Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان روز پنجشنبه در مراسم آغاز نهضت نهال‌کاری در حاشیه سد گاوشان کامیاران اظهار داشت: نهضت نهال‌کاری ابتکاری نو و در جهت گام برداشتن در مسیر توسعه جنگل در کشور است که طی آن ۱۴ میلیون نهال در کشور به صورت همزمان غرس می‌شود.

سعدی نقشبندی سهم کردستان از این میزان را ۶۰۰ هکتار توسعه جنگل‌کاری با بذر و ۶۰۰ هکتار با نهال اعلام کرد و افزود: بدلیل همخوانی با شرایط اقلیمی و بارش اولین بارندگی‌ پاییزی، کاشت درختان جنگلی بلوط و بنه ابتدا به صورت گلدانی انجام شد و امروز در این منطقه غرس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در زمینه نهالکاری بیشتر از تعهد عمل شده است، اضافه کرد: تعهد اداره کل منابع طبیعی کردستان ۶۰۰ هکتار بود که ۷۵۳ هکتار عملیاتی شده و در بذرکاری بلوط و بنه هم ۸۷۲ هکتار انجام شده است.

نقشبندی با اشاره به مشارکت مطلوب مردم و جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی از اجرای این طرح، پیش بینی کرد تا پایان آذر ماه جاری ۲ هزار هکتار نهالکاری و بذرکاری در این ۶ شهرستان انجام شود.

وی یادآور شد: با به ثمر رسیدن این طرح، در قالب ماده ۳، جوامع محلی و بهره برداران می توانند از این اراضی جنگلی برای اجرای طرح های گردشگری استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان حوزه گاوشان را بزرگترین حوزه نهال کاری استان با ۶۱۴ هکتار اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طرح های آبخیزداری پشتوانه جنگل‌کاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این مراسم طرح‌های آبخیزداری را پشتوانه مناسبی برای اجرای جنگل‌کاری دانست و افزود: اجرای این طرح نسجام خاص دستگاه‌های اجرایی، مردم و جوامع محلی را می‌طلبد.

خالد جعفری اضافه کرد: با توجه به فرسایش خاک، حفاظت از سدها در دستور کار وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا عمده مسیرهایی که در حوزه های آبریز و نزدیک سدها قرار دارد با اجرای این طرح‌ها به استواری بیشتر خاک کمک کند.

وی به اجرای بزرگترین طرح انتقال آب استان در روستای خامسان کامیاران اشاره کرد و گفت: به غیر از این طرح، ۴۸۰ هکتار دیگر در شهرستان کامیاران به منظور انتقال آب در دست اجراست.

فاضلاب های روستایی تهدیدی برای سدها

فرماندار کامیاران هم در این مراسم از فاضلاب‌های روستایی به عنوان تهدیدی برای حوزه های آبریز و آبخیز نام برد و گفت: هم اکنون فاضلاب چندین روستای کامیاران به این حوزه ها میریزد که رفع این مشکل نیازمند کار ویژه است.

مسعود الماسی به اجرای طرح تبدیل اراضی دیم به آبی در سطح پنج هزار هکتار از اراضی حاشیه سد در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار اجرایی و اجرای باقی آن نیازمند حمایت‌های ویژه است.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح انتقال آب به روستای خامسان یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های دیم این روستا به آبی تبدیل میشود که با ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ شغل از این طریق، گام مهمی برای اشتغالزایی برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها جنگل کشاورزی منابع طبیعی وزارت نیرو آبخیزداری کامیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل کشاورزی منابع طبیعی وزارت نیرو آبخیزداری کامیاران جنگل کشاورزی منابع طبیعی وزارت نیرو آبخیزداری کامیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است