Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در دیدار روز پنجشنبه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، موضوعات کمیسیون مشترک دو کشور مورد توافق طرفین قرار گرفت.

فرهاد دژپسند طی سخنانی در این دیدار با اشاره به توافقات بعمل آمده میان روسای جمهوری دو کشور در سفر اخیر حجت‌الاسلام حسن روحانی به آذربایجان، گفت: در جلسه آتی کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، باید جزئیات محورهای مورد توافق روسای جمهور دو کشور، جهت توافق نهایی، بررسی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران آماده همکاری با آژانس نوآوری جمهوری آذربایجان است

وی با اشاره به سفر آتی رییس‌جمهوری آذربایجان به کشورمان در اوایل سال آینده میلادی، تصریح کرد: جلسه کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور باید هر چه سریع‌تر برگزار شود تا اگر نهایی شدن برخی تفاهمات، نیازمند فراهم آوردن مقدمات و انجام تمهیداتی خاص باشد، فرصت کافی وجود داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای برخی تفاهمات از جمله تکمیل پروژه راه‌آهن رشت به آستارا و ایجاد شهرک صنعتی مشترک و توسعه همکاری‌های بانکی دو کشور، دارای اهمیت خاصی است، خواستار توجه ویژه طرف آذربایجانی به این موضوعات شد.

دژپسند با تاکید بر توسعه همکاری‌های علمی فناوری ایران و آذربایجان به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد توافق روسای جمهوری دو کشور تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران آماده همکاری با آژانس نوآوری جمهوری آذربایجان است.

استقبال از پیشنهاد دژپسند درخصوص برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی

شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد آذربایجان نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر اقتصاد کشورمان درخصوص موضوعات محوری و برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اظهار داشت: حضور من و هیاتی بلندپایه از مسوولان دولت آذربایجان به ایران با دستور رییس جمهوری آذربایجان و با هدف پیشبرد موضوعات مورد توافق در دیدار روسای جمهوری دو کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری آذربایجان معتقد است، با وجود اینکه روابط دو کشور در سال‌های اخیر، دستآوردهای زیادی داشته، باید با توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها، از حداکثر ظرفیت‌های اقتصادی ایران و آذربایجان استفاده شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران جمهوری آذربایجان فرهاد دژپسند همکاری بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان