Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمودرضا آقامیری در آیین اختتامیه نخستین رویداد استارتاپ صنعت توانبخشی افزود: دانشگاه ‌آزاد اسلامی در سال گذشته اولین قدم برای ایجاد واحد بین المللی فرشتگان را برداشت که مختص معلولان است، البته این واحد به بهانه ناشنوایان راه اندازی می شود اما سایر معلولان هم حضور خواهند داشت.

وی اظهار داشت: اکنون خوشحالم، زیرا برای ایجاد این واحد نگران بودیم که آیا اعضای هیات علمی لازم را  که هم زبان اشاره را بدانند و هم توانایی این کار را داشته باشند، خواهیم داشت اما اینک تعداد بسیاری تحصیلکرده در این زمینه داریم و در خدمتشان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: اصطلاحات جدید در فضای کسب و کارها همچون استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و مباحثی از این قبیل، این نوید را می دهد که باید تغییری در شرایط به وجود آوریم.

آقامیری با بیان اینکه حرکت انفجاری فناوری و تغییرات ساعتی در جهان دیگر اجازه نمی دهد سنتی فکر کنیم، گفت: دانشگاه آزاد هم در این فضا قرار گرفته و تلاش می کند که یک جهشی را از شرایط گذشته داشته باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید نسل خود را تغییر دهد ما در تلاشیم این اتفاق را شکل دهیم و در همین راستا یکی از واحدهای پیشرو واحد تهران غرب است. البته همه واحدهای استان تهران این تغییرات را آغاز کرده اند اما در واحد تهران غرب موضوع جدی تر پیش می رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افزود: در استان تهران ۴ سرای نوآوری کار و فعالیت خود را آغاز کردند که قرار است ۲۲ بهمن سه مورد آن افتتاح شود که یکی در خیابان آزادی و مربوط به واحد شهر قدس است، دیگری در شهرک غرب مربوط به واحد تهران جنوب است و واحد تهران غرب نیز احتمالا ۲۲ بهمن افتتاح شود.

آقامیری با بیان اینکه سرای خلاقیت و نوآوری در محل دانشکده هنر در تقاطع خیابان فلسطین قرار بود برنامه ریزی اولیه انجام شود، اظهار داشت: بعید می دانم این مرکز تا ۲۲ بهمن برای افتتاح آماده شود اما اصرار داریم در شرایط تحول فضای کسب و کار، دانشگاه آزاد برای خود مسیری را آغاز و باز کند.

حرکت به سمت دانشگاه مسئله‌محور

وی با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه آزاد گفت: ما  از فضای گذشته به سمت فضای جدید در حال حرکت هستیم و به سمت دانشگاه مسئله محور در حرکتیم. دانشگاهی که بتواند بر اساس نیازهای کشور فعالیت کند. کشور در مقطعی نیازی داشت حجم بالایی از افراد فارغ التحصیل داشته باشد اما امروز این استراتژی تغییر کرده و ما دیگر به دنبال این استراتژی نخواهیم بود.

آقامیری تصریح کرد: تلاش ما این است به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه با برنامه علمی پیش رود به همین دلیل ۴۰ برنامه علمی بر اساس نیاز دستگاه های اجرایی و کشور تعریف شده است که ۱۰ مورد این برنامه ها مربوط به تهران است.

وی محور برنامه های تعریف شده را در حوزه هایی همچون حمل و نقل و مسایلی که دستگاه ها به دانشگاه ارجاع دادند و نیاز بوده ذکر کرد و افزود: پایان نامه های تمام دانشجویان مقطع ارشد و دکتری باید در این مسیر قرار گیرد و تایید شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: مسیری که دانشگاه آزاد طی می کرد مسیر هزینه محسوب می شد. اما امروز سرای نوآوری ایجاد و برنامه های علمی ارایه می شود که نیاز دستگاه ها را پاسخ میدهد به همین دلیل ما امروز این موارد را سرمایه گذاری می دانیم و تلاش می کنیم به سمتی رویم که دانشگاه آزاد به نسل جدید دانشگاه ها بپیوندد.

آقامیری با بیان اینکه تربیت دانشجو نیز در همین راستا است، اضافه کرد: تغییر رویکرد ما بر اساس قطب بندی و آمایش کشور است بدان معنا که دانشگاه های مختلف نمی توانند همه رشته ها را بپذیرند. امروز نیازها، توانایی و ظرفیت منطقه ای ارزیابی می شود و مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: ۲ اتفاق دانشگاه فرشتگان مختص معلولان و دانشگاه فرشچیان مختص هنر ایجاد شده است و امید است دانشگاه استاد فرشچیان هم بتواند در کنار هنرمندان با روش های جدید نقش خود را ایفا کند./

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی استارتاپ روز جهانی معلولان معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استارتاپ روز جهانی معلولان معلولان دانشگاه آزاد اسلامی استارتاپ روز جهانی معلولان معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیربد اسلامی دانشجوی دانشجوی مهندسی مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به اردوی تیم ملی امید بوکس راه یافت.

اسلامی با پیروزی برابر حریفان خود در مسابقات انتخابی تیم ملی امید‌های کشور در وزن ۸۰ کیلوگرم به عضویت تیم ملی ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان درآمد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور سال ۲۰۲۱ و در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا برای نخستین‌بار موفق به کسب نشان طلای تاریخی برای ایران اسلامی شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد