Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كه به‌میزبانی این دانشگاه طی روزهای 12 تا 14 آذرماه در شیراز برگزار شده بود، به جمع‌بندی نهایی این جشنواره پرداخت.

عبدالمجید طالب‌تاش، رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه برگزاری اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كه به‌میزبانی این دانشگاه در شیراز برگزار شده بود، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به جمع‌بندی نهایی این جشنواره پرداخت و گفت: سی و چهارمین جشنواره ملی قرآت و عترت دانشجویان کشور از تاریخ 12 تا 14 آذرماه جاری در شیراز و در جوار حرم مطهر احمد‌بن موسی‌الکاظم(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینكه این جشنواره در سه بخش افتتاحیه، مسابقات بخش آوایی و اختتامیه برگزار شد، افزود: در مراسم افتتاحیه جشنواره كه در مجتمع پیامبر اعظم(ص) شیراز برگزار شد، كاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره ارائه کرد.
طالب‌تاش ادامه داد: سخنرانی بنده و همچنین آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، رحیمی استاندار فارس و حجت‌الاسلام صالحی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
وی با اینكه در مراسم افتتاحیه از برگزیدگان بخش معارفی و بخش هنری، ادبی و فناوری تقدیر به‌عمل آمد،‌ گفت: در این مراسم از 27 نفر برگزیده بخش معارفی و 48 نفر برگزیده بخش هنری، ادبی و فناوری این دوره از جشنواره تقدیر شد.
رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های ارزشمند این مراسم آن بود که شرکت‌کنندگان، ابتدا با حضور در یادمان شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند كه در اینجا لازم است از تلاش‌های دانشجویان بسیجی و دیگر دانشجویان فعال فرهنگی در فضاسازی فرهنگی و قرآنی یادمان شهدای گمنام تقدیر و تشکر به‌عمل آورم.
طالب‌تاش به بخش مسابقات رشته‌های شفاهی جشنواره اشاره كرد و گفت: این مسابقات طی دو روز 12 و 13 آذرماه در چهار سالن برگزار شد. سالن بانوان در محل اسکان و سالن‌های آقایان در سالن 22 بهمن علوم پزشکی و سالن صدرا و سینا برگزار شد.
رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، 20 جزء 10 جزء و 5 جزء، دعا و مناجات‌خوانی برگزار شد، گفت: در بخش آقایان رشته‌های تواشیح و اذان نیز به این رشته‌ها اضافه شده بودند.

معرفی 45 نفر برگزیده در بخش شفاهی
وی گفت: برای این بخش از مسابقات، 360 نفر برگزیده دانشگاه‌های مختلف كشور معرفی شده بودند که تعداد 45 نفر به‌عنوان رتبه‌های اول تا سوم برگزیده شدند و در مراسم اختتامیه از آن‌ها تقدیر به‌عمل آمد.
طالب‌تاش همچنین به مراسم اختتامیه جشنواره نیز اشاره كرد و گفت: در مراسم اختتامیه که در سالن دارالذکر حرم مطهر احمدبن موسی(غ) برگزار شد علاوه بر دانشگاهیان اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند که این مسئله فضای معنوی به‌خصوصی را به مراسم داده بود.
رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این مراسم نفر اول قرائت تحقیق که از دانشگاه پیام نور انتخاب شده بود به قرائت پرداخت و همچنین دو گروه تواشیح از وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی که رتبه‌های اول و دوم را در این مسابقات کسب کرده بوند به اجرای تواشیح پرداختند. همچنین ابتهال‌خوانی و پخش کیپ از روند اجرایی مسابقات از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
وی اضافه كرد: در این مراسم حجت‌الاسلام کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیر مقدم به میهمانان، گزارشی از برنامه‌های جشنواره ارائه کرد و حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی؛ تهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم به سخنرانی پرداختند.
طالب‌تاش با بیان اینكه قرائت پیام آیت‌الله العظمی مکارم به این جشنواره از دیگر بخش‌های حائز اهمیت بود که توسط حجت‌الاسلام مقامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس قرائت شد، گفت: آیت‌الله‌العظمی مکارم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، از شرکت‌کنندگان خواسته بودند تلاوت قرآن روزانه و انس با قرآن کریم را در زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.
رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تهیه و توزیع ویژه‌نامه جشنواره و همچنین تهیه و توزیع ویژه نامه‌ای از روند برگزاری مراسم افتتاحیه و مسابقات شفاهی و توزیع نشریه راه قرآن از جمله تولیدات مکتوبی بود که همزمان با برگزاری جشنواره تولید و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شد.

حضور فعال خبرنگاران
وی همچنین بیان كرد: حضور گسترده و فعال خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف، صدا و سیمای استان فارس و صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله ویژگی‌های این جشنواره بود که سبب شد پوشش خبری بسیار خوب و شایسته‌ای از روند اجرای برنامه‌ها ارائه شود که لازم است از تلاش‌های این عزیزان تقدیر کنم.
طالب‌تاش افزود: ‌همچنین میهمانان ارجمندی از وزارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌های کشور و مقامات استان فارس در این مراسم شرکت کرده بودند که از همه این عزیزان تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.
رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در پایان لازم است از آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و کلیه همکاران ایشان که همکاری صمیمانه‌ای در برگزاری این جشنواره در حرم داشتند صمیمانه سپاسگزاری كنم. همچنین از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، معاونت دانشجویی و فرهنگی، معاونت منابع انسانی و کلیه مدیران و همکاران عزیز واحد شیراز و واحدهای استان که در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم همکاری و همراهی کردند صمیمانه سپاسگزارم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني سي و چهارمين جشنواره ملي قرآن و عترت دانشجويان جمع بندي نهايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند