Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:02:45 GMT

یک اقامتگاه بومگردی در یزد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۸۲۱۴

یک اقامتگاه بومگردی در یزد افتتاح شد

این واحد اقامتی  با  پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری با ۱۴۰ مترمربع زیربنا تجهیز شد و دارای چهار اتاق ‌و ۱۲ تخت است و با بهره برداری از آن برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد شد.

ولی تیموری در ادامه سفر به یزد از جشنواره های قورمه و کباب مهریز و زردک روستای خرانق شهرستان اردکان بازدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در جشنواره گردشگری معلولان، مجمع عمومی راهنمایان گردشگری و بازدید از پارک های طبیعت گردی استان از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه تیموری به استان  است.

افزون بر ۲۸۰ مجوز اقامتگاه بوم گردی در یزد صادر شد، هم‌اکنون این استان از لحاظ راه‌اندازی خانه‌های بوم گردی در جایگاه نخست قرار دارد و بیشترین تعداد متقاضیان بخش خصوصی استان در این ارتباط مربوط به شهرستان مهریز است.

برچسب‌ها گردشگری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد بوم گردی گردشگری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود

استاندار چهارمحال بختیاری گفت: بهبود اوضاع گردشگری استان می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و اشتغال‌زایی کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان چهارمحال بختیاری بالا بود که در این دولت اوضاع نسبتا بهتر شد، بهبود اوضاع گردشگری استان نیز می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و اشتغال‌زایی کمک کند. 

وی گفت: در این دو سال اخیر 80 مجوز بوم گردی از طرف اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال بختیاری صادر شد. قطعاً این بوم گردی‌ها اشتغال ایجاد می‌کنند و استان را به مردمان دیگر معرفی می‌کنند. 

استاندار چهارمحال بختیاری با اشاره به وجود هشت تالاب در این استان، گفت: وجود این تالاب‌ها در استان موهبت الهی است. باید برای زاینده رود طرح جامع داشت. آبشارهای بسیار خوبی از جمله آبشار لندی، شیخ علی‌خان و کوهرنگ در این استان وجود دارد که باید در یک کارگروه، برای تمام این مناطق رنامه‌ریزی شود. 

حیدری تصریح کرد: در کشورهای دیگر هزینه می‌کنند تا یک طبیعتی مصنوعی ایجاد کنند اما استان چهارمحال و بختیاری این طبیعت را به صورت خدادادی و بکر دارد. با احیای خانه‌های روستایی و طرح بوم گردی می‌توان جلوی مهاجرت روستاییان را گرفت و اشتغال زایی کرد. 

وی گفت: این استان برف فراوانی دارد و دارای پیست اسکی است که می‌توان جشنواره‌های برفی، اقوام، محصولات خاص و غیره را گذاشت. باید به زیرساخت‌های این استان کمک و از هلدینگ‌ها برای سرمایه‌گذاری در گردشگری استان دعوت کرد.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی
  • شمار مسافران خراسان رضوی به هشت میلیون نفر رسید
  • میانگین ضریب اشغال مراکز اقامتی سمنان در سال گذشته ۶۰ درصد بود
  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • میزبانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی از گردشگران
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی