رسیدگی به امور نیروی انسانی باید بر اساس رتبه‌بندی شغلی و در نظر گرفتن جایگاه‌های واقعی به‌منظور ایجاد انگیزه بیشتر صورت پذیرد.

وی با انتقاد از روند طولانی مطالعات در شهرداری، گفت: اجرای مطالعات شهری نیازمند برنامه‌ منطقی زمان‌بندی است؛ زیرا هر چقدر زمان بیشتر شود، ارزش کار از بین می‌رود.

* مدیریت‌شهری از قافله فناوری عقب است

نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری، اظهار کرد: عملکرد حوزه سازمان فناوری مناسب ارزیابی می‌شود؛ اما شهرداری در حوزه فناوری عملکرد خوبی نداشته است.

بادامی‌نجات با طرح این سوال که به جز کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس‌ها، کدام بخش از خدمات شهرداری، الکترونیکی ارائه می‌شود؟، افزود: مدیریت‌شهری از قافله فناوری عقب است؛ از این‌رو انتظار می‌رود تمامی امور خدمات الکترونیک به طرح‌های مطالعاتی موکول نشود.

وی با تأکید بر اینکه عمر تکنولوژی بسیار کوتاه است و با گذشت بیش از یک تا 2 سال ارزشی ندارد، گفت: فناوری هر لحظه در حال تغییر است و با تعلل شهرداری در حوزه فناوری، شهر در حوزه هوشمندسازی و فناوری عقب افتاده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان معتقد است: اگر به جای ارائه خدمات الکترونیکی، روش‌سنتی را پیش بگیریم، بزرگترین آسیب به شهر همدان خواهد بود.

* عسگریان: تبدیل وضعیت نیروهای انسانی شهرداری را مطالبه کنید

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز خطاب به شهردار و معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، گفت: تبدیل وضعیت نیروهای انسانی شهرداری بیش از گذشته جدی گرفته شود و با توجه به اینکه روند این امر بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته است، از استانداری مطالبه شود که تا پایان امسال به سرانجام برسد.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه شهرداری باید در حوزه برنامه پنجم با جدیت ورود پیدا کند؛ افزود: مشاور طرح برنامه پنجم بر اساس تجربیات سایر شهرها، می‌بایست الگوهای موفق سایر شهرها را برای بررسی و مقایسه نقاط ضعف و قوت برنامه 5 ساله شهر همدان ارائه دهد.

وی از جمع‌بندی نهایی مبحث جانمایی و جایگزینی نیروهای انسانی در جایگاه واقعی خود در کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا در هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: اقدامات نیمه‌کاره حوزه منابع انسانی جمع‌بندی و به سرانجام برساند و بر اساس برنامه یکساله شهرداری، شاهد توسعه برنامه‌های شهری باشیم.

* فتحی: موقعیت املاک موقوفه شهر در اختیار شهرداری قرار گیرد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز گفت: تعدادی از شهروندان همدانی به‌ویژه در مناطق منوچهری و حصار مطهری که قاعدتا از وضعیت مالی مناسبی هم برخوردار نیستند، در مبحث مالکیت املاک وقفی با مشکل مواجه هستند که انتظار میرود این مهم، مورد توجه اوقاف و امور خیریه قرار گیرد.

علی فتحی با توجه به اینکه حدود 80 درصد املاک شهر همدان نیاز به استعلام صدور پروانه ساختمانی از سازمان اوقاف و امور خیریه استان ندارد، درخواست کرد: موقعیت املاک موقوفه در قالب طرح GIS در اختیار واحد شهرسازی مناطق 4گانه شهرداری همدان قرار داده شود تا از حداقل روند بروکراسی اداری برای شهروندان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی، معابر و... آرامستان شهر، گفت: در صورتی که مدیریت آرامستان با همراهی و تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه استان به شهرداری واگذار شود، بسیاری از مشکلات و معایب موجود هم قابل اصلاح است.

* کاوسی‌امید: «مسجد» در صدر توجه سازمان اوقاف قرار گیرد

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به مدیریت خوب مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: اسلام کامل‌ترین دین محسوب می‌شود و «وقف» به عنوان پشتیبان اسلام مطرح شده است که در راستای تعالی جامعه، تقوبت عترت و کتاب‌ا...، ما را به سعادت خواهد رساند.

اکبر کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود «مسجد» در صدر توجه سازمان اوقاف و امور خیریه استان قرار گیرد، افزود: این مهم، اقدام عملیاتی جهادی می‌طلبد.

وی با توجه به اینکه هر تغییر، هزینه و انرژی خاص خود را می‌طلبد، اظهار کرد: مسجد می‌تواند نقطه اصلی تغییر و تحولات هر محله باشد تا به تمدن نوین اسلامی برسیم؛ از این رو باید احیا و تقویت مساجد به عنوان اولویت وقفی همراه با نقش‌آفرینی سازمان اوقوف و امور خیریه استان، مدنظر قرار گیرد.

* شکل‌گیری میز خدمت در شهرداری تعیین‌تکلیف شود

کاوسی‌امید در ادامه با اشاره به گزارش عمکلرد حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی شهرداری، مغز متفکر و تعیین‌کننده مسیر حرکتی شهردار و شهرداری همدان محسوب می‌شود که فعالیت این حوزه بسیار اثربخش و قابل توجه است.

وی معتقد است: تکلیف اساسی شهرداری، ارائه خدمات به مردم است، زیرا تمامی هزینه‌های شهر را مردم پرداخت می‌کنند؛ از این رو باید با کمترین هزینه و بیشترین رضایتمندی، شهر را اداره کنیم.

کاوسی‌امید؛ بهترین مسیر خدمات‌رسانی در شهر را شکل‌گیری میز خدمت در شهرداری برشمرد و افزود: این مهم باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین با تأکید بر ساماندهی نیروهای انسانی، گفت: باید عملیات «به جای خودها» در حوزه نیروی انسانی شهرداری انجام شود.

کاوسی‌امید با بیان اینکه بر اساس وظایف معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، گزینه کادرسازی مدیریتی مطرح است؛ از این‌رو انتظار می‌رود در راستای ارتقا و شناسایی استعدادهای نیروهای استخدامی (آزمون) سال 92 اقدام شود و از سوی دیگر مباحث و وظایف بروز حوزه‌های مختلف کارشناسی هم انتقال داده شود تا ملکه ذهن همه نیروهای انسانی شود.

* قراباغی: تأکید بر تقویت توریست مذهبی در شهر همدان

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز ضمن قدردانی از عملکرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در راستای تعیین‌تکلیف اراضی دارای معارض به‌ویژه در حوزه مدیریت‌شهری آن‌هم بر اساس روال قانونی، ابراز امیدواری کرد که این روند قانونی و منطقی ادامه پیدا کند و به طور قطع زمینه‌های کاری مشترک خوبی در حوزه مدیریت‌شهری و سازمان اوقاف و امور خیریه استان، وجود دارد.

حسین قراباغی با توجه به اینکه همدان به عنوان شهر گردشگری مطرح است، خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، درخواست کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، تقویت توریست مذهبی همراه با توسعه زیرساخت‌های لازم از جمله اقامتگاه و... مدنظر قرار گیرد.

* نوراله‌زاده: مسجد الگوی اسلامی ساخته شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان در ادامه این جلسه، یکی از دلایلی بروز معضلات اجتماعی در جامعه را دور شدن از نقش واقعی مساجد عنوان کرد و گفت: در گذشته‌های دور این محل معنوی، صرفا برای عبادت تعریف نشده بود، در حالی‌که محلی برای حل اختلاف، آموزش احکام و دین و... بوده است.

نرگس نوراله‌زاده افزود: به‌منظور احیای نقش واقعی مساجد باید یک مسجد الگو ساخته شود تا جانمایی فضاهای مورد نیاز با محوریت مسجد دیده شود.

وی پیشنهاد داد: می‌توانیم در اراضی تفکیک شده با کاربری فرهنگی، در صورتی که اوقاف متولی آن شود و طرح مناسبی منطبق با معماری اسلامی داشته باشد، ساخت مسجد الگوی اسلامی را به عنوان یک کار ماندگار در شهر پیگیری کنیم.

نوراله‌زاده با اشاره به اینکه در برخی مساجد، هیأت امنا اقبالی از جوانان و اقدامان فرهنگی مورد نیاز آن محله ندارند، گفت: این مهم نیازمند آسیب‌شناسی است که با به‌کارگیری جوانان و بهره‌مندی از ظرفیت انان در مساجد، این افراد هم برای حضور فعال ترغیب خواهند شد.

وی با بیان اینکه برخی املاک موقوفی نیازمند است که تبدیل به احسن شود؛ افزود: در حال حاضر دستورالعمل این مهم تدوین شده است که مشکلات موجود باید مرتفع شود.

* تأکید بر تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی با جدیت بیشتر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان همچنین با اشاره به شرح خدمات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، گفت: این معاونت بر اساس نقش‌آفرینی در حوزه برنامه‌ریزی و عملیاتی، قلب تپنده مجموعه شهرداری به معنای نظام‌مند کردن سیستم، محسوب می‌شود.

نوراله‌زاده معتقد است: در صورتی که روند منظم، منسجم و منطقی همراه با دستورالعمل‌ها و تقویت زیرساخت‌ها در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تعریف شود، ساختار مطلوب ایجاد خواهد کرد که سنگ‌‌بنای اصلاح ساختار و فرآیند خدمات شهرداری خواهد بود و این اصلاح ساختار، به یادها باقی خواهد ماند.

وی اجرایی شدن نحوه تدوین فرآیندها و دستورالعمل را به عنوان گزینه پیشگیری بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: 80 درصد تعریف فرآیندها تدوین و در حال تغییر است که باید در قالب دستورالعمل صادر شود و به شهروندان هم اطلاع‌رسانی شود؛ زیرا بخشی زیادی از مشکلات شهرداری در صورت اجرایی شدن این اقدامات، قابل کنترل است.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای شهر همدان اظهار کرد: انتظار می‌رود دستورالعمل نظام رتبه‌بندی و ارزیابی عملکردها در شهرداری همدان نیز در اختیار شورای شهر قرار گیرد تا در صورت نیاز از نیروهای انسانی فعال به‌منظور ایجاد دلگرمی، قدردانی داشته باشیم.

نوراله‌زاده در ادامه بیان کرد: روند انجام برخی امور شهرداری از جمله ممیزی، مغایرت‌گیری تجاری‌ها و... به صورت تجربی بوده است و باید مستندسازی این تجارب در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قرار گیرد که به دلیل طولانی بودن روند تدوین انتظار میرود دستورالعمل‌های اولیه آن به‌منظور یکسان‎سازی روش کار و رفع معضلات موجود، تدوین شود.

وی با تأکید بر اینکه تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی با جدیت و قوت بیشتری صورت گیرد، معتقد است: شناسایی نقاط بحران و آسیب شناسی مجموعه شهرداری به‌منظور تسهیل در امور شهروندان همراه با ارائه راهکارهای اصولی باید جدی‌تر گرفته شود که در این راستا نیازمند تعیین نیروی انسانی فعال با عنوان مسئول پیگیری است.

نوراله‌زاده همچنین با اشاره به اینکه حوزه آموزش نیورهای انسانی در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی روند منظمی را طی نمی‌کند، گفت: این مهم برای ارتقای سطح خدمات در نظر گرفته می‌شود؛ از این‌رو باید نظارت، کنترل و توجه به آن، جدی‌تر باشد و روند تشویقی را پیش گیرید.

* سلماسی: تأکید بر امکان‌سنجی قطعه بزرگان شهر در آرامستان

رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان هم خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، پیشنهاد داد: بر اساس درخواست‌های شهروندان، انتظار می‌رود امکان‌سنجی یک قطعه در آرامستان شهر به نام بزرگان شهر، فرهیختگان و ادیبان در نظر گرفته شود.

* شهردار: تأگید بر حرکت کاربردی‌تر در حوزه آموزش

شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای اینکه به وضعیت ایده‌آل برسیم، به طور قطع با توجه به محدودیت‌ها در مسیر حرکت، با مشکلات زیادی همراه هستیم.

عباس صوفی با اشاره به حوزه آموزش نیز معتقد است: این مهم امر ضروری است که باید علاوه بر احصای عناوین آموزشی بروز و مرتبط با مدیریت‌شهری، به سمت کاربردی‌تر حرکت کند.

* حضرت‌زاده: شهرداری همدان جزو چابک‌ترین شهرداری‌هاست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان هم ضمن ارائه عملکرد و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در حوزه‌های مختلف این معاونت، اعلام کرد: شهرداری همدان جزو چابک‌ترین شهرداری هاست.

مرتضی حضرت‌زاده با تأکید بر اینکه روند استخدامی‎ها پس از هر گونه بازنشستگی در شهرداری، کاهشی بوده است؛ گفت: در حوزه خدمات با وجود 90 ساختمان، تنها ۱۲۰ نیروی خدماتی که به اذعان دیگران مازاد محسوب می‎شود، مشغول به کار در مجموعه شهرداری همدان هستند.

وی عنوان کرد: حدود هزار و 700 نفر نیروی انسانی در مجموعه شهرداری همدان حقوق دریافت می‌کنند که علی رغم تمام مشکلات، چابک‌سازی را اعمال کرده‌ایم و به طور قطع پیگیر انجام امور، نظارت و کنترل و در نظر گرفتن بهترین مسیر استخدامی‌ها در حوزه منابع انسانی هستیم.

حضرت‌زاده با اشاره به موفقیت شهرداری همدان در جشنواره شهید رجایی گفت: شهرداری همدان در این جشنواره بر اساس شاخص‌های عمومی با 340 درصد رشد و در حوره شاخص‌های اختصاصی هم با ۵۰ درصد رشد جزو موفق‌ترین مجموعه‌های مدیریت‌شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه‌های راهبردی همراه با رویکرد مشورتی می‌توان نسبت به آینده شهر و شهرداری خوشبین بود، معتقد است: انتظار می‌رود شهروندان در برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداری، حضور فعالی داشته باشند؛ زیرا از منظر شهروندی در موضوعات مدیریت‌شهری ورود پیدا خواهند کرد و قطعاً اتفاقات بهتری برای شهر رقم می‌زند.

* مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان: آماده همکاری مشارکتی با شهرداری هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: بر اساس تعداد اوقافی‌ها، استان همدان جزو طیف دوم محسوب می‎شود که در این استان، حدود ۴۵ هزار ملک مورد وقف قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ زین‌العابدینی با تأکید بر اینکه سند بالادستی ما وقف‌نامه‌ها هستند؛ تأکید کرد: اجازه تغییر نیت واقف به هیچ عنوان جایز نیست و مجموعه اوقاف و امر خیریه موظف است که نیت واقف خیراندیش را به بهترین شکل ممکن عملی کند و اجازه کوچکترین انحراف از نیت مورد نظر را نداریم.

وی همچنین عنوان کرد: نیازهای روز جامعه در حوزه وقف احصا و اولویت‌بندی شده است تا شرایط برای توسعه و آبادانی کشور بیش از پیش مهیا شود.

حاجی‌ زین‌العابدینی در ادامه گفت: به‌منظور سرمایه‌گذاری برای توسعه و پیشرفت شهر همدان و در راستای رفع مشکلات مردم، آماده هر گونه همکاری در قالب قرارداد مشارکتی هستیم.

وی همچنین اعلام کرد: آمادگی این را هم داریم که تمامی پرونده‌های مورد اختلاف و نزاع بین شهرداری و سازمان اوقاف  امور خیریه استان، مورد به مورد بررسی و تعیین‌تکلیف شود که خوشبختانه تاکنون روند خوبی را پیش گرفته‌ایم؛ اما درخواست دارم با همت مضاعف شهرداری، پرونده‌ها را هر چه سریعتر حل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر اینکه باغ بهشت همدان، موقوفه است؛ اظهار کرد: بر اساس تکالیف قانونی، مدیریت آرامستان همدان را برعهده 

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان مدیریت شهری شهرداری فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استانکهگیلویه و بویراحمدیاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا با بیان اینکه این اجلاسیه ششم اردیبهشت برگزار می‌شود بر فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای این اجلاسیه تاکید کرد. وی همچنین به دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان در پاییز امسال اشاره کرد و گفت: این کنگره مهمترین برنامه فرهنگی سال جاری در استان است که باید برنامه ریزی مناسبی در جهت برگزاری آن انجام شود. روستا با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها به آنها اعلام شده است گفت: باید فضاسازی شهری توسط شهرداری‌ها در این زمینه انجام شود. وی با تاکید بر اینکه زیباسازی و منظر شهری باید به سمت کنگره ملی شهدا سوق داده شود، گفت: تاکنون شهرداری‌های گچساران و لنده نسبت به آماده سازی شهر برای کنگره شهدا اقدامات خوبی انجام داده‌اند. معاون استاندار از نصب بنر‌های کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خبر داد و گفت: مشکلات مربوط به کمیته عمرانی در شهرستان‌ها احصاء و ارجاع داده شود تا در ستاد مرکزی مطرح و رفع شوند.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمدیاسوج
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استانکهگیلویه و بویراحمدیاسوج
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت