Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:23:06 GMT

ارزش های اسلامی باید در قالب هنر نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۱۷۰۰

ارزش های اسلامی باید در قالب هنر نهادینه شود

حجت الاسلام دکتر ارزانی گفت: همه بچه های انقلاب باید دست به دست هم دهند و در قالب هنر ارزش های اسلامی را نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام دکتر «حبیب رضا ارزانی» در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد که شب گذشته (پنجشنبه ۱۴ آذر) در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: محضر شما بچه های مسجد خدا قوت می گوییم و کار شما بسیار ارزنده و گران سنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: شما با بیانیه گام دوم انقلاب آشنا هستید، هنر نمایش در مسجد ایجاد خودسازی می کند، بهترین راه خودسازی، هنر است که روح انسان را ارتقا می دهد.

 

وی عنوان کرد: برای داشتن تمدن نوین اسلامی آیا می شود از این تمدن یاد کرد ولی در آن هنر نباشد، این کار ارزشمندی که شما فعالان عرصه هنر انجام می دهید، کار تجملی و اشرافی نیست و برای گروه خاصی نیست و همه بچه های انقلاب باید دست به دست هم دهند و در قالب هنر ارزش های اسلامی را نهادینه کنند.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به همکاری ستاد کانون های مساجد کشور و حوزه هنری در برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر بچه های مسجد افزود: ۱۳ سال است که حوزه هنری این جشنواره را برگزار کرده و امسال سال چهاردهم است که با توجه به تفاهم نامه ای که با حوزه هنری داشتیم، جشنواره تئاتر بچه های مسجد را اجرا کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: حوزه کاری ما در دل مسجد است و تئاتر بچه های مسجد هم در حوزه هنری گسترده است و هر کس برای مسجدی ها کار کند را شامل می شود.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات کانون های مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اصفهان بچه های مسجد جشنواره تئاتر کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود