Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ،شرکت «روس اتم» روسیه اعلام کرد با آغاز غنی‌سازی اورانیوم در مرکز «فردو» امکان تولید رادیو ایزوتوپ‌های پایدار وجود ندارد و پروژه تبدیل کاربری این مرکز به حالت تعلیق در می آید. تاریخ انتشار: 18:37 - 14 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۲۲۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،شرکت «روس اتم» روسیه اعلام کرد با آغاز غنی‌سازی اورانیوم در مرکز «فردو» امکان تولید رادیو ایزوتوپ‌های پایدار وجود ندارد و پروژه تبدیل کاربری این مرکز به حالت تعلیق در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه شرکت (TVEL) وابسته به روس‌اتم، آمده است: از سرگیری کار، نیازمند آن است که دو آبشاری که در آن‌ها غنی‌سازی اورانیوم صورت می‌گیرد، از فعالیت ایستاده و برچیده شوند و محیط و تجهیزات اطراف آن‌ها به طور کامل پاکسازی شود.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در پی کوتاهی طرف‌های برجام در حمایت از حقوق تصریح‌شده کشورمان ذیل برجام و مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح‌شده خود مندرج در بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام، برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف خواهد کرد.   از آن زمان تاکنون ایران در چهار مرحله به کاهش تعهدات هسته‌ای خود اقدام کرده و به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داده است که دیگر حاضر به اجرای یکجانبه برجام نخواهد بود. بیشتر بخوانید مسکو به همکاری با ایران در فردو ادامه می‌دهد

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سایت فردو غنی سازی اورانیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد

به گزارش جماران؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

ایلنا به نقل از دویچه وله نوشت: «رافائل گروسی»‌، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

وی افزود: «اما این بدان معنا نیست که ایران در آن فاصله زمانی سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت».

گروسی در مصاحبه با دویچه وله گفت که اگرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

وی همچنین مدعی شد که اهداف ایران در برنامه هسته‌ای خود «موضوع حدس و گمان» است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای، گفت: «حمله به تأسیسات هسته‌ای ممنوع است.»

گروسی گفت: «مسئله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران. زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

دیگر خبرها

  • خدمات سئو سایت
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود