Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، عبدالله یوسفی در افتتاحیه استارتاپ انگور در خراسان شمالی میانگین عملکرد تاکستان‌های دیم استان ۷.۵ تن در هکتار بیان کرد و گفت: این میزان انگور تولیدی استان در حالی است که میانگین عملکرد انگور دیم در کشور به چهار تن هم نمی‌رسد.

وی سطح زیر کشت انگور استان را  ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد وافزود:  از این میزان ۱۸۵ هزار تن محصول از نوع کلاهداری، کشمشی، عسگری، صاحبی و لعل برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تولید 10 رقم انگور در استان خبرداد و گفت: محققان و باغ داران در حال افزایش رقم سازگار با شرایط آب و هوایی این خطه هستند.

یوسفی بخشی از اقتصاد استان مربوط به حوزه تاکستان‌ها دانست و گفت: دراین زمینه باید روش‌های علمی و فناوری اقتصاد معیشتی و سنتی را رشد دهیم.

وی افزود: 24  فرآورده از محصول انگور استان را باید شرکت های دانش بنیان با ایده های علمی و دانش به این حوزه بیشتر بپردازند.

ارسال ۶۰ ایده به استارتاپ انگور خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علمی، کاربردی خراسان شمالی از ارسال ۶۰ ایده توسط محققان دانشگاهی، پژوهشگران، ایده‌پردازان جوان،  دانشجو و تاکداران به دبیرخانه رویداد کشوری استارتاپ انگور این استان خبرداد.

علی بادامی بیشترین ایده‌ها را از سوی محققان و ایده پردازان استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، همدان، آذربایجان، سمنان و گلستان عنوان کرد که پس از ارزیابی توسط هیات داوری، پنج ایده برتر انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی افزود: برخی سرمایه گذاران برای اجرای ایده‌های نو و قابل اجرا در این استان اعلام آمادگی کرده و چند شرکت‌ دانش بنیان نیز قول همکاری و مساعدت بیشتر با محققان و ایده پردازان را داده اند.
 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان شمالی رشد سمنان سازمان جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی