Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از بازگشت از لندن به تعریف و تمجید درباره دستاورد‌های سفر اخیر خود به انگلیس و حضور در اجلاس ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، پرداخت.

ترامپ در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: سفر من به (اجلاس) ناتو دستاورد‌های شگفت انگیزی برای آمریکا به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افتخار برای کشورمان، هیچ رئیس جمهوری تاکنون در یک مدت اندک تا این اندازه موفقیت نداشته است. بدون افزایش (هزینه های) آمریکا، (هزینه های) سایر کشور‌ها تا ۱۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به زودی ۴۰۰ میلیارد دلار (خواهد شد). چنین چیزی تا به حال اتفاق نیفتاده بود!

رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست دو روزه سران کشور‌های عضو ناتو در لندن توانست موافقت آن‌ها را برای افزایش ۴۰۰ میلیارد دلاری هزینه‌های نظامی تا سال ۲۰۲۴ جلب کرد. ترامپ پیش از این نیز بار‌ها از هزینه‌های نظامی متحدان کشورش در ناتو گلایه کرده و تاکید کرده بود که آمریکا دیگر حاضر نیست از جیب مالیات دهندگان خود هزینه حفاظت نظامی از متحدان خود را پرداخت کند.

اشاره او به توافق‌نامه نشست سال ۲۰۱۴ سران کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی بود که بر پایه آن هر کشور عضو متعهد شد تا هزینه نظامی خود را حداقل تا ۲ درصد تولید ناخالص داخلی خود افزایش دهد.

در همین حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن اعلام روند رو به رشد هزینه‌های نظامی کشور‌های اروپایی و کانادا در سال ۲۰۱۹ از تعهد آن‌ها برای افزایش ۱۳۰ میلیارد دلاری هزینه‌های نظامی متحدان نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۰ خبر داد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که این رقم تا سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجلاس ناتو دونالد ترامپ بودجه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد

وزارت امور خارجه دانمارک امروز سه شنبه اعلام کرد که دانمارک سفارت خود در بغداد را پس از تکمیل ماموریت خود در قالب فعالیت‌های ناتو و ائتلاف بین المللی در این کشور خاورمیانه می‌بندد.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر NMI [ماموریت ناتو در عراق]در ماه مه ۲۰۲۲، دانمارک همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این ماموریت تا آغاز سال ۲۰۲۴ داشت. بیانیه خوانده شد با برداشته شدن بیشتر کمک‌های نظامی دانمارک، تکمیل شده است.

سفارت رسما در ۳۱ می ۲۰۲۴ بسته خواهد شد. انتظار می‌رود دانمارک کنسولگری افتخاری خود را در اربیل حفظ کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد