Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: براساس توافق امروز با وزیر آب و انرژی تاجیکستان به عنوان رییس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور مقرر شده از ظرفیت‌های علمی موجود استفاده بهینه شود و دوره‌های آموزشی و تربیتی مشترک به همراه تبادل نیروهای تخصصی و علمی در دستور کار قرار بگیرد.

 

رضا اردکانیان در مراسم شب زبان فارسی_تاجیکی و رونمایی از کتاب «زبان ملت، هستی ملت» (تالیف امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان) طی سخنانی با اشاره به اینکه از دو دهه پیش در زمینه آب و محیط زیست به عنوان کارگزار دولت جمهوری اسلامی ایران و یا همکار مجموعه‌های مختلف سازمان ملل با مسئولان و مردم تاجیکستان همکاری داشته است، عنوان کرد: امروز نیز به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان توافقات خوبی با مقامات تاجیکی به منظور توسعه روابط اقتصادی دو کشور داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه این هفته کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان در تهران برگزار شده است، گفت: در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک توافقات ارزشمندی در جهت توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی به دست آمده است.

 

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک نیز با سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به ایران زمینه توسعه این روابط و همچنین شروع فعالیت‌های جدید در جهت توسعه بیش از پیش مسائل اقتصادی فراهم شود.

 

اردکانیان ادامه داد: امروز نیز با وزیر آب و انرژی تاجیکستان به عنوان رییس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور توافق کرده‌ایم از ظرفیت‌های علمی موجود استفاده بهینه شود و دوره‌های آموزشی و تربیتی مشترک به همراه تبادل نیروهای تخصصی و علمی در دستور کار قرار بگیرد.

 

وزیر نیرو افزود: برای شروع فعالیت‌های مرتبط با این زمینه نیز مقرر شده است تا دوره جدیدی از بورس تحصیلی برای دانشجویان و علاقه‌مندان تاجیکستانی به منظور استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در ایران فراهم شود.

 

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، اردکانیان با اشاره به اینکه فردا میزبان وزرا و مقامات ارشد ۱۵ کشور منطقه به منظور برگزاری دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری هستیم، ادامه داد: این اجلاس فرصت مناسبی است تا با برنامه‌ریزی میان مدت بتوانیم زمینه‌های همکاری بیشتری را در بخش آب و محیط زیست میان کشورهای منطقه فراهم کنیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

ایران و پاکستان، با صدور بیانیه مشترک، بر لزوم تلاش برای گسترش بیشتر همکاری‌های تجاری و اقتصادی، همچنین اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله تجارت برق، خطوط انتقال نیرو و پروژه خط لوله گازی آی‌پی تأکید کردند.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، ایران و پاکستان در پایان سفر سیدابراهیم رئیسی به این کشور، در بیانیه‌ای مشترک، با تأکید بر روابط تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تمدنی دو کشور همسایه و مسلمان، بر تعهد خود برای تحکیم بیشتر این پیوندها، گسترش بیشتر همکاری‌های تجاری و اقتصادی، ‌تسریع در نهایی‌سازی توافق‌نامه تجارت آزاد، ‌تقویت همکاری در بخش‌های اتصال، توسعه زیرساخت‌ها و انرژی، ‌همکاری دو کشور در تمامی سازوکارهای سازمان‌های منطقه‌ای ازجمله اکو و شانگهای، ‌محکومیت جنایات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی در غزه و درنهایت لزوم آتش‌بس فوری و دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند.

در یکی از بندهای این بیانه مشترک آمده است: دو طرف بر گسترش بیشتر همکاری‌های تجاری و اقتصادی توافق کردند و بر تعهد خود برای تبدیل مرز مشترک از مرز صلح به مرز شکوفایی از طریق پروژه‌های اقتصادی مشترک توسعه‌محور ازجمله ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک، مناطق آزاد اقتصادی و گشایش مرزهای جدید تأکید کردند.

آن‌ها همچنین اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله تجارت برق، خطوط انتقال نیرو و پروژه خط لوله گاز آی‌پی را مورد تأکید قرار دادند.

دو طرف توافق کردند تجارت دوجانبه خود را طی پنج سال آینده به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

همچنین، هر دو طرف مشارکت اقتصادی بلندمدت بادوام و الگوی اقتصادی و ارتباطی مشترک منطقه‌ای، به‌ویژه برای توسعه اجتماعی - اقتصادی را در استان سیستان‌وبلوچستان ایران و استان بلوچستان پاکستان ضروری دانستند.

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد