Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: راهنمایی گردشگران در تور‌های داخلی و خارجی تنها با راهنمایان دارای کارت رسمی گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی مجاز است.

او افزود: هدف از اجرای این قانون حمایت از راهنمایان گردشگری است که به صورت تخصصی، رسمی و مجاز در این زمینه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری ادامه داد: انتقال اطلاعات دقیق به گردشگران و جلوگیری از فعالیت راهنمایان غیر مجاز از مزایای حمایت از راهنمایان داری مجوز رسمی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: بسیاری از سایت‌های تاریخی و رسمی راهنمایانی را که هیچگونه مجوزی از وزارت گردشگری ندارند به کار می‌گیرند که ضربه‌ی زیادی به صنعت گردشگری و فرهنگی وارد می‌کند.

تیموری ادامه داد: انتقال اطلاعات صحیح از اماکن تاریخی و گردشگری رسالت راهنمایان گردشگری است و باید به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک‌میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دیدن کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: بیش از یک‌میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان در روزهای گذشته بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی، امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند تا پایان روز هفتم فروردین در مجموع یک‌میلیون و ۷۸ هزار و ۷۱۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار بازدید گردشگران مربوط به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، دست‌ساز، موزه‌ها و فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از اقامت ۱۰۸ هزار و ۷۵۸ مسافر نوروزی نیز در سطح استان در این مدت خبر داد و گفت: این تعداد مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار اقامت در مراکز اقامتی رسمی مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و میهمان‌ پذیرها بوده‌است.

فرمانی در ادامه با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و ۵۴ فقره بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان نیز انجام شده، افزود: به دنبال اجرای این بازدیدهای نظارتی برای ۶۱ واحد که بهترین عملکرد را در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی داشتند، گواهی تشویقی صادر شد.

وی یادآور شد: همچنین ۱۴۸ واحد متخلف تذکر، ۲۳ واحد اخطار کتبی و پنج واحد گردشگری نیز به دلیل توجه نکردن به تذکرات و اخطارها تعطیل و تعلیق شدند.

کد خبر 739732

دیگر خبرها

  • ابتکار پهپادی اصفهان در کاهش خطر گازگرفتگی به سایر مناطق کشور معرفی شود
  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد
  • بیش از یک‌میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دیدن کردند
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر تداوم دارد