Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:44:54 GMT

بهبود وضعیت منابع آبی کشور نسبت به گذشته

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۸۱۱۳

بهبود وضعیت منابع آبی کشور نسبت به گذشته

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از بهبود وضعیت منابع آبی کشور در سال آبی جدید نسبت به سال آبی گذشته خبر داد و گفت: میزان بارندگی‌ها به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است. البته بدین معنا نیست که وضعیت بارش‌ها در همه نقاط کشور مناسب بوده است؛ چراکه توزیع بارش‌ها متوازن نیست و در بخش‌هایی از کشور با کمبود بارش مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز امروز (پنجشنبه) در حاشیه اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت منابع آبی کشور گفت:‌هنوز برای ارزیابی منابع آبی در سال آبی جدید زود است چرا که عمده بارش‌ها در اکثر نقاط کشور در زمستان و بهار سال بعد اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر این مسئله که در اوایل زمستان برنامه پیش‌بینی تنش آبی سال آینده ارائه می شود، تصریح کرد: سال آبی جدید نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتر خواهد بود چرا که تعداد زیادی از طرح‌های آبرسانی به بهره‌برداری رسیده و برنامه‌های خوبی را برای مهار آب انجام داده‌ایم. علاوه بر این وضعیت آب در سدها نیز نسبت به گذشته مناسب‌تر است.

جانباز در خصوص صحبت‌های نشست امروز نیز گفت: در سال‌های بعد از انقلاب اقدامات بسیار خوبی در حوزه آب و فاضلاب شکل گرفت که مهم‌ترین اقدام خودباوری مجموعه آب و فاضلاب کشور بود چرا که در حال حاضر ۹۷ درصد تجهیزات صنعت آب در بخش داخلی تولید می شود. علاوه بر این در بخش فاضلاب نیز بیش از ۷۸ درصد خدمات توسط ایرانی‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر این موضوع که ایران در صنعت آب و فاضلاب حرفی برای گفتن دارد، تصریح کرد: در این اجلاس نیز شرکت آبفا کشور چهار پیشنهاد را ارائه داد که ارتقای کیفیت آب شرب با همکاری کشورهای منطقه‌ای، ایجاد شبکه آموزشی، ظرفیت‌سازی نیروهای متخصص  مطرح کردیم.

به گفته وی، ایران بیشترین تعداد آزمایشگاه‌های معتبر در بخش آب و فاضلاب را دارد که تعداد زیادی از این آزمایشگاه‌ها مرجع هستند که می‌توان روی این آزمایشگاه‌ها استناد کرد.

وی دومین پیشنهاد مطرح شده در این اجلاس را استفاده از روش‌های نوین تصفیه فاضلاب مطرح کرد و گفت: موضوع بازچرخانی پساب در جهت تأمین آب بخش صنعت، تغذیه آبخوان با توجه به مسائل زیست‌محیطی مورد توجه قرار گرفت.

جانباز افزود: علاوه بر این ایجاد مرکز تبادل اطلاعات و توسعه استارت‌آپ‌ها در میان بخش جوان و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ایجاد یک هاب در منطقه به عنوان مرکز تبادل از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بین عوامل فنی و اجرایی در منطقه موضوعی بود که مورد تأکید قرار گرفت که در همین راستا برای اولین بار مسابقات مهارت آموزشی در بین همکاران فنی شرکت آبفا در شهرها و استان‌ها در سطح کشوری در دی‌ماه امسال در داخل کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تأکید کرد: به دنبال این هستیم که عوامل اجرایی ما در سطح کشور گواهی‌نامه صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند چرا که این مسئله باعث ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مشترکان خواهد شد.

جانباز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از مهندسان مشاور و پیمانکاران ما در پروژه‌های کشورهای سوریه و عراق فعال هستند، گفت: در حوزه توسعه خدمات فنی و مهندسی نیز وزارت نیرو اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: یکی ازمواردی که در این اجلاس به عنوان پیشنهاد مطرح شد حذف آلاینده‌ها در آب شرب با همکاری اعضای نشست بود که در مورد این مسئله نظرات خوبی رد و بدل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت نیرو منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس

‌استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس استان تاکید کرد‌ و گفت: یکی از اصلی دغدغه های مدارس این است که یا اینکه نماز خانه ندارند و یا اینکه نمازخانه آنها نیاز به مرمت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز صبح در جلسه شورای اقامه نماز استان با عرض تبریک روز سپاه پاسداران بیان کرد: سپاه پاسداران یکی از ستون های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که نقش ویژه ای در تحکیم و استحکام نظام داشته است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تمام توان و تلاش ما باید در برپایی هرچه بهتر نماز باشد افزود: این به عنوان تکلیف الهی خودمان است که باید در بهبود این امر کمک کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شورای اقامه نماز استان برنامه های خوبی را در این راستا انجام داده است اظهارداشت: آیین نامه ای ابلاغ شد که مشتمل بر 26 ماده است که برای همه وزارت خانه ها وظیفه ای را مشخص کرده که از بین همه تاکید ویژه ای بر روی وزارت آموزش و پرورش شده است.

 وی با بیان اینکه تاکید ویژه ای بر روی وزارت آموزش و پرورش شده، تصریح کرد: این ابلاغ برای مجموعه دانشگاه ها هم برنامه هایی را پیش بینی کرده است که اقدامات لازم باید صورت گیرد.

قاسمی فرزاد در ادامه افزود: آموزش و پرورش موظف است که برنامه های خودش را در بخش کودکستان و مهدهای‌کودک ها مورد توجه قرار دهد و اقدامات لازم را انجام دهد.

 استاندار همدان با بیان اینکه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز یکی از مراکز مهم برای بحث نماز است اظهار داشت: کانون ها هم باید اقدامات فرهنگی لازم خود را برای بحث نماز از جمله پخش و توزیع کتب مربوط به نماز، برنامه های تفریحی مربوط به نماز انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی دغدغه های مدارس این است که یا اینکه نماز خانه ندارند و یا اینکه نماز خانه های آنها نیاز به مرمت دارد بیان کرد:  نوسازی مدارس باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشد و اقدامات لازم برای بهبود وضع نمازخانه ها در سطح استان در مدارس پیگیری کند.

 قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مساجد از ستون های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند تصریح کرد: باید تمام توان خود را برای مرمت و تجهیز مساجد به کار بگیریم و به بهترین نحو احسن این کار باید انجام شود و در یک کلام همه دستگاه ها مکلف هستند که به بهبود وضع نماز در سطح استان کمک کنند و توجه ویژه داشته باشند.

 ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود نماز به کار گیرند 

معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز با اشاره به اهمیت نماز گفت: در حوزه فرهنگی باید به نماز توجه ویژه شود و تمام ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود این عمل،به کار بگیرند.

 حسن رضانیا با تبریک روز سپاه پاسداران اظهار داشت: سپاه پاسداران نقش ویژه ای در تمام زمینه ها داشته است که خود اتقاق بزرگی است.

رضانیا با اشاره به اینکه نماز ستون اصلی این نظام است تصریح کرد: باید تمام توان و تلاش خودمان را به کار گیریم که این فریضه الهی به بهترین نحو احسن انجام شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه فرهنگی باید به نماز توجه ویژه شود و تمام ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود این عمل،به کار بگیرند.

رضانیا با بیان اینکه باید هدفمند برنامه‌هایی در این راستا انجام شود تصریح کرد: ما باید ظرفیت های خودمان را بازخوانی کنیم تا آن انتظاری که است و آن اثر گذاری که مورد انتظار ما است بدست آورد‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱درصد رسید
  • ساختار و مبلمان شهری سعدآباد بهبود می‌یابد
  • اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند