Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، ابراهیم فلاحی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان، با اشاره به ماجرای تلف شدن توله خرس قهوه‌ای در سال جاری، گفت: عده‌ای شاهد ماجرای پرت شدن توله خرس از کوه بودند؛ دو نفر به طرف توله خرس سنگ پرتاب می‌کنند که فیلم آن در فضای مجازی پخش شده و دو نفر هم سعی در نجات داشتند اما اطلاع درست از رفتار با حیوان را نداشتند و غیرحرفه ‌ی عمل کردند و طناب دور گردن توله خرس بسته و آن را نگه داشتند تا ما تحویل گرفتیم و شدت جراحت به حدی بود که پیش از رسیدن به کلینینک دامپزشکی در ساری توله خرس تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه حضور انسان در نزدیکی حیوانات وحشی به آنها استرس وارد می‌کند، گفت: پس از پرت شدن توله خرس و پرتاب سنگ، عده‌ای به‌طور غیرحرفه‌ای به نجات حیوان پرداختند درصورتی که آنها باید منطقه را تخلیه می‌کردند تا حیوان انسانی را نبیند و بعد به ما اطلاع می‌دادند تا ما به‌صورت حرفه‌ای آن را بیهوش کنیم و انتقال دهیم.

وی با اشاره به پرتاب سنگ توسط دونفر در این ماجرا، گفت: محیط زیست شهرستان از این دو نفر شکایت کرد چراکه نظر ما بر این بود که خرس بواسطه پرتاب سنگ تلف شد و پرونده به دستگاه قضا رفت و قاضی برای مشخص شدن امر نظریه دامپزشک متخصص را خواست که ما گزارش 5 دامپزشک متخصص را به دادگاه دادیم، دامپزشکان متخصصی که حیوان را کالبد شکافی کرده بودند و نظر خود را در گزارشی نوشتند.

این مسئول با بیان اینکه این 5 دامپزشک متخصص پرتاب شدن از صخره، پرتاب سنگ، استرس وارد شده به حیوان ناشی از نزدیک شدن انسان و حرکت غیرحرفه‌ای طناب گذاشتن به گردن حیوان برای نجات را عوامل تلف شدن توله خرس عنوان کردند، گفت: این دامپزشکان تنها یک مورد را عامل تلف شدن حیوان ندانستند.

فلاحی با بیان اینکه تعللی از جانب محیط‌زیست صورت نگرفته است و ما حکم را صادر نکرده‌ایم، گفت: اختیار طرح شکایت حقوقی و کیفری علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در محاکم قضایی به شهرستان‌ها تفویض شده و در این مورد نیز، محیط‌زیست شهرستان از این دو فرد شکایت کرده است و شکایت بنا بر مشاهدات ما به مرجع قضایی فرستاده شد و مرجع قضایی به استناد نظریه این پنج دامپزشک متخصص حکم بر برائت این دو فرد صادر کرده که البته این حکم دادگاه بدوی است.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست شهرستان به این حکم اعتراض می‌کند و تا جایی که قانون اجازه دهد پیگیر این پرونده خواهند بود، گفت: این تحلیل قاضی در دادگاه بدوی بوده و قابل تجدید نظر است و ما اعتراض می‌کنیم چرا که این اقدام موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود و نظر ما بر این است که این افراد موجب تلف شدن توله خرس شدند اما نظریه تخصصی دامپزشکی چیز دیگری بوده است و این عامل را به تنهایی دخیل نمی‌داند.

رئیس محیط زیست شهرستان سوادکوه با بیان اینکه انجمن حقوقی حمایت از حیوانات پارس نیز در کنار ما از این دو فرد شکایت کرده است، ادامه داد: مطمئنا آنها نیز پیگیر خواهد شد و اعتراض خواهند کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

ابوالفضل‌ رهبری‌زاده، محیط‌بان، ویدئویی از تغذیه یک خرس قهوه‌ای نر در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در بخش مازندران، را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

به گزارش فرارو، رهبری‌زاده، این تصاویر را که در فروردین ۱۴۰۳، ثبت کرده و در ویدئو مشغول صحبت کردن از فاصله ۱۵ متری با لهجه مازنی با این خرس است.

این محیط‌بان صحبت‌های خود را ترجمه کرده است و نوشته است: «خرس من برایت سوت می‌زنم تو نباید فرار کنی؟ من دیگه چکار کنم که تو فرار کنی؟ فاصله ما کم است.»

 خرس قهوه‌ای در مناطق جنگلی و کوهستانی شمال و شمال غرب ایران زندگی می‌کند و در فصل سرما به غار‌ها و شکاف صخره‌ها پناه می‌برد و با گرم شدن هوا و رویش گیاهان از خواب زمستانی بر خواسته و در جستجوی غذاست.

 منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در سه استان مازندران، البرز و تهران قرار دارد که بیشترین وسعت این منطقه در استان مازندران است. پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای و مرال از گونه‌های حیوانی حفاظت شده در این منطقه هستند.

دیگر خبرها

  • صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • بازی‌گوشی توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم)
  • (ویدئو) بازی‌ توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر