Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیاس حضرتی عصر پنجشنبه در نشست کارگروه اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: تحریم های اخیر علیه ایران، ظالمانه تحریم و فشار اقتصادی ۱۰۰ سال اخیر کشور است که باید در این شرایط دشوار،هوشمندانه ترین تدابیر برای گذر از این روزهای سخت اتخاذ شود.

وی به بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مالی کشور، در بستن این بودجه هزینه ها کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حضرتی اگر قرار باشد بودجه سال ۹۹ از محل فروش نفت تامین شود، باید روزانه یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه نفت بفروشیم که در شرایط کنونی قادر به آن نیستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ساده ترین راه برای حل مشکل تحقق بودجه، استقراض است ولی تبعات منفی ناشی از آن مانند تورم شدید، مانع از انجام آن است.

وی اضافه کرد: احیای صادرات نفت یکی دیگر از راه حل ها است که دولت در حال تلاش برای تحقق آن از جمله تداوم مذاکرات با کشورهای گوناگون است.

حضرتی گفت: برخی ها تصور می کنند مذاکره دولت برای احیای صادرات نفت بی نتیجه است اما شرایط به گونه ای است که امکان صادرات دوباره با حفظ عزت ایران امکان پذیر است.

وی افزود: مذاکره جداگانه با چین و  روسیه و کشورهای همسایه در حال انجام بوده و تلاش میکنیم از همه ظرفیت برای دور زدن تحریم ها استفاده کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به افزایش قیمت حامل های انرژی اشاره کرد و افزود: سهمیه بندی بنزین عدالت در مصرف به وجود می آورد و اگر روند قبلی ادامه می یافت به وارد کننده بنزین تبدیل شده و امنیت داخلی هم در معرض خطر قرار می گرفت.

به گفته باید مصرف بنزین را با تولید ۱۱۰ میلیون لیتر در روز مدیریت کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص درآمد مالیاتی افزود: در حال حاضر سه درصد مودیان کشور ۸۵ درصد مالیات را تامین می کنند به طوری که در هشت ماهه امسال درآمد مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد بیشتر شد که بخش عمده آن از منابع مالیاتی جدید تامین شد.

وی معوقه مالیاتی کشور را ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین معوقه های مالیاتی متعلق به استان های گیلان و اصفهان است.

حضرتی همچنین بر دقت بیشتر در مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیاتی کشاورزی و سرمایه گذاران مناطق تاکید کرد.

هادی حق شناس استاندار گلستان نیز با ارایه گزارشی از ظرفیت ها و وضعیت اقتصادی این استان شمالی، خواستار حمایت برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی، ایجاد زیرساخت های گردشگری و حمایت از فعال کردن بخش بازرگانی با هدف سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع شد.  

همچنین در این نشست ۱۳ مدیر دستگاه دولتی، رییس اتاق بازرگانی گرگان و تنی چند از فعالان اقتصادی استان به معرفی ظرفیت ها و مسایل و مشکلات حوزه های خود پرداختند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و از ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی برخوردار است.

برچسب‌ها گرگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بنزین گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بنزین گلستان گرگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بنزین گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت

بر این اساس ذبیح الله خدائیان در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر اینکه زیر ساخت تمامی مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و... اقتصاد است، گفت: بیش از ۱۵ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با موضوع اقتصادی تعیین می‌کنند که این امر حاکی از  آن است که مهمترین مسئله کشور، اقتصادی و معیشت مردم است.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد که مدیران باید با یک برنامه ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران ارشد صنعت نفت گفت: بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش شما است، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران راه افتاده سرداران دفاع از کشور شما هستید و اگر شما در میدان باشید منویات رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار سایر مدیران است؛ قول مساعد داد که این سازمان برای تحقق شعار سال و حمایت از صنعت، از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

توصیه‌های رئیس سازمان بازرسی به مدیران ارشد صنعت نفت

وی در ادامه سخنان خود شش توصیه مهم به مدیران ارشد صنعت نفت ارائه کرد که یکی از آنها استفاده گسترده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت، پتروشیمی و گاز بود.

انتقاد از خام فروشی در حوزه صنعت نفت دومین موضوعی بود که خدائیان به آن اشاره و توصیه کرد که راهکارهایی اتخاذ شود تا زنجیره محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا افزایش یابد.

سومین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شفافیت در حوزه نفت بود و خواستار شفافیت در زنجیره تولید؛ مصرف و فروش شد.

مدیریت و صرفه جویی در مصرف گاز و نفت چهارمین توصیه خدائیان به مدیران صنعت نفت بود و با یادآوری این مسئله که برای مدیریت این صنعت قانون وجود دارد، افزود: در این راستا باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای لازم برای ذخیره سازی اتخاذ شود.

وی در چهارمین نکته به مدیران توصیه کرد که توسعه و گسترش میادین نفتی و سرمایه گذاری در این بخش را دستور کار قرار دهند.

پنجمین توصیه خدائیان توجه ویژه به بخش حقوقی در انعقاد قراردادها، دفاع از دعاوی و... بود.

ارتقاء سامانه سپهتن (پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای) به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت ششمین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود که خواستار راه اندازی این سامانه شد.

خدائیان با اشاره به اینکه سیاست قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: از جمله مواردی که زمینه حضور بخش خصوصی فراهم است بخش پایین دستی نفت به خصوص پتروشیمی‌هاست که باید شرایط حضور این بخش فراهم شود.

وی همچنین این قول مساعد را داد که سازمان بازرسی از سرمایه گذاری مشروع حمایت خواهد کرد.

در جریان این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون نظارت و امور اقتصادی سازمان ماموریت داد که نشست‌های جداگانه‌ و مستمر را با بخش‌های مختلف صنعت، نفت، پتروشیمی و گاز برگزار کند که هم خواسته‌های آنها شنیده و از نقطه نظراتشان استفاده شود و هم اینکه سازمان بازرسی بتواند به عنوان یک دستگاه نظارتی برای رفع موانع پیش روی این صنعت گام بردارد.

در این نشست ستار شیرعالی معاون اقتصادی سازمان بازرسی نیز موضوعاتی را مطرح کرد.

بنابراین گزارش، در ادامه برخی از مدیران مشکلات و درخواست‌های خود را با رئیس سازمان بازرسی در میان گذاشتند و از حمایت‌های سازمان بازرسی تقدیر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی