Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@09:45:03 GMT

تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی شهرداری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۹۲۶۰

تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی شهرداری‌ها

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در نشستی با شهرداران‌، بخشداران و رییسان شوراهای اسلامی شهرهای اردستان، زواره و مهاباد اظهار کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با اجرای طرح‌های عمرانی و درآمدزا از فرصت موجود برای دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره استراحت مناسب بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر یک از  شهرداران می‌توانند با معرفی یک طرح عمرانی درآمدزا و زودبازده قابل بهره‌برداری تا پایان این دوره از شوراها به وزارت کشور، از این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: لوایح خوبی که درآمد پایدار برای شهرداری‌ها داشته و آنها را پشتیبانی و هدایت کند، پس از ۳۷ سال در مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن و لایحه ارزش افزوده اصلاح شده است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: روی افزایش حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری‌ها نیز کار شده تا امنیت شغلی و شادابی کارکنان هم فراهم باشد و خدمات‌رسانی بهتری صورت گیرد و برای دهیاری‌ها نیز به نحوی عمل شود که ارتقای خدمات و امکانات را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یادآور شد: با توجه به اینکه امسال از نظر تنگناهای اقتصادی در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اما تا کنون ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ به صورت ماهانه به شهرداری‌ها پرداخت شده که مشکلات زیادی را برطرف کرده و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ هم ادامه داشته باشد.

جمالی‌نژاد گفت: شهرداران اردستان، زواره و مهاباد هم برای برخورداری از این تسهیلات هر کدام یک طرح عمرانی درآمدزا را معرفی و همچنین طرح‌های نیمه تمام عمرانی را اعلام کنند تا در چند مرحله به آنها کمک شود.

وی افزود: افزون بر ۱۳۸۰ شهرداری و بیش از دو هزار دهیاری در کشور داریم و نمی‌توانیم به همه ماشین‌آلات اختصاص دهیم، اما می‌توان به تعدادی از آنها ماشین‌آلات سنگین و درآمدزا تحویل داد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: به طرح بازآفرینی اردستان و زواره و همچنین در بحث بازیافت اگر سازمان تاسیس شود، کمک خواهد شد و برای آسفالت شهرها معادل قیر پول به شهرداری‌ها می‌دهیم.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: ارتقای درجه شهرداری اردستان هم حمایت خواهد شد و اگر روستایی هم طرحی معرفی کند، در پرداخت تسهیلات مانند شهرداری‌ها عمل می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 399706

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری ها آزمون استخدامی وضعيت شهري کلانشهر شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری استخدام تبدیل وضعیت استخدامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید

به گزارش همشهری آنلاین مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است. وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود. مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

کد خبر 846803 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم سربازی آتش‌ نشانی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود