Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:33:33 GMT

طرح نهال‌کاری همگانی در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۰۰۴۲

طرح نهال‌کاری همگانی در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز پس از غرس یک نهال گفت: محیط زیست از اهمیت و جایگاه فوق العاده ای برخوردار است و باید توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم افزود: محیط زیست شامل آب، خاک، مراتع و جنگلها می باشد، بایستی در همه این موارد به وظایف قانونی، اخلاقی و شرعی خود عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: خاک، مراتع و جنگلها نقش بسزایی در مسائل زیست محیطی و سلامت هوا ایفا می کنند.

آل هاشم گفت: آب مایه حیات است و بدون آب زندگی بر روی کره خاکی امکان پذیر نخواهد بود، اما اهمیت خاک کمتر از منابع آبی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: حفظ و حراست از خاک، آب، مراتع و جنگلها و به طور کلی حفاظت از منابع طبیعی باید اولویت اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باشد.

امام جمعه تبریز افزود: نهال کاری در راستای حفاظت از مراتع و جنگلها کار بسیار خوب و ارزشمندی است که امروز همزمان با روز جهانی خاک در کشور اجرا می شود.

آل هاشم اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همه ما است و در این راستا طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز در سطح کشور و استان آذربایجان شرقی عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت: این طرح در استان در ۹۰۰ هکتار با نهالکاری ۳۹۰ هزار اصله نهال در زمین های کشاورزی شهرستانهای تبریز، اهر، آذرشهر، مرند، عجبشیر، بناب، مراغه، ورزقان و خداآفرین اجرا می شود.

اکبر فتحی با خاطرنشان ساختن این موضوع که از این تعداد ۱۴۰ هزار اصله نهال مربوط به صنوبر بوده و مربوط به زراعت چوب می باشد، عنوان کرد: طرح نهالکاری همگانی در تبریز در ۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی با ۲۵ هزار اصله نهال گلدانی در ائل باغی و عینالی شروع و با توجه به وضعیت آب و هوا قابل افزایش است.

 طرح نهال کاری همگانی همزمان با ۵ دسامبر روز جهانی خاک آغاز شد.                                                                                                                                                                                                                                                                

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان آذربایجان شرقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امام جمعه زمین منابع طبیعی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز

 فاتح در نشست بررسی مسیر دسترسی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: در راستای سهولت رفت و آمد تماشاگران فوتبال باید اقدامات لازم در این خصوص توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

وی افزود: تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص یافته توسط دولت مردمی در دور اول سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان‌شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تبریز بر بهسازی مسیر دسترسی این ورزشگاه تاکید کرد و گفت: زیرسازی، آسفالت‌ریزی اساسی و همچنین تامین روشنایی مسیر از جمله اقداماتی است که باید سریعاً توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

فاتح با اشاره به احداث پارکینگ‌های استاندارد برای خودرو‌های شهروندان در ورزشگاه یادگار امام (ره)  تصریح کرد: به منظور رفاه حال تماشاگران احداث چندین پارکینگ استاندارد در محوطه این ورزشگاه یکی از ضروریات حال حاضر است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز