Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:54:51 GMT

جایی را ایجاد نکردیم که معترضان حرفشان را بزنند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۹۰۸۷

جایی را ایجاد نکردیم که معترضان حرفشان را بزنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: این دوره از انتخابات به لحاظ برگزاری و اعلام نتیجه و همچنین از نظر اقدامات تبلیغاتی قبل از انتخابات حساسیت بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، محمد باقر الفت امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد در جمع مسئولان و روسای ادارات، اظهار کرد: طبق قانون ملزم به پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوه قضائیه در نظارت و اجرای انتخابات تا زمانی که تخلفی صورت نگرفته باشد دخالتی نمی‌کند، اما اختیارات قانونی داریم که در اختیارات دولت و شورای نگهبان قرار می‌دهیم.

وی با بیان لزوم جلوگیری از ایجاد موج دوم و سوم اغتشاش در جریان برگزاری انتخابات گفت: نباید تصور کرد که این اغتشاش‌ها یا به بیانی دیگر اعتراض‌ها، زایمان زودرسی بود که صورت گرفت و تمام شد. این اتفاق‌هایی که افتاد درختی بود که کاشته شد و در اسفند ماه به ثمر می‌رسد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب و تدابیر ایشان در خصوص اغتشاش‌های اخیر، تاکید کرد: تدبیر و مانور مدیریتی شجاعانه مقام معظم رهبری باعث شد که نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود. این اقدام موج آرامشی در میان خانواده‌هایی که فرزندانشان در این آشوب‌ها کشته شده اند، ایجاد کرد.

وی همچنین به بررسی و تحلیل وقایع پیش آمده حاصل از افزایش قیمت بنزین پرداخت و با انتقاد از عملکرد دولت گفت: برخی از مدیران می گویند که ما این طرح را تصویب کردیم ولی باید پیش از زمان اجرا، افکار عمومی را اقناع می کردیم.

الفت تصریح کرد: معترضان می گویند که توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود را با این درآمد ندارند، چرا که زمینه تولید پول و ثروت نیست. آقای بزرگوار سیاست گذار! شما که از اول سال ده بار افزایش قیمت دادید. ارزش پول ملی که نابود شد. خزانه را که از طلا خالی کردید. سختی را به مردم تحمیل کردید. آن هم از اوضاع دلار. حالا هم که قیمت بنزین را بالا می برید. وقتی ثبات نسبی بر بازار حاکم شده بود شما که این کار را می‌کنید طبیعی است که صدای مردم در بیاید.

وی ادامه داد: مردم می گویند نمی توانیم زندگی‌مان را اداره کنیم شما می‌خواهید اینها را قانع کنید. کسی را می‌توانید قانع کنید که دستش به دهانش می‌رسد. می خواهید آدمی که تمکن مالی ندارد و رنج نداری را می‌کشد به چه چیزی قانع شود؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: طرح را گذراندید، تحمیل هم کردید. بزرگترین شخصیت کشور هم می گوید من از امضاهای شما حمایت می‌کنم. حالا این ماجرا تبدیل به اغتشاش و آشوب شده است. مدیریت میدانمان هم به آن شکل. بعد هم مدام می گوییم اغتشاش. این حرکات از ابتدا اعتراض بود، اما نتوانستیم مدیریت کنیم. جایی را ایجاد نکردیم که معترضان حرفشان را بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس دهم قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نام‌نویسی از نامزد‌های ریاست فدراسیون شطرنج از روز پانزدهم فروردین آغاز شده و تا روز بیست‌وهشتم ماه جاری یعنی پایان وقت اداری امروز ادامه خواهد داشت. فدراسیون شطرنج هم‌اکنون با سرپرستی شادی پریدر اداره می‌شود. طی روز‌های اخیر برخی از اهالی شطرنج از جمله قهرمانان این رشته و روسای هیات‌ها با تنظیم نامه‌ای ضمن حمایت از شادی پریدر سرپرست این رشته خواستار حضور وی در انتخاباا شده اند.

در همین راستا حدود ۱۵ نفر از اعضای مجمع فدراسیون شطرنج از جمله برخی ملی‌پوشان این رشته، صبح امروز مقابل وزارت ورزش حضور پیدا کردند تا خواسته خود را به مسئولان وزارتخانه اعلام کنند. پس از این تجمع چند نفر از معترضین موفق شدند با برخی مسئولان از جمله معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای صحبت کنند. اسبقیان به این نفرات قول داد در این زمینه با وزیر ورزش صحبت کند.

فدراسیون شطرنج از اواخر آذر ۱۴۰۲ با سرپرستی پریدر اداره می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آقای بازیگر: ما حمله نکردیم، ما رژیم صهیونیستی را تنبیه کردیم
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • ما حمله نکردیم، ما رژیم صهیونیستی را تنبیه کردیم
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را بستند
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیکو را بستند
  • خشم لایپزیش: ستاره ما را نابود کردید!
  • مجسمه؛ از اغتشاش بصری تا زیباسازی شهری
  • مهدی کوشکی: به خاطر توهین ریحانه پارسا به مادرم ازدواج نکردیم
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند
  • محسن رضایی به اسرائیلی ها: از همانجایی که شلیک کردید، موشک دریافت کردید /سر عقل بیایید