Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران از هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه با حضور بیش از هفت هزاز تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد و در پایان تیم میهمان توانست با نتیجه ۳ بر صفر ذوب‌آهن اصفهان را شکست دهد تا طلسم ۹ ساله نبردن این تیم در فولادشهر را بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه نخست این دیدار که با حضور پرشور هواداران ۲ تیم برگزار شد، تیم میهمان حملات گسترده‌ای را روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دید که با بی‌دقتی بازیکنان این تیم به هدر رفت.

قرمزپوشان پایتخت در نیمه نخست این دیدار هجومی بازی کردند و حملات گسترده‌ای را روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دیدند اما مهاجمان این تیم نتوانستند از همه موقعیت‌های خود بهره ببرند.

در ادامه این حملات در دقیقه ۱۵ تیم پرسپولیس صاحب موقعیت خوبی در محوطه جریمه ذوب‌آهن شد که خطای معراج اساعیلی دروازه‌بان ذوب‌آهن بر روی علیپور توسط داور ضربه پنالتی اعلام شد و ترابی از روی نقطه پنالتی نخستین گل این دیدار را به ثمر رساند.

در ادامه بازیکنان میزبان برای جبران گل خورده تلاش کردند که ثمری نداشت و این تیم پرسپولیس تهران بود که توانست دوباره نبض بازی را به‌دست بگیرد و موقعیت‌های گلزنی توسط علیپور، ترابی، انصاری و بشار رسن روی روز دروازه ذوب‌آهن ایجاد کند.

تیم پرسپولیس که به‌صورت فشرده دفاع می‌کرد و راه نفوذ به سمت دروازه خود را بسته بود اجازه نداد ذوب‌آهن موقعیت چندانی را روی دروازه‌اش ایجاد کند.

در ادامه بازی هجومی قرمزپوشان و در یکی از حساس‌ترین موقعیت‌ها، توپ سرضرب وحید امیری به تیرک بالایی دروازه ذوب‌آهن برخورد کرد تا موقعیت خوب تیم میهمان از دست رفت.

نیمه نخست این دیدار برغم تلاش هر دو تیم برای گلزنی بخصوص میهمان که تیم برتر میدان بود، گلی دربرنداشت تا پرسپولیس با یک گل، این نیمه را به سود خود به پایان برساند.

نیمه دوم دیدار در حالی آغاز شد که قرمزپوشان در همان ابتدای بازی یک موقعیت خوب دیگر را از دست دادند ضمن‌اینکه توپ‌های سبزپوشان اصفهانی توسط دفاع پرسپولیس دفع می‌شد.

 در ادامه بازی، ذوب‌آهن  که می‌کوشید روند بازی را کنترل کند تا میانه‌های میدان، توپ را در دست داشت اما پرسپولیسی‌ها کنترل بازی را در دست گرفتند و برای گلزنی روی دروازه میزبان هجوم آوردند.

در دقیقه ۵۵ بوحمدان روی ترابی خطا کرد که ضربه این بازیکن در میانه‌های میدان به هدر رفت و در ضدحمله تیم ذوب‌آهن نتوانست از این موقعیت بهره ببرد.

تیم پرسپولیس که در این دیدار کاملا هجومی بازی می کرد، در دقیقه ۵۲ روی یک پاس زیبا، وحید امیر علیپور را در موقعیت گلزنی قرار دارد که او دومین گل پرسپولیس در این دیدار و چهارمین گل فصل خود را به ثمر رساند و اختلاف را به 2 گل رساند.

سبزپوشان اصفهانی در دقیقه ۶۰  با افزودن به حملات خود و در ضربه کرنر، یک موقعیت گلزنی ایجاد کردند که ضربه ارسلان مطهری در آستانه ورود به دروازه توسط دروازه‌بان پرسپولیس مهار شد و در ادامه ذوب‌آهن 2 موقعیت دیگر خوب خود را هم از دست داد.

پرسپولیس در دقیقه ۶۳ در یک ضدحمله توانست روی پاس شیری، توسط مهدی ترابی سومین گل خود را در این دیدار به ثمر برساند.

در ادامه بازهم قرمزپوشان صاحب موقعیت گل شدند که از دست رفت.

تیم میزبان که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت حملات نه‌چندان جانداری را روی دروازه حریف تدارک دید که مهاجمانش در گلزنی ناموفق بودند.

در ادامه بازی، سرخپوشان پایتخت در دقیقه ۷۵ توسط بشار رسن موقعیت خوب دیگری را از دست دادند و توپ این بازیکن از بالای درواز ذوب آهن عبور کرد.

در دقیقه ۷۹، ذوب آهن در یک ضربه کرنر موقعیت دیگری را از دست داد و در ادامه ضربه پای علیرضا منظمی در حالتی نامتعادل به بیرون رفت.

همچنین در دقیقه ۸۲ بازیکنان ذوب آهن موقعت دیگری را خلق کردند که دروازه‌بان خارجی پرسپولیس توپ را دفع کرد تا ذوب‌آهن نتواند در این دیدار به گل برسد.

در پایان با وجود تلاش بازیکنان ذوب آهن برای گلزنی، این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

در این دیدار برای ذوب‌آهن با سرمربیگری علیرضا منصوریان، معراج اسماعیلی، محمد نژدادمهدی، وحید محمدزاده، هادی محمدی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، دانیال اسماعیلی‌فر، ماکائولی کریسانتونس، مسعود ابراهیم‌زاده، ارسلان مطهری و مهدی مهدی‌پور به میدان رفتند.

همچنین در تیم پرسپولیس با هدایت گابریل کالدرون، ژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، مهدی شیری، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، وحید امیری، مهدی ترابی و علی علیپور بازی کردند.

این دیدار را بیژن حیدری با کمک‌های محمدرضا منصوری و  فرهاد مروجی قضاوت کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان اصفهان پایتخت پرسپولیس ذوب آهن لیگ برتر فوتبال کشور زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفیعی باز هم در پرسپولیس کلین شیت کرد

پرسپولیس این فصل داستان‌های زیادی برای جذب بازیکن داشت. اتفاقاتی که هیچ کدام نیفتاد و بزرگترین نقش را در جدایی یحیی گل محمدی داشتند. یکی از مناطقی که گل محمدی بسیار روی خرید بازیکن جدید در آنجا اصرار داشت، درون دروازه و جانشینی برای بیرانوند بود. گلر اول تیم ملی در یک سال اخیر بارها مصدوم شده بود و با جدایی احمد گوهری، پرسپولیس دروازه‌بانی با تجربه برای اتکا نداشت.

خلاصه که شد آنچه همه به یاد دارید؛ دروازه‌بان برزیلی خریداری نشد، گل محمدی استعفا داد، بیرانوند دوباره مصدوم شد و اتفاقی که همه پیش بینی می کردند، رخ داد. بازی در فولادشهر مقابل ذوب آهن در هفته هجدهم برای اولین بار امیررضا رفیعی محصول آکادمی پرسپولیس، فرصت بازی در لیگ برتر و دفاع از دروازه این تیم بزرگ را به دست آورد و انصافاً نمره قبولی گرفت.

رفیعی خیال همه را از بابت داشتن جانشین برای بیرانوند راحت کرد اما کیست که نداند یک جوان باید اشتباه کند تا تجربه کسب کند؟ با توجه به شرایط فعلی لیگ برتر و نیاز پرسپولیس به کسب پیروزی در تمام بازی‌های باقیمانده این فصل کوچکترین اشتباه رفیعی یا هر دروازه‌بانی می‌تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود. پس وقتی دوباره بیرانوند از تیم ملی با مصدومیت برگشت، پرسپولیسی‌ها حق داشتند دوباره نگران باشند ولی دو بازی در کمتر از یک هفته در سیرجان مقابل گل گهر و در ورزشگاه آزادی مقابل ملوان، دیگر خیال همه را راحت کرد.

با هر متر و معیاری سه تیم ذوب آهن، گل گهر و ملوان از تیم‌های معتبر و با شخصیت فوتبال ایران هستند که تقابل آنها با پرسپولیس همیشه جذاب، سنگین و مهم است. دو تیم از این سه تیم یعنی گل گهر و ملوان جز شش تیم بالای جدول هستند و ذوب آهن نیز در زمان بازی یکی از این شش تیم بود!

حالا به کارنامه رفیعی جوان نگاه کنید، سه بازی سه کلین شیت و سه پیروزی برای پرسپولیس و کسب ۹ امتیاز و رسیدن به یک قدمی استقلال در صدر جدول. رفیعی در بازی مقابل ملوان که اولین حضور او پیش چشم هواداران پرسپولیس در آزادی بود، مثل بازی اول برابر ذوب آهن اشتباه کوچکی داشت اما در طول مسابقه خوش درخشید و دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا پرسپولیس با یک گل به پیروزی برسد. حالا خیال پرسپولیسی‌ها از داشتن ذخیره مطمئن برای بیرو با کمترین قیمت راحت شده و برای آینده فوتبال ایران هم یک دروازه‌بان خوب متولد شده است اما این درخشش باید ما را به فکر فرو ببرد که چرا تا مجبور نشویم، به جوانان کشور خودمان اعتماد نمی‌کنیم؟

کیست که نداند رفیعی تنها استعداد شایسته در این فوتبال نیست. امثال او بسیار هستند اما متاسفانه فرصت بازی در شرایط عادی و طبیعی به آنها نمی‌رسد!

 

   

دیگر خبرها

  • روز تاریخی: لورکوزن قهرمان بوندس‌لیگا شد
  • سرپرست صنعت نفت: مصمم به شکست پرسپولیس هستیم/ با حمایت تماشاگران به دنبال بقا هستیم
  • رضایت آلگری از نمایش شاگردانش در داربی تورین
  • آشوبی: پرسپولیس صاحب یک دروازه‌بان شایسته شد!
  • طلسم‌شکنی بارسلونا: گل برگردان پس از ۵ سال! (عکس)
  • بورنموث ۲-۲ یونایتد: تن‌هاخ و یک ماه بدون برد
  • طلسم طارمی شکست: گلزنی مهاجم اینتر برای پورتو
  • تورینو 0-0 یوونتوس: کسل‌کننده‌ترین دربی فصل
  • افت پرسپولیس طبیعی است،نگران کننده نیست
  • رفیعی باز هم در پرسپولیس کلین شیت کرد