Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی رستگار مدیر امورطیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با شناسایی پتانسیل ژنتیکی در گله‌های مادری از توده‌های طیور بومی استان زمینه‌های اجرای برنامه‌های به نژادی فراهم شد.

او بیان کرد: در اجرای این طرح، همزمان مناطقی که اختلاط نژادی در آنان انجام نشده انتخاب و از هر ناحیه تخم مرغ‌هایی جمع آوری و به ایستگاه دامپروری دانشکده کشاورزی منتقل شد که در همان سال از مرغ‌های موجود درگله مذکور، تخم مرغ نطفه دار تهیه و سپس گله ایی مختلط از مرغ و خروس‌های بومی، در مزرعه ایی واقع در روستای شمس آباد مرودشت ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگار تصریح کرد: اهداف تعیین شده اصلاح نژادی طیور بیشتر بر اساس حفظ ژنتیک مرغ بومی وجلوگیری از انقراض آن‌ها و رفع نیاز بازار مصرف کنندگان و بهره برداران روستایی است.

مدیر امورطیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: نتایج تکثیر مرغ بومی را به دو بخش نتایج اصلاح نژادی و نتایج منطبق با رونق تولید و همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی تقسیم کرد.

او، اضافه کرد: از نتایج مثبت اجرای برنامه‌های اصلاح نژاد، افزایش وزن هرعدد تخم مرغ از ۳۸.۵ گرم به ۵۵ گرم، کاهش سن بلوغ جنسی از ۱۷۱.۵ روز به ۱۵۵ روز، افزایش وزن بلوغ جنسی از ۱۲۶۴ گرم به ۱۶۷۵ گرم و افزایش میانگین درصد تخم گذاری از ۴۱.۹ درصد به ۵۹ درصد است.

رستگار با اشاره به اینکه تولید جوجه یک روزه مرغ بومی به صورت خوداتکایی، بدون وابستگی و به طورکامل در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: تامین مواد غذایی مرغ بومی نیز از طریق تولیدات کشاورزی و پسماندی داخلی امکان پذیر است از این رو بیانگر نقش برجسته این فعالیت در رونق و پایداری تولید است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد

 فتحی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهشی بوده و از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد افتاده است.

وی به برنامه این اداره کل در زمینه تحقق عدالت دستمزدی در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل در واحد‌های بالای ۵۰ نفر با این هدف آغاز شده و بر این اساس، دریافتی‌های کارگران با گنجاندن موارد تشویقی از جمله پاداش افزایش تولید، حق جذب، حق مهارت و مدیریت و شایستگی به مراتب بالاتر از حداقل دستمزد شورایعالی کار شده است.

وی به عملکرد بخش تعاون این اداره کل در سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده از قبل تعاونی ها، ۹ هزار نفر بوده که با رویکرد تعاونی‌های نوآور و پیشران در استان تاسیس شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان صادرات تولیدات تعاونی‌ها نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد بیشتر شده و این مصداق بارز مشارکت مردمی در جهش تولید است.

فتحی از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تبصره ۱۶، خبر داد و گفت: سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات هشت هزار و ۸۲۰ نفر شاغل شدند.

وی ادامه داد: در موضوع تسهیلات اشتغال خانگی نیز، آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را جذب کرده و موفق به جذب ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال شده که هفت درصد بیشتر از اعتبار تخصیصی و ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

وی همچنین از کاهش تعداد افراد بیکاری که حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته که نتیجه فعال شدن واحد‌های تولیدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • فیلم/ نظر اوسمار درباره جمله نمی‌گذارند ما قهرمان شویم!
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد