Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان در این مراسم با بیان اینکه هلال احمر در مقابل صلیب سرخ شکل گرفته، چرا که صلیب نشانه مسیحیان و هلال نمادی از دین اسلام و مسلمانان است، گفت: مسلمانان احکام دینی خود را با هلال تنظیم می‌کنند، لذا هلال احمر بیانگر این است که همه کسانی که در جمعیت هلال احمر و عضو این تشکیلات هستند در گام نخست مسلمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیین تجلیل از 65 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان که به مناسبت 14 آذر روز جهانی داوطلب با حضور نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم زنجان و خدابنده در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، مدیران کل و فرمانداران عصر امروز برگزار شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان در این مراسم با بیان اینکه هلال احمر در مقابل صلیب سرخ شکل گرفته، چرا که صلیب نشانه مسیحیان و هلال نمادی از دین اسلام و مسلمانان است، اظهار کرد: مسلمانان احکام دینی خود را با هلال تنظیم می‌کنند، لذا هلال احمر بیانگر این است که همه کسانی که در جمعیت هلال احمر و عضو این تشکیلات هستند در گام نخست مسلمان هستند.

آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی افزود: رنگ سرخ هلال احمر بیانگر این است که فعالان و داوطلبان در این مجموعه حاضرند، تا با خون خود از همنوعان خود دفاع کنند.

وی خدمت به همنوعان و ایمانی را دو ویژگی فعالان در هلال احمر دانست و افزود: هلال احمر نماد دو ویژگی ایمان به خدا و دفاع از همنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان هم در این مراسم گفت: در دنیای امروز به طور عموم و در حوزه جغرافیایی ایران اسلامی به لحاظ شرایط اقلیمی و موقیعت جغرافیایی و مختصات زمین شناسی شرایطی فراهم شده که محیط پیرامونی ما در گذشته‌ای که گذشته و حتی امروز حوادث و سوانحی از قبیل سیل و زلزله روی می‌دهد.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه به طبع این حوادث دلخراش روح انسان را به واسطه مصدومیت و یا از دست دادن جان هموطنی آزرده می‌کند، تصریح کرد: وقتی انسان در حوزه سرزمین ما و بالاتر از آن همنوعان ما در دیگر نقاط دچار چنین مشکلی می‌شود که دستگاه‌های اداری و اجرایی باید خدماتی ارائه دهند که در اینجا روح بلند انسان‌های بزرگ و از خود گذشته که از خود زندگی شخصی و حوزه ماموریت رها شده و به همنوعان خود خداباورانه، انسان دوستانه، عاشقانه، عالمانه و مدبرانه در حد بضاعت و توان خود خدمات می‌دهند.

ارائه خدمات داوطلبانه در ایران سابقه دارد

وی با بیان اینکه نمونه‌ای از خدمات داوطلبی را در هشت سال جنگ تحمیلی دیدیم و این عرصه ایثارگری به هشت سال ختم نشد و اگر امروز نیز حادثه‌ای روی دهد، بزرگ زنان و مردانی هستند که خدمات را ارائه دهند، افزود: این حضور داوطلبی در صحنه کافی نیست، بلکه با فکر، قلم و کلاممان و بضاعت اموال در یاری دیگران مشارکت می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: جمعیت داوطلبان هلال احمر به عنوان مجموعه‌ای موثر و پویا در دنیای امروز و در ایران اسلامی به ویژه به عنوان مجموعه‌ای موثر و پویا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه‌های مختلف دارای مولفه‌ها و شاخص‌های ویژه‌ای است، افزود: از جمله این شاخصه‌ها، علما، دانشمندان، صاحبنظران و بزرگانی هستند که در پایگاه شور و شعور حسینی پرورش یافته و آثار و برکات آنها در دنیا نمایان است.

مرادی تاکید کرد: در استان زنجان جدا از تلاش و همت اعضای شورای تامین، همراهی مردم ولایت‌مدار استان نه تنها حادثه و واقعه‌ای در حوادث اخیر روی نداد، بلکه نخستین استانی بود که به ندای ولی امرمسلیمن پاسخ گفت که این مهم جلوه‌ای از روح مردم در حوزه داوطلبی در حراست و حفاظت از کیان نظام جمهوری اسلامی و موجودیت ایران اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره اینکه استان زنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی وقایعی از قبیل زلزله و سیل را شاهد بوده است، که ابتدای امسال حرکت عمومی و جهادی با رویکرد و وحدت را در استان شاهد بودیم، ادامه داد: این حضور شامل مسؤول عالی در استان تا داوطلبان بود که مانع وقوع حادثه قابل توجه شد.

وی با تاکید بر لزوم داشتن آمادگی برای مقابله با حوادث گفت: در این حوزه ضمن حفظ آمادگی باید آموزش‌های لازم هم به جامعه ارائه شود.

شعار روز داوطلب«برای آینده‌ای فراگیر داوطلب شو» است

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مراسم شعار امسال این روز داوطلب را «برای آینده‌ای فراگیر داوطلب شو» اعلام کرد.

 شهرام میرزایی با بیان اینکه مردم استان زنجان به مهربانی، نوع‌دوستی و همراهی‌ها زبانزد هستند، یادآور شد، با توجه به جاری شدن سیل در برخی از استان‌ها ابتدای امسال، روزهای حادثه خیزی را تجربه کردیم.

وی گفت: با همراهی قابل توجه شهروندان این استان و تلاش شبانه‌روزی داوطلبان توانستیم در دو  نوبت رتبه نخست جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی مردمی را کسب کنیم که این موفقیت را مدیون تلاش‌های ارزنده داوطلبان هستیم و در واقع سرمایه بزرگ جمعیت هلال احمر نیروهای داوطلب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر، کار در این مجموعه داوطلبی است، ادامه داد  موفقیت‌هایی که در هلال احمر استان زنجان کسب شده مرهون همت این قشر پرتلاش است.

وی افزود: به طور مستمر از میزان مبلغ جمع‌آوری شده به هموطنان سیل زده  بیان شده، اما هیچوقت صحبتی از ارزش خدمات داوطلبانه نشده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه وقت گرانبهای داوطلبان برای کارهای عام‌المنفعه و خدمات داوطلبانه بسیار ارزشمند است، افزود: بیش از 90 سال است که جمعیت هلال احمر استان زنجان به پاس خدمات گرانبهای داوطلبان می‌درخشد.

انتهای پیام/73004/ق/گ

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس خبرگان زنجان زلزله مسلمانان هلال احمر خدمات حادثه مرادی نافچی سیل مقام داوطلب عام المنفعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه گفت: جسد پیرمردی ۷۰ ساله‌ای که در کوهستان های هرسین مفقود شده بود، پس از گذشت یک هفته در رودخانه‌ای در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه کشف شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کرمانشاه، «محمدباقر محمدی» شامگاه یکشنبه اظهار کرد: پس از اعلام مفقود شدن یک پیرمرد ۷۰ ساله در کوه‌های روستا سرآسیاب هرسین، عملیات جست‌و جو و نجات، با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان هرسین و افراد محلی آغاز شد.

وی گفت: بعد از گذشت یک هفته و جستجوهای مکرر طی تماس تلفنی نیرو های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان کرمانشاه اعلام شد که فردی که چندی پیش مفقود شده بود در آب غرق شده است.
محمدی یادآور شد: بعد از پیدا شدن جسد توسط خانواده، به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه نیاز پشتیبانی تیم هلال احمر داشته که پس از هماهنگی های لازمه با نیروی انتظامی تیم واکنش سریع ستاد جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه به محل مورد نظر اعزام و پس از دسترسی به متوفی، وی را به منطقه امن انتقال و تحویل عوامل قضایی حاضر در محل دادند.

شهرستان هرسین در فاصله ۴۴ کیلومتری جنوب‌شرق کرمانشاه قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: غرق شدن کودک 7 ساله در دریا/ سرنوشت غم انگیز دو برادر غرق شدن 3 نفر در سد ‌دویریج ایلام

دیگر خبرها

  • توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در مازندران
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • تهیه و توزیع ۵ هزار سبد معیشتی از سوی داوطلبان هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • هلال احمر زنجان در طرح نوروزی به ۷۸ هزار مسافر نوروزی خدمات داد
  • ۵٩۵ نفر از داوطلبان امکان اعزام به حج تمتع را پیدا نکردند/ آغاز عمره از ۳ اردیبهشت
  • ۵٩۵ نفر از داوطلبان امکان اعزام به حج تمتع را پیدا نکردند
  • معاونت داوطلبان هلال احمر اردبیل رتبه دوم را کسب کرد
  • توزیع بیش از ۷ هزار بسته معیشتی و ۳ هزار وعده غذایی گرم توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر