Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:01:57 GMT

ایران مصمم به حمایت از زائران اماکن مقدس است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۰۴۴۰

ایران مصمم به حمایت از زائران اماکن مقدس است

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: نیازمند راهبرد مشخص هستیم تا تصمیمات منسجم، کاربردی و عملیاتی در مورد زائران اتخاذ شود.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی در چهارمین جلسه کارگروه ملی زیارت، اظهار کرد: مصوبات این جلسه باید در راستای کمک هر چه بیشتر و فراهم کردن تسهیلات لازم برای آرامش و آسایش زائران باشد.

وی با بیان ضرورت برگزاری منظم جلسات و اتخاذ تصمیمات قابل اجرا در جلسات کارگروه ملی زیارت بر تلاش برای پذیرش زائران خارجی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: ورود زائران خارجی به کشور مزایای بالایی اعم از اقتصادی و فرهنگی دارد و رایزن‌های فرهنگی و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور باید برای جذب زائران بین‌المللی فعال شوند.

واعظی تأکید کرد: می‌توانیم در این جمع با پیگیری‌های جدی‌تر و فعالانه‌ و فعال‌تر شدن دبیرخانه دست به دست هم دهیم، تا بتوانیم اهداف خود را برای خدمت بهتر و شایسته به زائران محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز مصوبه گذشته مرور و بحث‌های جدی داشتیم، گفت: خوشبختانه اکثر مصوبات قبلی با تلاش استانداران قم، شیراز و مشهد و سایر اعضاء عملیاتی شده است.

واعظی با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با اقامت زائران و استفاده از تسهیلات برای ساخت زائرسراها در جلسه کارگروه ملی زیارت، خاطر نشان کرد: در این زمینه باید از کمک‌های خیران و بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تصمیم‌گیری شد که کارگروه جلسات به صورت منظم چهار بار در سال برگزار شود، افزود: با تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های ویژه می‌توانیم هدف مقدس خدمت‌رسانی به زائران را محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه زیارت، گفت: بخشی از بودجه زیارت از بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و بخشی دیگر با کمک خیرین و بخش خصوصی خواهد بود. دولت همچنین در صدور مجوزها و ارایه تسهیلات کمک خواهد کرد.

واعظی با اشاره به زمان ارایه لایحه بودجه سال آینده کشور به مجلس، اظهار کرد: بودجه کل کشور روز گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید و یکشنبه هفته آینده توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم می‌شود.

وی اولویت‌های بودجه سال آینده را کمک به تولید داخلی و خودکفایی و رسیدگی به طبقات متوسط و کمتر برخوردار جامعه عنوان کرد و گفت: در بودجه سال آینده افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دیده شده و برای تأمین ارزاق عمومی مردم و نیازهای دارویی ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته است.

بر اساس این گزار، چهارمین جلسه کارگروه ملی زیارت عصر پجشنبه به ریاست رئیس دفتر رئیس جمهوری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران شهرهای زیارتی مشهد، قم، شیراز و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت در استانداری مشهد برگزار و تصمیمات لازم برای فراهم کردن امکانات و تسهیلات لازم برای زائران اتخاذ شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 399722

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زائر محمود واعظی دولت دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری عتبات عاليات شهرهاي ايران کلانشهر شهروند حقوق شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین

در اولین دیدار کاری رئیس جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به وی خیرمقدم گفت و افزود: دولت و مردم پاکستان چشم انتظار سفر جنابعالی بودو ما مفتخر به میزبانی از شما هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: جهان اسلام قدردان نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای حل چالش‌های مشترک است.

وی تاکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین ستایش برانگیز است.

سناتور اسحاق دار همچنین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را نیز تبریک گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد، از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضایی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • عملیات «وعده صادق» مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان جهان بود