Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه آثار صنایع دستی، هنرهای تجسمی و توانمندی‌های گردشگری استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و گیلان در قالب ۳۵ غرفه به نمایش درآمده است.

جلیل جباری با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبلیغ مشترک صنایع دستی استان‌های شمال‌غرب کشور است افزود: آذربایجان غربی با ۲۲ غرفه، شهرستان تکاب با هشت غرفه، زنجان و آذربایجان شرقی هر کدام با پنج غرفه و گیلان نیر با سه غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در غرفه‌های آذربایجان‌غربی، فرش دستباف، عسل طبیعی و گیاهان دارویی، چرم‌دوزی و میناکاری هنرمندان این استان، هنرهای تجسمی و تابلوهای خوشنویسی هنرمندان تکاب، تصاویری از جاذبه‌های گردشگری مجموعه‌های میراث جهانی تخت سلیمان و قره‌کلیسای چالدران و توانمندی‌های این شهرستان در بوم‌گردی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در غرفه آذربایجان شرقی نیز پتانسیل‌های گردشگری مجموعه میراث جهانی بازار تاریخی تبریز، بوم‌گردی و آثار صنایع دستی از جمله سبدبافی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جباری با اشاره به اینکه استان گیلان نیز با آثار صنایع دستی حصیربافی در نمایشگاه استان‌های شمال غرب کشور حضور یافته است بیان کرد: صنایع دستی هنرمندان زنجان، توانمندی‌های میراث جهانی گنبد خشتی سلطانیه و توانمندی‌های معدنی از غرفه‌های استان زنجان در این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه چهار دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با برپایی غرفه‌هایی به معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان‌های شرکت‌کننده در جشنواره تخت سلیمان اقدام کرده‌اند افزود: جشنواره تخت سلیمان به مدت ۲ روز و نمایشگاه آثار صنایع دستی و توانمندی‌های گردشگری استان‌های شمال غرب کشور به مدت چهار روز تا هفدهم آذرماه جاری در تکاب دایر خواهد بود.

جشنواره منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب صبح امروز/پنج شنبه/ با حضور فعالان گردشگری استان‌های شمال غرب کشور گشایش یافت و تا عصر فردا/ جمعه/ با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و آئینی از جمله موسیقی عاشیقی و معرفی فرهنگ فولکلور منطقه و برگزاری تور گردشگری در منطقه تاریخی تخت سلیمان ادامه خواهد یافت.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان استان زنجان برنامه های متنوع فرهنگی خوشنویسی صنایع دستی و گردشگری گردشگری و صنایع دستی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد