Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در اجتماع ۴ هزار جهادگر و دانشجوی خراسانی در  دانشگاه فردوسی مشهد گفت:  دانشجویان سپاه ویژه امام هستند، ۱۶ آذرماه به دلیل حرکت استکبار بر سلطه سرزمین و مردم کشور ما تابلوی راهبرد اسکتبارستیزی است، در سال ۱۳۴۲ به دلیل ورود معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران تظاهراتی در دانشگاه تهران رخ داد، هدف از حضور وی در سرزمین ما بازدید و ارزیابی جنایت‌های خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: نسل جوان آن روز‌ها نتوانست جنایت دشمنان را متحمل شود و تظاهراتی اتفاق افتاد، فضای دانشگاه آلوده و ناامن بود و پس از رخ دادن تظاهرات توسط مردم ایران این ویژگی‌ها از بین رفت، دانشکده حقوق و برق، دانشکده فنی و مهندسی و نظایر آن مورد حمله نظام شاهنشاهی قرار گرفت.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دانشجویان در مقابل این آشفتگی ساکت ننشستند و برخی از آن‌ها به خاک و خون کشیده شدند، مدت زمان سلطه دشمن تا امروز ۶۶ سال می‌گذرد، اما بخشی از آن سطله شیطانی آمریکا در مقابل با ناموس ما بود، سرنوشت استکبار آن‌ها ذلت و خواری بود و در نهایت آن‌ها به موفقیت نرسیدند.

علم‌الهدی افزود: در هیچ کجای این سرزمین دیده نمی‌شود که صدای مرگ بر آمریکا به گوش نرسد، استکبار آمریکا جریانی شکست خورده و ضعیفی بوده که پس از ۶۶ سال به این نتیجه رسیدیم، دانشجویان طی ۴۰ سال عمر انقلاب نه تنها از تلاش خود دست بردار نبودند بلکه حتی هرسال با شکوفایی بیشتری از سال گذشته فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: مقام معظم رهبری (ره) در دیدار با بسیجیان در هفته بسیج به آن‌ها آماده باش اعلام کردند، آن‌ها باید در برابر دشمن در سه عرصه جنگ سخت، نیمه سخت و نرم آمادگی داشته باشند، در جنگ سخت باید گفت که جریان استکبار که با تمام امکانات خود نزدیک به ۳۰ سال کشور ما را محاصره کرده هنوز به ما نفوذ نکرده است.

امام جمعه مشهد گفت: اگر آمریکا در نیمی از روز فرصت به آتش کشیدن کشور ما را داشته باشد هیچ تأخیری در کار خود راه نمی‌دهد، در حال حاضر از ۳۰ سال گذشته اطراف کشور ما پارس می‌کند و توان ورود به کشورمان را ندارد، این امر به برکت وجود دانشجویان بسیجی است.

علم‌الهدی افزود: در جنگ نیمه سخت می‌توان به حوادث اخیر اشاره کرد، دشمن از سال ۸۸ تاکنون جنگ نیمه سخت را تحربه کرد و ما در هر سال شکست دشمن را مشاهده می‌کنیم، سخت‌ترین شکست آن‌ها در سال جاری صورت پذیرفت، آن‌ها در سال ۸۸ دشمن سه تا چهار ماه جنگ را ادامه داد، اما امسال این جنگ دو روزه از میان رفت.

او ادامه داد: از خردادماه سال ۸۸ جنگ دشمن آغاز شده و تا بهمن‌ماه ادامه داشت، امروز در سال ۹۸ ضعف دشمننان به آن‌ها ثابت شد و نیرو‌های بسیجی در عرصه نسبت به ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر قوی‌تر شدند، آن‌ها جنگ نیمه سخت دشمن را دو روزه پایان دادند، ناتوانی دشمنان امسال به وفور دیده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه خراسان رضوی گفت: به گفته مقام معظم رهبری (ره) وضعیت امروز ما در کشور مانند وضعیت پیغمبر در جنگ احزاب است، یهود و عرب که با یکدیگر دشمن بودند برای نخستین مرتبه در این جنگ دست به دست هم دادند و با پیامبر دشمن شدند، مسلمانان در آن زمان به دو دسته اقلیت و اکثریت تقسیم می‌شدند.

علم الهدی افزود:در یکی از سوره‌های قرآن ذکر شده که اقلیت زمانی که لشکر ۱۰ هزار نفری احزاب به مدینه آمدند چشمان آن‌ها خیره بود و قلب‌هایشان در گلوگاه‌شان گیر کرده بود، آن‌ها به خدا بدبین شدند و بر این باور بودند که آن‌ها پیروز می‌شوند، جریان اقلیت گفتند که هرچه خدا و پیامبر گفتند دروغ بوده و ما میان دشمنان رها شدیم.

او تصریح کرد: جریان اکثریت نیز زمانی که لشکر دشمنان را دیدند گفت که ما با همین ناتوانی بر آن‌ها پیروز می‌شویم، پیامبر و خداوند چاشنی تمامی فداکاری‌ها و ایثارگری‌های ماست، در حال حاضر نیز مانند گذشته جریان اقلیت و اکثریت به وجود آمده است.

امام جمعه مشهد گفت: امکانات و استکبار جهانی بیشتر از وضعیت کنونی نبود، در جامعه ما اقلیتی وجود دارد و چشم آن‌ها به دروازه دشمنان خیره شده است، آن‌ها بر این باورند که در صورت اعلام صلح دشمنان مشکلی با ما ندارند، دشمنان در افکار اقلیت‌ها نفوذ کردند و این باور‌ها را تحمیل کردند.

علم‌الهدی افزود: دانشجویان بسیجی جزو اکثریت هستند و به قدرت اسلام اعتقاد دارند، عده‌ای از مردانی که در عهد و پیمان با خداوند استوار هستند به شهادت رسیدند و برخی نیز راه آن‌ها را ادامه دادند، بسیجی از روحیه جهاد بیرون نمی‌آید، دشمن جنگ نیمه سخت را در سال‌های گذشته چندین ماه ادامه داد، اما امسال با وجود قدرت بیشتر نتوانست بیشتر از دو روز بجنگد.

او ادامه داد: افراد باید در این عرصه ثابت قدم باشیم و با امیدواری بیشتر در مقابل دشمنان بایستیم، به گفته مقام معظم رهبری (ره) باید تاکتیک و آمادگی کامل داشته باشیم و با امکانات کافی در مقابل دشمن نمایان شویم که خوشبختانه امکانات توسط نخبگان فراهم شده است.

امام جمعه مشهد گفت: میدان جنگ نرم دشمن عرصه انتخابات است، امروز قدرت و هوشیاری ایرانیان زیاد بوده و دشمن قادر به فعال کردن عوامل نفوذی خود در انتخابات نیست، چهره عامل نفوذی دشمن مشخص بوده و مردم رنگ این افراد را می‌شناسند، بسیجیان باید در میدان انتخابات حضور داشته باشند و از قدرت خود به عنوان جوان انقلابی از ورود دشمنان جلوگیری کنند.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار اخبار دانشجویی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: در عین حال آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیرو‌های مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای روبرو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مُهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح معمولا با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا کنند، همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌های زیادی است که رَجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: این روز‌ها همه نیرو‌های ما در سنگر‌های دفاعی آماده هستند تا در برابر اقدام احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • حمایت دانشگاهیان قم از عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»
  • ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی