Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:17:30 GMT

پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۱۱۴۹

پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط به کار خود پایان داد

به گزارش شامگاه پنجشنبه این جشنواره از ۹ تا ۱۳ آذر تعداد زیادی از علاقه مندان به فرهنگ و هنر بومی از استان های کشور را در تالار چمران پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران گردهم جمع کرده بود.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی به عنوان بخش جنبی جشنواره با ۱۰  غرفه رنگارنگ پذیرای بازدیدکنندگان و فرهنگ دوستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای آیین اختتامیه جشنواره علی فروتن هنرمند بروجردی و بازیگر برنامه فیتیله به عنوان مجری به جایگاه اجرا آمد و با معرفی برنامه به سبک خودش،شعر خوانی لری، خوش آمدگویی و خاطره گویی طنزگونه سالن را آماده یک جشن باشکوه کرد.

در این مراسم مستند مربوط به سیل و طبیعت لرستان با عنوان "هناسه" پخش شد که طبیعت زیبای لرستان را قبل و بعد از سیل به تصویر کشیده بود.

بخش دیگر این جشنواره نیز اجرای موسیقی لری به صورت زنده توسط استاد محمد میرزاوندی بزرگ حماسه خوان زاگرس و کشور و خواننده ترانه مشهور و ماندگار "دایه دایه وقته جنگه" بود که با همخوانی و همراهی حضار حس غرور و سربلندی به جمع بخشید و خاطرات روزگار جنگ تحمیلی را مرور کرد.


گروه هماهنگ جوانان طرفه نیز به سرپرستی کمانچه نواز نهاوندی سهراب بحیرایی کار بزرگ آوازی استاد میرزاوندی را تکمیل کردند و در بخش بعد آرش آقایی شاعر اهل پلدختر حس و حال روزهای سیل شهرش را در قالب شعری اجرا کرد.

در ادامه ایمان کریوند خواننده جوان بختیاری الیگودرز با لباس چوغا و دبیت بختیاری و با ترانه هایی با شعر و وحدت و طبیعت دقایقی پرشور و شیرین از این جشن را رقم زدند و مختار فیلی شاعر دره شهر با شعر لری در وصف تاریخ و فرهنگ لر داشته های فرهنگی لر را عرضه کرد. جاسم خدارحمی خواننده جوان اهل ممسنی جوان دیگر بخش شاد جشن، نیز با ترانه های اصیل محلی هیجان خاصی به سالن بخشیده بود.

همچنین روشن سلیمانی شاعر بختیاری شاعر نام آشنای بختیاری اهل خوزستان، با خوانش شعری در وصف و معرفی زاگرس و بزرگ مردان لر شور و شوق حماسی و غرورآفرینی وطنی به جشن بخشیده بود.

همچنین داریوش نظری خواننده موسیقی لری با همراهی گروه گهر به سرپرستی نوازنده سرنا هم پایان بخش شاد و شیرین جشن بود که علاقه مندان را تا آخر برنامه نگه داشته بود.

حضور شیرزنان و غیورمردان لر تبار با لباس رنگین کمانی محلی از جلوه های ویژه این جشن بود که قاب های رنگارنگی از این زیبایی در حافظه دوربین به نمایش گذاشته شد و در بخش پایانی جشنواره بلوط از کارآفرینان ملی تجلیل شد./

برچسب‌ها موسیقی سنتی ایرانی جشنواره کارآفرینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی سنتی ایرانی جشنواره کارآفرینی موسیقی سنتی ایرانی جشنواره کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، دبیر ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم گفت: در رشته سرود زیر ۱۵ سال دختران، استان یزد رتبه نخست و دو گروه از خراسان رضوی دوم و سوم شدند.
ابراهیم ذاکری افزود: در رده سنی بالای ۱۵ سال دختران نیز دو گروه از استان چهارمحال و بختیاری رتبه‌های اول و دوم، و کرمان رتبه سوم را کسب کردند.
وی گفت: در رده سنی زیر ۱۵ سال پسران، استان خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی بالای ۱۵ سال پسران هم خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان اول تا سوم شدند.
دبیر این جشنواره گفت: در رشته نمایش میدانی و خیابانی، هیئت داوران هیچکدام از گروه‌های شرکت کننده را حائز رتبه اول تا سوم ندانست و سه گروه از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان را به عنوان گروه‌های برگزیده جشنواره معرفی کرد.
ذاکری گفت: در این جشنواره ۲۲ گروه سرود و ۸ گروه نمایش از هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، ارومیه، اهواز، یاسوج، خراسان رضوی، یزد، البرز، بوشهر و کرمان به مدت دو روز باهم رقابت کردند.

بیشتربخوانید:اکران فیلم‌های سومین جشنواره گمبرون شهر در بندرعباس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: آنچه امروز همه ما را از جای جای کشور گرد هم آورده است نام امام رضا (ع) است.
اسمعیل جهانگیری افزود: ایران پهناور دارای غنای فرهنگی است که بخشی از آن را در قالب سرود و نمایش مشاهده کردیم.

دیگر خبرها

  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • نکوداشت مختومقلی فراغی در ۲۷ اردیبهشت
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • «ابدواره» سهراب سپهری در کاشان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در کوهرنگ
  • معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب