Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی روز پنج شنبه در حاشیه اجرای طرح جنگل کاری ۲۰۰ هکتار از محدوده ۲ هزار هکتاری چپقلی شازند اظهار داشت: اجرای این طرح با مشارکت تشکل های مردم نهاد، مردم و اداره کل منابع طبیعی استان گامی مثبت در راستای حفظ طبیعت و استفاده بهتر از فضای طبیعی خارق العاده این منطقه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منطقه چپقلی شازند با قرار گرفتن در محدوده شهرستان های اراک و شازند به لحاظ میزان بارش و کیفیت خاک از استعداد خوبی تحت عنوان زیستگاه های طبیعی و جانوری برخوردار است.

نماینده مردم شازند در مجلس افزود: سال های گذشته ظرفیت این منطقه به سبب خشکسالی و بی توجهی تضعیف شد اما با توجه به اقدامات اخیر اداره کل منابع طبیعی استان شاهد توسعه جنگل کاری در این حوزه هستیم و مشکلات قبل در حال جبران است.

ابراهیمی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان به منظور نهال کاری در منطقه شهباز شهرستان شازند اعتباری به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان اختصاص داده است تا همانند دره گردو شهرستان اراک نیز این مهم اتفاق افتد.

وی اظهار کرد: نقطه آغازین مناطق گردشگری طبیعی و زیست محیطی استان مرکزی از مناطقی خواهد بود که حدفاصل شهرستان های اراک و شازند قرار گرفته است.

نماینده مردم شازند در مجلس تاکید کرد: خیزش مردمی و مشارکت سمن های مردم نهاد در انگیزه مسئولین نسبت به حوزه جنگل کاری موثر است نمونه این مساله را در رویداد ذخیره گاه جنگلی بلوط سرسختی شازند شاهد بودیم به طوری که با حضور مسئول مربوطه قول تامین اعتبار یک هزار هکتار جنگل بلوط در سطح استان داده شده است.

ابراهیمی گفت: امروزه مردم خود در آنچه که مسئولین اجرایی در اجرای امور به حرکت در نمی آورند، مشارکت می کنند و این نافی زحمات مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی نیست اما آنچه که در این زمینه در گذشته انجام شده را قابل دفاع نمی دانیم.

کد خبر 4789779

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ابراهیمی نمایندگان مجلس جنگل کاری بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج قزوین مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بیرجند شهرکرد مشهد ویروس آنفلوانزا صفحه اول روزنامه های استان ها یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد