Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: راه‌های شریانی حیاتی خراسان جنوبی طی یک سال اخیر با تزریق سه برابری منابع اعتباری در مقایسه با سال قبل جان تازه‌ای گرفته است و کریدورهای شمالی و جنوبی یکی پس از دیگری بازگشایی می‌شود.

مهدی جعفری، امروز پنجشنبه ۱۴ آذرماه در نشست خبری با اشاره به اینکه این استان سومین استان پهناور کشور است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد ترانزیت به افغانستان و کشورهای آسیای میانه از راه‌های خراسان جنوبی انجام می‌شود و با روند رو به رشد توسعه مبادلات تجاری در مرز ماهیرود چشم انداز بسیار روشنی در این زمینه پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن استان در کریدورهای بین‌المللی شمال_جنوب و شرق_غرب و در مسیر شبکه‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و هوائی و در راستای توسعه تعاملات اقتصادی خارجی استان به ویژه با کشورهای همجوار و استفاده از موقعیت ترانزیتی استان با توجه به گذر کریدور شمال_جنوب از استان و منتهی شدن به بندر چابهار و آب‌های آزاد، موضوع تسهیل و ارتقاء ایمنی حمل و نقل مسافر در راستای تامین حقوق شهروندی و همچنین تامین منابع برای اجرای طرح‌های مصوب به صورت ویژه در دستور کار استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولین استانی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: راه‌های شریانی حیاتی خراسان جنوبی طی یک سال اخیر با تزریق سه برابری منابع اعتباری در مقایسه با سال قبل جان تازه‌ای گرفته است و کریدورهای شمالی و جنوبی یکی پس از دیگری بازگشایی می‌شود.

جعفری با اشاره به راه‌های مواصلاتی استان اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تکمیل عملیات اجرایی ۶۳۰ کیلومتر راه اصلی چهار خطه استان برای رسیدن به متوسط کشوری تا افق سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته است و با تکمیل این محورها طول راه‌های اصلی چهار خطه استان با افزایش ۱۲۰ درصدی به ۱۱۲۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی ادامه داد: برنامه تکمیل شبکه راه روستایی به طول ۶۳۰ کیلومتر و برخورداری ۹۶ روستای محروم آغاز شده است که در یک سال اخیر ۱۳۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی را تکمیل و عملیات اجرایی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان نیز شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به موضوع راه‌آهن و اهمیت آن اظهار کرد: با توجه به اینکه عملیات اتصال بندر چابهار به راه آهن زاهدان_بم و در نهایت به راه آهن سراسری، از سال ۱۳۹۲ توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی شده بود نگاه دولت به خط راه‌آهن مشهد_بیرجند_زاهدان به عنوان اولویت دوم اتصال ریلی چابهار بود اما با تلاش‌های استاندار این خط به عنوان اصلی‌ترین کریدور تراتزیت بندر چابهار به آسیای میانه مورد پیگیری قرار گرفت که جلسات متعدد کمیسیون‌های اقتصادی دولت گویای این واقعیت است.

جعفری ادامه داد: بر همین اساس پروژه ریلی احداث خط آهن بندر چابهار_زاهدان_بیرجند و اتصال به محور بافق_مشهد به طول ۱۵۱۱ کیلومتر، عملیات اجرایی ۱۰۳ کیلومتر خط آهن در قالب قطعه ۱۶ از کریدور راه آهن شرق به طول ۳۲ کیلومتر(بیرجند به سمت قائن) و همچنین ۷۱ کیلومتر آنتنی فردوس به جزین آغاز شد.

وی افزود: همچنین با اخذ دو مصوبه هیات وزیران در طول سه ماه، اختصاص 40 هزار میلیارد ریال در قالب فاینانس داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه آهن سراسری و ۷۰۰ میلیارد یورو فاینانس خارجی به منظور اتخاذ راه اهن زاهدان به بیرجند اتخاذ شده شده است که این موضوع به طور حتم بر سرعت عملیات اجرایی طرح خواهد افزود تا سوت قطار در خراسان جنوبی به صدا درآید.

جعفری با اشاره موضوع مسکن شهری، مسکن را به عنوان گران ترین کالای ضروری خانوار تلقی کرد و اظهار کرد: چهار برنامه نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تامین مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن و خانه اولی‌ها، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به منظور تامین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهور به استان در مرداد ماه سال جاری، بیان کرد: در این سفر موضوع تامین زمین مناسب برای احداث ۱۲۲۵۰ واحد مسکونی در استان آغاز شد که به همین منظور عملیات آماده‌سازی و یا تهیه طرح مربوط به ۴۷۷ هکتار در شهرستان بیرجند، 76 هکتار در شهرستان طبس، 35 هکتار در شهرستان فردوس و ۱۰ هکتار در شهرستان سرایان آغاز شده است.

وی گفت: در حال حاضر برآوردها حکایت از نیاز به سالیانه ۱۴۵۰ واحد مسکونی بر اساس پیش بینی جمعیت تا سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی دارد که طرح اقدام ملی در فاز اول تعداد ۱۴۵۰ واحد مسکونی در قالب مسکن مشارکتی، واگذاری زمین ۹۹ ساله، زمین برای اقشار ویژه، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت، استفاده از ظرفیت‌های بانکی، واگذاری به بنیاد مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و سایر تفاهم نامه‌ها وارد فاز اجرایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزارت راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر رودخانه های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم و بستر رودخانه های استان در سال گذشته رفع تصرف شد.

 برات امیری در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: حفظ حریم قانونی رودخانه ها و مسیل های استان به منظور حفظ مسیر جریان رواناب و سیلاب و پیشگیری از خسارت به اموال عمومی ضرورت دارد و قبل از هر گونه ساخت و ساز در مجاورت رودخانه ها و مسیلهای استان باید مجوز لازم از شرکت آب منطقه ای دریافت و استعلام حدود حریم و بستر آنها انجام شود.

وی گفت: زمین های تصرف شده غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه های استان توسط گروه های گشت و نظارت زیر پوشش این شرکت شناسایی و با همکاری مرجع قضایی و نیروی انتظامی، رفع تصرف شده است.

امیری تصریح کرد: مطالعه و تعیین حدود حریم و بستر رودخانه ها و مسیل های استان در زمره کارهای جاری این شرکت است و از زمان تشکیل این شرکت در سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود حریم و بستر حدود یکهزار و ۴۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان به صورت سرتاسری مطالعه و شناسایی شده و حدود ۵۸۰ کیلومتر آن علامت گذاری شده است.

وی توضیح داد: خراسان شمالی شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن را رودخانه ها و مسیل های مهم تشکیل می دهند که در سال گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم استان لایروبی و بازگشایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • توفان، باران و مه جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • جو پایداری بر استان بوشهرحاکم است/ افزایش پوشش ابر از شنبه
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است