Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@05:51:12 GMT

تأسیس گروه پنج دانشگاه صنعتی کشور موسوم به UT۵

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۰۳۱

تأسیس گروه پنج دانشگاه صنعتی کشور موسوم به UT۵

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، حمیدرضا تقی راد معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به اینکه دانشگاه­ های اثرگذار صنعتی کشور مبتکر تاسیس گروه پنج دانشگاه صنعتی کشور موسوم به UT۵ شدندگفت:دانشگاه های صنعتی اصفهان، امیر کبیر ، خواجه نصیر الدین طوسی ،شریف و علم و صنعت ایران به منظورهم افزایی و گسترش همکاری های هدفمند به ویژه در سطح بین المللی اتحادیه­ای موسوم به UT۵ را تاسیس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سند تاسیس این گروه پس از برگزاری جلسات کارشناسی در حوزه­های بین الملل و دریافت نظرات روسای هر دانشگاه و تصویب پیش‌نویس تهیه شده در هیات رییسه دانشگاه‌های عضو، به امضای روسای این دانشگاه‌ها رسید و این گروه رسما فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون بین الملل دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: با این هم افزایی و تشکیل UT۵ همکاری های بین المللی این گروه که در حال حاضر دارای بیش از ۲۰۰۰ عضو هیات علمی، ۵۲۰۰۰ دانشجو، ۷۶۰ آزمایشگاه تحقیقاتی، ۴۱ مرکز تحقیقاتی بوده و تا کنون بیش از ۲۶۰ هزار دانش آموخته در حوزه های مهندسی و علوم پایه تربیت کرده‌­اند، با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تراز اول در دنیا افزایش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: این گروه در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کلان ملی در حوزه­های مهندسی و توسعه فناوری، با هم‌افزایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌سازی تخصصی در دانشگاه‌های عضو در توسعه پایدار میهن اسلامی بیش از پیش تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

188 / 188 دانشگاه صنعتی UT۵ معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر حمیدرضا تقی راد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در جلسه شورای فرهنگی با محور هماهنگی برای تأسیس مرکز نیکوکاری در این واحد دانشگاهی اظهار کرد:  پرداختن به مقوله حجاب و عفاف از مهم‌ترین ارکان در سعادت و تعالی یک جامعه به شمار می‌آید و برای ساختن جامعه‌ای متعالی رعایت شئونات اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در آن جامعه از اهم وظایف افراد آن جامعه است که باید همگان این اصل مهم را در سرلوحه امورات زندگی فردی و اجتماعی خویش قرار دهند.

دانشگاه سنگر فرهنگ و دانش در برابر جنگ نرم

امام جمعه میاندوآب نیز دانشگاه را به‌عنوان سنگر فرهنگ و دانش در برابر جنگ نرم و فرهنگ تحریف شده غرب برشمرد و گفت: تدوین و ارائه برنامه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی و مدون دارد و مشارکت مردمی در این حوزه بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده افزود: برای نظم دهی به اصول و قواعد فرهنگی در ترویج فرهنگ اسلامی و برخورد با بی‌حجابی و رفتار‌های ضد ارزشی استفاده از ظرفیت‌های مساجد، نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها و نیز برگزاری همایش‌های فرهنگی بسیار مهم و باید در سرلوحه برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌ها قرار گیرد.

سرمست چوپان‌نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی میاندوآب نیز با استقبال از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب که برای نخستین‌بار این مهم در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد،‌ تأسیس این مرکز را گامی مهم در همکاری با این نهاد ارزشمند و یادگار بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و کمک به قشر کم‌درآمد و بی‌بضاعت برای ادامه تحصیل در خانه علم مردمی را از اهم واجبات و یک تکلیف مهم الهی و انسانی برشمرد.

به گزارش آنا؛ همکاری و هماهنگی برای تأسیس مرکز نیکوکاری در دانشگاه، برگزاری همایش برای بزرگداشت سالروز شهادت آیت اله مطهری و تجلیل از استادان دانشگاه، برگزاری اردوی علمی، فرهنگی و کوهنوردی برای استادان، کارکنان و دانشجویان واحد، اعطای تخفیف شهریه و تشویق از دانشجویانی که حجاب و عفاف را در دانشگاه رعایت می‌کنند، برگزاری منظم نماز جماعت در واحد، برگزاری مسابقه نقاشی فرزندان کارکنان با محور غزه و جبهه مقاومت، برگزاری کارگاه مشاوره فرهنگی ویژه خانواده دانشگاهیان از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • کشور‌های بریکس می‌توانند به طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند