Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ترحمی بهابادی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از  ۲۹ کتابدار، کتابخوان و فعال عرصه کتاب و کتابخوانی استان افزود: برخورد خوب باعث جذب مراجعان می‌شود و کتابدار نقش مهمی در جذب افراد و اقشار مختلف به کتاب و مطالعه دارد.

وی ادامه داد: سرانه مطالعه در هر جامعه‌ای نشانه توسعه یافتگی آن است و در روند پیشرفت آن جامعه تسریع ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهارداشت: برای افزایش و تنوع منابع کتابخانه‌ها کتابداران می‌توانند ابتکار خرج دهند و طرح اهدای کتاب را به طریقی دنبال کنند که مردم خودشان هم کمک کنند.

وی ادامه داد: کتابداران فرصت استفاده از فضای مجازی را از دست ندهند و کتاب زبان هنر، سلیقه و ذوق است و این زبان را در مجاورت ادبیات خشن و بی روح نباید خراب کرد و باید با ذوق، دیگران را به کتابخانه ها جذب کنیم.

ترحمی افزود: تغییر دکوراسیون با هزینه اندک هم امکان پذیر است و می‌توان با اندکی سلیقه و ذوق با کمترین هزینه در این زمینه اقدام کرد.

وی اظهارداشت: کتابداران هرچند وقت یکبار به سراغ مسوولان استان و شهرستان‌ها بروند و مسائل را مطرح کنند و همین مراودات باعث می‌شود بخشی از مشکلات و درخواست‌های کتابخانه برآورده و رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: یکی از ملاک‌های ما برای ارزیابی بخشداران و فرمانداران توجه به کتابداران و نهاد کتابخانه‌هاست و از شما درخواست داریم ارزیابی خود را از طریق نهاد کتابخانه‌های استان و یا شخصا در اختیار ما قرار دهید، قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در مورد نگرانی برخی از کتابداران از کاهش بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی و تعطیلی بعضی از کتابخانه‌ها گفت: تاکنون دولت تدبیر و امید حمایت‌های خوبی از بخش فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی داشته است ،فکر نمی‌کنم در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد اما ما در استان پیگیری لازم را خواهیم کرد که کاهش بودجه انجام نشود و مشکلی برای کتابخانه‌ها به وجود نیاید .

همچنین مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کار در کتابخانه‌ها فعالیتی فرهنگی و بسیار ارزشمند است و در محیط کتابخانه که محیط فرهنگی است همه اقشار مختلف حضور دارند و از آن استفاده می‌کنند لذا می‌طلبد مسوولان نگاهی ویژه به کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: متاسفانه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که در اعتبار نهاد کتابخانه‌های کشور تغییراتی حاصل شده و با کاهش بودجه مواجه خواهد شد و بنا به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور در صورت این اتفاق بیش از هزار کتابخانه در کشور تعطیل خواهد شد لذا درخواست داریم مسوولان استان تلاش کنند همچنین از نمایندگان استان این درخواست را داریم که نگذارند این اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: از کتابخانه‌ها همه اقشار مختلف استفاده می‌کنند و در صورت تعطیلی بخش زیادی از مردم از آن محروم خواهند شد و هزینه ای که بعدا برای آسیب‌های اجتماعی خواهد شد چند برابر بیشتر از هزینه‌های فعلی کتابخانه‌ها خواهد بود لذادرخواست داریم مسوولان استان دغدغه های ما را پیگیری کرده و نگذارند بودجه نهاد کتابخانه‌ها با کاهش مواجه شود.

دوست فاطمی‌ها گفت: در رابطه با انتخاب کتابداران برتر نیز نهایت سعی و تلاش خود ر ا داشته ایم که فردی که حق او بود انتخاب شود و افرادی که همه تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیرند، مورد تشویق قرار بگیرند.

در پایان این نشست از فرماندارن شهرستان های بافق، مهریز، ابرکوه، یزد، و تفت به عنوان فرمانداران برتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین از کتابداران برتر ، فعال ترین اعضای کتابخانه ها، خیران برتر، رییسان نهاد کتابخانه های شهرستان ها با اهدای لوح تجلیل شد.

عضویت ۱۰۷ هزار نفر در ۱۱۲ کتابخانه عمومی یزد

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد ۱۲ آذر ماه جاری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به عضویت ۱۰۷ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی که بیشتر نوجوانان و جوانان هستند گفت: این استان هم‌اکنون ۱۱۲ باب کتابخانه فعال دارد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر خانواده ها و نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی افزود: از این تعداد ۹۹ باب وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی، ۱۲ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است که در مجموع ۸۳ مورد کتابخانه شهری و ۲۹ باب کتابخانه روستایی در استان فعالیت دارد.

وی تعداد نسخه های موجود کتاب در مخزن این فضاهای فرهنگی را بیش از ۲ میلیون نسخه ذکر کرد. 

دوست فاطمی ها با اشاره به برگزاری آیین ملی بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در یزد تصریح کرد: به دلیل برگزاری این آیین در استان، مراسم تجلیل از کتابداران و فعالان برتر کتابخوانی یزد در ۱۴ آذرماه برگزار می‌شود.

در حال حاضر استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس تازه ترین آمارها ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند. 

برچسب‌ها تکریم و تجلیل یزد کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکریم و تجلیل یزد کتابخانه تکریم و تجلیل یزد کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» نوشته محمود نجم آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» روز یکشنبه ۲ اردیبهشت در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

تا کنون کتاب های «تاریخ پیامبر اسلام» نوشته محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» نوشته علامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سید جعفر شهیدی، «مساله حجاب» نوشته شهیدمرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور ، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات سیدعلی خامنه ای،«حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد، «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده‌اند.

جلسه بررسی کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» با سخنرانی محمد حسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیات علمی دایرة‌المعارف اسلامی همراه است و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم دبیری این نشست را به عهده خواهد داشت.

این‌نشست یکشنبه ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در کتابخانه ملی برگزار و به‌صورت زنده از صفحه آپارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی aparat.com/nlai_ir پخش می‌شود.

کد خبر 6079830 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد