Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این جشنواره با حضور یک هزار و ۲۰۰ دانشجو از سراسر کشور در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، ۲۰،۱۰ و ۵ جزء، اذان، تواشیح، دعا و مناجات خوانی در مدت دو روز برگزارشد.

او، بیان کرد: از ۳۶۰ نفر شرکت کننده در بخش آوایی ۴۵ نفر برگزیده شدند که از ۶۸۰ نفری که در بخش معارف، ادب، هنر شرکت داشتند ۷۵ نفر رتبه اول تا سوم را در رشته‌های مختلف کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم افزود: گام دوم انقلاب باید در پرتو قرآن باشد و امروز که عصر ارتباطات است بیش از هر زمانی به تعالیم قرآن نیاز داریم.

او، با اشاره به اینکه ما در موضوعات درام و نمایشی همچنان در مدل سازی دچار مشکل هستیم، افزود: قصه‌های قرآنی باید برای الگو سازی درام مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

طهرانچی اضافه کرد: اگر هنرمند بخواهد هنری واقعی را برای حل مشکلی تولید کند باید وحی را بشناسد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با بیان اینکه وحی، خیال، عقل و حس اضلاع مربعی است که باید برای یک هنر دینی استفاده شود، اظهار کرد: هنر‌مند باید با کمک این ۴ عنصر هنر را بسته بندی و به مخاطب ارائه کند.

همچنین در این مراسم پیام آیت الله مکارم شیرازی قرائت شد.

دربخشی از این پیام آمده است: در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی رحمانه دشمن احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند و همه در پرتو هدایت ان از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز گردند و از هدایت به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره بگیرند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  این نشست با هدف برنامه ریزی هر چی بهتر برای دهه کرامت. انتقال تجارب دبیران شهرستان‌ها هماهنگی هرچه بهتر پر جهت خدمت امام رضایی به مردم. با شعار همه خادم الرضائیم در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی مشهد الرضا بمدت دو روز برگزار شد.

در این نشست سخنرانان و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی فرهنگی قرآن و عترت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند

محمد اسماعیل امام زاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران مهمترین محور چهلمین نشست دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سالن اجتماعات مدیریت خدمات زائران رضوی مبحث تحکیم خانواده جوانی جمعیت نشر فرهنگ قرآن و عترت و نیز فرهنگ رضوی اعلام کرد

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد