Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:48:27 GMT

روسیه طرح تغییر کاربری سایت فردو را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۱۱۰۳

روسیه طرح تغییر کاربری سایت فردو را متوقف کرد


مسکو – ایرنا – شرکت «تول» وابسته به شرکت دولتی روس اتم روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که اجرای طرح تغییر کاربری سایت هسته ای فردو را متوقف کرد. 
شرکت تول تولید کننده سوخت هسته ای روز پنجشنبه در بیانیه خود با اشاره به توقف اجرای طرح تغییر کاربری سایت فردو خاطرنشان کرد: غنی سازی اورانیوم و تولید ایزوتوپ های پایدار در یک مکان نمی تواند انجام گیرد زیرا در هوا و بر روی تجهیزات آثاری از اورانیوم پدید خواهد امد که با ایزوتوپ های برای مصارف پزشکی مطابقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 کارشناسان شرکت تول از سال 2017 مطابق با برجام برای اجرای طرح تغییر کاربری دو مجموعه دستگاههای سانتریفیوژ گازی در سایت فردو برای تولید ایزوتوپ های پایدار برای مصارف پزشکی فعالیت می کردند. 
در بیانیه شرکت روسی تول گفته شده است: روز 6 نوامبر سال 2019 در چارچوب کاهش تعهدات داوطلبانه ایران در چارچوب برجام، در دو مجموعه دستگاههای سانتریفیوژ گازی در سایت فردو که در همان سالنی که دو مجموعه سانتریفیوژ مشمول تغییر کابری قرار داشت گاز تزریق شد.
در بیانیه امده است: این اقدام از نظر فنی ادامه اجرای طرح تغییر کاربری دستگاههای سانتریفیوژ در سایت فردو توسط تول را برای تولید ایزوتوپ های پایدار ناممکن می کند.
 شرکت زیرمجموعه روس اتم می گوید: برای ازسرگیری این کارها باید فعالیت دو مجموعه دستگاههای سانتریفیوژ را که در ان اورانیوم غنی سازی می شود متوقف کرد و آن سالن و تجهیزات واقع در آن را پاکسازی کرد.
«تا زمان تامین شرایط کار در این طرح اقدامات از طرف روسی متوقف شده و طرف ایرانی در جریان آن قرار گرفته است.»

برچسب‌ها روسیه گام چهارم برجام اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه گام چهارم برجام اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا ایران روسیه گام چهارم برجام اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: بر اساس تصمیمات جلسه مشترک مسؤولان نیشابور با مدیر کل ورزش و جوانان استان و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در بهمن  ۱۴۰۲ مقرر شده است فهرست طرح های پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان استان در شهر نیشابور برای اجرای طرح مولد سازی اعلام تا این موضوع در جلسه بعدی در شهرستان بررسی و تصمیم گیری شود که تا کنون فهرست پیشنهادی آن اداره کل ارائه نشده است.

احمد همت آبادی افزود: شورای اسلامی نیشابور مخالفت جدی خود را با مصوبه کمیسیون ماده ۵ برای چندمین بار به صورت رسمی اعلام کرده و مصرانه پیگیر حذف ورزشگاه انقلاب نیشابور از فهرست اموال دولتی مشمول طرح مولد سازی است.

دیگر خبرها

  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز