Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بارزسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوادث ناشی از کار در معدن را هشت برابر سایر مشاغل خواند و بر ضرورت ایمن سازی معادن تاکید کرد‌.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از رفسنجان، علی مظفری، امروز( 14 آذر) در اختتامیه همایش ملی ایمنی معادن و صنایع در محل سالن آزادی شهر سرچشمه رفسنجان بیان کرد: حوادث منجر به فوت در کشور ما در دهه اخیر در حوزه  تخصصی معدن در سال 88 با رقم 57 کشته در کارگاه های کشور و 280 نفر حادثه دیده مواجه بودیم و طی یک دهه اخیر تا سال گذشته 34 نفر کشته و228 نفر  حادثه دیده در کارگاه های کشور داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر کل بارزسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این رقم بیانگر کاهش 40 درصدی حوادث منجر به فوت و کاهش حدود 20 درصدی آسیب هااست؛ طبیعتا آمار حوادث منجر به فوت و غیرفوت مهم است و جلوگیری از حادثه حتی منجر به یک فوت هم خیلی اهمیت دارد.

 

 

وی ادامه داد: برای حرکت به سمت کار بدون حادثه نیاز به مشارکت  تک تک افراد در بعد های اجتماعی، کارگری و کارفرمایی و نیروهای  دولتی است؛ 365 میلیون حادثه کاری در سال رخ می دهد که 380 هزار منجر به فوت است در سال گذشته در بحث  ساختمان بیشترین آسیب های شغلی در قالب 48 درصد در حوادث ساختمانی، 5درصد حوادث در معادن، رخ داده است.

 

 

مظفری خاطرنشان کرد: میزان نرخ حوادثِ معادن رقمی معادل 8  برابر سایر مشاغل را نشان می دهد لذا ایمن سازی معادن  به عنوان یکی از چالش های جهانی است و استفاده از فناوری های مدرن و تکنولوژی باید به آن توجه ویژه شود و در  این راستا بحث استانداردسازی تجهیزات در معادن بسیار اهمیت دارد یکی از ارکان ایمن سازی معادن که باید به آن توجه کرد وجود تجهیزات استاندارد در معادن است زیرا در معادن ماشین آلات در ابعاد بزرگتری هستند و آسیب ها از ناحیه این موضع مهلک تر است.

 

 

وی گفت: باید تدوین استانداردهای اجباری برای ماشین آلات در کارگاه ها و معادن انجام شود در حال حاضر نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد و امیدورایم با مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاهی بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم و ارتقا ایمنی در معادن را داشته باشیم.

 

 

مظفری ادامه داد: ارکان موضوعی تدوین مقررات ایمنی و بهداشت کار در شورای عالی حفاظت فنی پیش بینی شده و این شورا بیش از  60 آیین نامه ودستور العمل ایمنی را به تصویب رسانده است و تعدادی از آنها به عنوان آیین نامه های کلیدی در بحث ارتقا ایمنی مطرح هستند، از جمله آیین نامه تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران،  آیین نامه مرتبط با بگارگیری ایمنی در کارگاه ها، آیین نامه آموزش ایمنی کارگران است.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان مجلس شورای اسلامی مسجد مس رفسنجان حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی

سازه «وِسِل» در نیویورک پس از وقوع چند خودکشی، با ایمنی بیشتر و اضافه کردن فنس فلزی بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سازه «وِسِل» که در محله «هادسن یاردز» واقع در نیویورک ساخته شده است، در سال‌های اخیر شاهد چندین خودکشی بوده و قرار است که اواخر امسال با تمهیدات ایمنی جدید بازگشایی شود.

«گاردین»‌ نوشت، این سازه ۴۵ متری توسط «توماس هترویک» طراحی و با بودجه ۲۶۰ میلیون دلاری ساخته شده است و بازدیدکنندگان آن می‌توانند از طبقات مختلف آن بالا بروند. این سازه سه سال پیش به دنبال خودکشی چهار نفر با پرش از ارتفاعات آن تعطیل شد. علاوه بر انتقادات کلی از طراحی آن ـ از جمله توصیف آن به عنوان یک جوجه گردان طلایی غول پیکر ـ این سازه برای «گاردین» به طرز وحشتناکی به عنوان «پلکانی به ناکجاآباد» توصیف شد.

پیش از تعطیلی این سازه شرکت «ریلیتد کمپانیز» که محله «هادسن یاردز»‌ را اداره می‌کند، بلیت ورودی ۱۰ دلاری و قانون منع بالا رفتن بازدیدکنندگان از سازه به صورت انفرادی را اعمال کرد. با این حال پس از اینکه یک پسر ۱۴ ساله در مقابل اعضای خانواده خود از ساختمان پرید، این طرح نیز ناموفق از آب درآمد.

نخستین خودکشی این سازه در فوریه ۲۰۲۰ رخ داد و این سازه یک سال بعد پس از اینکه دو نفر در عرض یک ماه خودکشی کردند، تعطیل شد. پس از بازگشایی و رخ دادن چهارمین خودکشی، مسئول «وِسِل‌» مورد انتقاد قرار گرفت که طبق درخواست کارشناسان و محققان پیشگیری از خودکشی، حفاظ‌ها را تا قفسه سینه بالا نبرده است.

اما اکنون مسئولان این سازه اعلام کرده‌اند که «وِسِل» در اواخر سال جاری با اقدامات ایمنی جدید، از جمله حفاظ مشبک فولادی از کف تا سقف،‌ بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران
  • تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
  • چه چیزی باعث ژنیکوماستی می شود؟
  • شمار مصدومان حوادث جاده‌ای امسال
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی
  • ۲۱ هزار مصدوم در حوادث جاده‌ای امسال
  • ثبت ۲۱ هزار مصدوم و مجروح در حوادث جاده‌ای امسال