Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور گفت: در هر استان کشور یک مدرسه مناسب‌سازی شده با نیاز های ویژه  به عنوان الگو احداث می‌شود و برای انجام مناسب‌سازی کامل، ۶۰ کتاب آموزشی نیز تهیه و تدوین می شود. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سید‌جواد‌حسینی ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت روز معلولین در استان زنجان اظهار داشت: نهضت زبان اشاره امروزه در کشور در حال آغاز و پیشرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه سالم جامعه دوستدار معلول،کتاب و کودک است و با توجه به اینکه 10 درصد افراد جامعه شامل معلولین می شود در آموزش و پرورش باید نگاه انسان‌محور داشته باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته بیش از 60 درصد توسعه  انسان محور می باشد و این رقم در کشور ما 30 درصد می‌باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش مسئول تربیت منابع انسانی درکشور است و در تحقق این امر وظیفه آموزش و پرورش، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.

وی افزود: طرح سنجش دانش‌آموزان با سنجش 1.5 درصد از افراد  از سال 1371 در کشور آغاز شد و امسال رقم این آمار به بالای 98 درصد در دانش‌آموزان بدو ورود و 50 درصد دانش‌آموزان پیش‌دبستانی رسیده است.

حسینی با اشاره به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه  تاکیدکرد: آموزش‌های ارائه شده  متناسب با ظرفیت خود دانش‌آموز و با نیازهای ویژه ارائه می‌شود و اعتقاد داریم هر دانش‌آموز باید با توجه به توان خود، آموزش‌ها را دریافت کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: در هر استان یک مدرسه مناسب‌سازی شده با نیاز های ویژه  به عنوان الگو احداث می‌شود و برای انجام مناسب‌سازی کامل، 60 کتاب آموزشی نیز تهیه و تدوین می‌شود.

حسینی با اشاره به  توجه به سه نکته در بحث آموزش باید مدنظر قرار گیرد افزود: میادین ورزشی، اردوگاه‌ها و کارگاه‌های مهارتی محلی برای تربیت همه دانش‌آموزان است.

اعتبارات آموزشی دانش آموزان استثنایی در کشور 7 برابر شد + فیلمرئیس کمیسیون آموزش مجلس: مجلس مجددا مصوبه کاملا دولتی یا غیردولتی بودن مدارس استثنایی را بازنگری می‌کند

روایت تسنیم از انتظارات و خواسته‌های معلولان خراسان جنوبی از مردم و مسئولان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: آموزش و پرورش در دوره اخیر با اجرای سند تحول اقدامات جدی در راستای چرخش تحول آفرین در سازمان آموزش و پرورش استان را در پیش گرفته‌ایم.

ابراهیم رفیعی افزود: با توجه به اینکه مهمترین مرکز یادگیری و آموزشکانون ها است و در همین جهت در حال توسعه کانون های آموزش‌‌وپرورش در استان هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید ایجاد فضای بانشاط ورزشی در سند تحول بنیادین در هفته جاری شاهد بهره‌برداری 14 طرح ورزشی در استان بودیم.

رفیعی به ساخت دو ساختمان به عنوان مدرسه استثنایی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همچنین سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان هزینه سفر دانش‌آموزان سفر اولی به زیارت امام رضا (ع) را تقبل می‌کند.

در ادامه جلسه الهه قلی فلاح ورزشکار نابینای زنجان و قهرمان پارالمپیک جهان ضمن صحبت از توانایی های دانش‌آموزان استثنایی و از عدم اشتغال خود گله مند بود که رئیس سازمان آموزش استثنایی پیشنهاد فعالیت در آموزش و پرورش استثنایی استان را به ایشان داد.

انتهای پیام/1011/ ع

R7557/P1494/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت

صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

تربیت ۴۰۰ دانش آموز مرشد در مدارس تهران

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش آموز آموزش دیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده و در مدارس به هم مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آیین هفته سلامت در شهرستان ری برگزار شد افزود: به واسطه تکلیف در سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید با موضوع سلامت و تندرسی آشنا شوند.

بهرامی افزود: طرح شهید طوقانی در حال اجراست و این فرهنگ در کنار طرح شهید سلیمانی (فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، جذب معلمان تخصصی ورزشی) باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها