Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@03:27:19 GMT

استفاده ازعسل به جای آنتی بیوتیک

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۰۴۶۱

پژوهشگران "دانشگاه نیوکاسل" اخیرا پوششی جدید همانند مش‌های جراحی توسعه داده‌اند که بر روی آن عسل قرار دارد زیرا پژوهشگران معتقدند قرار دادن عسل بر روی مش جراحی از عفونت بافت مذکور پس از جراحی جلوگیری می‌کند. ناطقان: به نقل از گیزمگ، از زمان‌های بسیار قدیم ، از عسل برای بهبود سریعتر زخم ها استفاده می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قرن بیست و یکم پوشش‌هایی به نام مش‌های جراحی آمد که پس از جراحی بر روی بافت زخمی قرار میگیرد و می‌تواند به جلوگیری از عفونت های بعد از عمل کمک کند.

اعتقاد بر این است که همه اشکال عسل از کیفیت ضد باکتریایی بالایی برخوردار هستند، زیرا حاوی مواد شیمیایی هستند که هیدروژن پراکسید (H2O2)  تولید می‌کنند. عسل مانوکا خاص است ، با این حال ، علاوه بر این حاوی یک ترکیب ارگانیک کشنده باکتری معروف به متیل‌گلیوکسال ( Methylglyoxal) است.

با توجه به این ویژگی ، تیمی از دانشمندان "دانشگاه نیوکاسل" انگلیس تصمیم گرفتند تا یک پوشش نانو الکتروریسی حاوی عسل تولید کنند که بر روی مش های جراحی قرار می‌گیرد.

اگرچه از مش‌های بدون پوشش معمولی معمولاً برای بهبودی بافت‌های نرم در بدن پس از عمل استفاده می‌شود ، اما خطر عفونت پس از استفاده از این مش‌ها زیاد است بنابراین برای جلوگیری از این عمل، پزشکان تصمیم گرفتند روی این مش‌ها را با یک لایه از عسل بپوشانند تا دیگر بدن افراد پس از جراحی عفونت نکند.

پوشش جدید شامل هشت لایه نانو از عسل با بار منفی است ، که بین هشت لایه دیگر نانو از یک پلیمر زیست سازگار مثبت بارگذاری شده است.

با قرار گرفتن عسل بر روی مش دیگر باکتری‌ها نمی‌توانند به داخل بافت نفوذ کرده و باعث عفونت شوند.

در آزمایشات آزمایشگاهی، از این پوشش نانو برای محافظت از نمونه‌های مشی پلیمری و جلوگیری از ورود باکتری های مضر مانند استافیلوکوک اورئوس (طلایی) مقاوم به متی سیلین (Methicillin-Resistant Staphylococcus aureus) به اختصار مِرسا ( MRSA)، استافیلوکوک‌ها و ای کلی تا سه هفته استفاده شد و پس از آن زخم های داخلی بیمارها بهبود یافته بود.

دکتر "پیرجیورجیو جنتیل"(Piergiorgio Gentile) از دانشگاه نیوکاسل گفت: این نتایج بسیار هیجان انگیز هستند. هزاران سال است که از عسل برای درمان زخم ها استفاده می شود اما این اولین بار است که نشان داده شده است که در مبارزه با عفونت در سلول‌های داخل بدن  نیز این ماده موثر است.

عسل مانوکا چیست؟

این عسل در مناطقی از جنگل‌های نیوزیلند و استرالیا توسط زنبورهای عسل از شهد درخت مانوکا Manouka (نام علمی گونه وحشی Leptospermum scoparium) تهیه می‌شود که کیفیت بالایی دارد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که عسل مانوکا می‌تواند به افزایش تولید گلبول‌های سفید خون که وظیفه مبارزه با عفونت‌ها و التیام زخم‌ها را بر عهده دارند کمک کند. با تحقیقات دانشمندان نیوزیلندی و اخیراً در کره و انگلستان خواص آنتی باکتریایی فوق العادهٔ این عسل ثابت شده‌است و در درمان زخم‌ها و ترمیم بافت‌های مرده پوست کارایی زیادی دارد به‌طوری‌که در بعضی از بیمارستانها و مراکز درمانی تا حد زیادی جایگزین آنتی بیوتیک‌ها شده‌است. منبع: ایسنا برچسب ها: عسل ، آنتی بیوتیک ، استفاده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عسل آنتی بیوتیک استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب

به گزارش خبرآنلاین، آیا اغلب در سمت چپ شکم احساس خستگی و ناراحتی می‌کنید، این‌ها ممکن است نشانه‌ای از بروز مشکلاتی برای کبد یا چرب شدن آن باشد. اما در مراحل ابتدایی شاید بتوان با پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه مصرف قرص از پیشرفت روند چرب شدن کبد پیشگیری کرد.

همشهری آنلاین نوشت: کبد عضوی است که می‌تواند به طور طبیعی خود را سم زدایی کند و یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.

شیر طلایی

زردچوبه حاوی کورکومین (ترکیبی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی) است. شیر زردچوبه که به عنوان شیرطلایی نیز شناخته می شود، ترکیبی است از زردچوبه با شیر گرم و کمی فلفل سیاه این ترکیب سبب می‌شود جذب زردچوبه را افزایش دهد. این نوشیدنی تسکین دهنده می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی مانند بتالین است که از عملکرد کبد حمایت کرده و به سم زدایی آن کمک می‌کند. نوشیدن آب چغندر تازه یا افزودن چغندر به اسموتی می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چای کاسنی زرد

چای ریشه کاسنی زرد به دلیل خاصیت سم زدایی کبد شناخته شده است. به تحریک تولید صفرا کمک کرده و از عملکرد کبد پشتیبانی می‌کند. چای ریشه کاسنی زرد را در آب داغ دم کنید و آن را به طور منظم بنوشید تا به سم زدایی کبد کمک کرده باشید.

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین‌ها ( آنتی اکسیدان‌های قوی که نشان داده شده از کبد در برابر آسیب محافظت می‌کنند) و روند سم زدایی آن را تقویت می‌کند. برای حمایت از سلامت کبد روزانه یک یا دو فنجان چای سبز بنوشید.

آب لیمو

روز خود را با یک لیوان آب لیموی گرم شروع کنید. لیمو سرشار از ویتامین C است که آنزیم‌های سم زدایی کبد را تحریک کرده و به تولید صفرا (ماده‌ای که در تجزیه چربی‌ها در کبد موءثر است) کمک می‌کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896206

دیگر خبرها

  • آنتی‌بیوتیک‌ها سرفه را کاهش نمی‌دهند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد
  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • چه کسانی باید لوزه‌های خودشان را جراحی کنند؟ | بهترین زمان جراحی لوزه چه سنی است؟
  • لوزه‌های بزرگ را به حال خود رها نکنید
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • چه کسانی باید «لوزه» های خود را عمل کنند؟ / زمان مناسب جراحی لوزه
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • جراحی برداشتن لوزه؛ چرا و چه کسانی؟
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی