Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پلیس راه استان گفت: ۹۵ درصد حمل و نقل مسافر و کالا در استان آذربایجان غربی از طریق جاده انجام میگیرد که این موضوع لزوم توجه به جاده‌ها و ایمن سازی آن‌ها را دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان ادامه داد: برای وجود حمل و نقل ایمن و روان به عنوان اساسی‌ترین مؤلفه توسعه اقتصادی نیازمند زیر ساخت‌های کارا و ایمن هستیم و توجه به این شاخصه‌ها در دستور کار قرار دارد.

 ارسلان شکری اظهار داشت: آذربایجان غربی رتبه دهم شبکه معابر به لحاظ معابر روستایی، اصلی و فرعی با اختصاص ۴.۲ درصد از کل راه‌های کشور به خود را داراست و در بخشی دیگر سهم ۲۵ درصدی از پایانه‌های مرزی کشور را با داشتن ۶ پایانه مرزی به خود اختصاص داده است.

به گفته این مقام مسیول همچنین استان آذربایجان غربی در مسیر کریدور‌های بین المللی قرار گرفته و با همسایگی با سه کشور مهم دارای ظرفیت‌های بالقوه لجستیکی، گردشگری، ترانزیتی و کشاورزی است.

 وی ادامه داد: امسال تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان بالغ بر ۴۶ درصد، تردد ناوگان مسافری ۴۹ درصد و ناوگان باری ۱۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل گواهی است.

وی گفت: به دلیل اهمیت بخش حمل و نقل و ایمن سازی محور‌های مواصلاتی همزمان با اجرای عملیات آسفالت راه‌های ارتباطی، ۵۰ کیلومتر انواع علائم و حفاظ‌ها، ۳۲۰ کیلومتر روکش و بهسازی و آسفالت، بالغ بر ۳ هزار کیلومتر خط کشی وسط و حاشیه جاده انجام شده است.

وی گفت: پیش بینی ۴۰۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی در قالب طرح ابرار تا پایان سال مالی ۹۸ و سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز ۶ پایانه مرزی استان دیگر اقدامات در حال اجرا را شامل می‌شود.

 این مقام مسئول در پایان به اقدامات مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با پلیس راه استان از جمله در هوشمند سازی راهها، بهره برداری از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات، حذف نقاط پر حادثه، گشت‌های مشترک، کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافری و باری، ایمن سازی محور‌های مواصلاتی اشاره کرد و گفت: بی شک با آغاز به کار فرماندهی جدید پلیس راه استان این همکاری‌ها بیشتر از گذشته جهت تامین جاده‌های ایمن و آرامش مسافرین خواهد بود.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲