Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره محیط‌ زیست سوادکوه در مازندران به حکم دادگاه بدوی مبنی بر تبرئه ضاربان توله خرس که خردادماه سال جاری با سنگ‌پرانی منجر به مرگ این حیوان شده بودند، اعتراض کرد.

به گزارش عصر ایران، محیطزیست سوادکوه پس از بازبینی فیلمی که در فضای مجازی از ضاربان توله خرس منتشر شد، ضاربان توله خرس را شناسایی و به دادگاه کشاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم فلاحی رییس اداره محیط‌زیست شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی در مازندران، عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طبق قانون، محیط زیست 20 روز فرصت دارد تا نسبت به احکام صادره اعتراض خود را به دادگاه تجدید نظر اعلام کند که قطعا پیش از این زمان ما اعتراض خود را اعلام می کنیم و مستندات خود را مبنی در این ارتباط در اختیار دادگاه تجدید نظر قرار خواهیم داد.
وی اضافه کرد : در حکم صادره برای تبرئه ضاربان توله خرس نظر یک تیم کارشناسی دامپزشکی استناد شده است و این در حالیست که ما شکایت خود را از لحاظ حقوقی در 2 بخش مرگ توله خرس و جریحه‌دار شدن افکار عمومی در ارتباط با سنگ پرانی ضاربان به این حیوان ارایه کردیم.
وی خاطرنشان کرد : براساس نظر تیم کارشناسی دامپزشکی که دادگاه در رای خود به آن استناد کرده، علت اصلی مرگ توله خرس سنگ پرانی ضاربان نبوده و ضربه ناشی از پرت شدن از ارتفاع علت اصلی مرگ بیان شده است.
فلاحی اظهارداشت : در هر صورت ما طبق قانون اعتراض خود را در مرحله تجدید نظر ابلاغ می‌کنیم و پس از آن نیز منتظر رای دادگاه تجدید نظر میمانیم.
وی در مورد دخالت اداره کل محیطزیست در شکایت از از ضاربان اضافه کرد : در دوره مدیریت جدید محیط‌زیست استان مازندران اکثر اختیارات از جمله شکایت‌های زیست محیطی بر علیه متخلفان به شهرستانها واگذار شد و ما صفر تا 100 این پرونده را از شهرستان دنبال کردیم.
براساس تصویب شورای عالی محیط‌زیست که به ریاست رییس جمهوری تشکیل می‌شود جریمه مرگ هر قلاده خرس حدود 500 میلیون ریال تعیین شده است.
خرس از گونه‌های جانوری حمایت و حفاظت شده است که در ارتفاعات و مناطق جنگلی مازندران زندگی می کند و براساس اعلام محیط زیست مازندران این جانور در تمامی این مناطق پراکنده است.
محیط زیست اعلام کرد که به دلیل گله ای نبودن خرس ها و پراکندگی زیاد در مناطق مختلف مازندران آمار دقیقی از تعداد این حیوان در استان وجود ندارد و این حیوانات در زیستگاه‌های طبیعی همچون منطقه دراسله زندگی می‌کنند.
_______________________________________
بیشتربخوانید

دادستان سوادکوه: دستگیری یکی از ضاربان خرس تلف شده

2 ضارب خرس سوادکوه روانه زندان شدند

از «جان اسنو» تا خرس کُشته شده در سوادکوه

________________________________________

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محیط زیست خرس قهوه ای سوادکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند