Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در نشستی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان با تبریک روز دانشجو از ۱۶ آذر به عنوان روزی بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: وقایع این روز درس بزرگی به تاریخ انسانیت می‌دهد زیرا در این روز دانشجویانی جانشان را برای آگاهی دادن به جامعه از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان دلسوزان نظام نباید نسبت به سرنوشت جامعه بی تفاوت باشند افزود: امروز در مقایسه با جنگ تحمیلی، جنگ بزرگتر تحمیلی، تحریمی و اقتصادی به‌طور ظالمانه در جریان است که دانشجویان باید این شرایط را درک کنند و تحلیلگر باشند و با توجه به مقتضیات زمان و مکان واکنش نشان دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح افزایش قیمت سوخت گفت: افزایش نرخ بنزین تنها تصمیم دولت نیست بلکه تصمیم نظام است و علیرغم کارکارشناسی عدیده‌ای که بر روی این طرح صورت گرفته، سران سه قوه آن را امضا کرده و هر سه قوه تمهیدات لازم برای اجرایی شدن این طرح را پیش‌بینی کردند.

وی بیان کرد: موضع‌گیری‌های متفاوتی در برابر این طرح انجام گرفت و اتفاقات ناخوشایندی نیز در این راستا رخ داد.

موهبتی تاکید کرد: اعتراض و انتقاد حق مردم است اما باید بین حق و باطل تفکیک قائل شویم.

وی گفت: در سال ۹۱ درآمد نفتی کشور، ۱۱۹ میلیارد دلار بوده در حالی که در سالجاری شاید به ۱۲ میلیارد دلار هم نرسد و از طرفی در سال ۹۱ تولید بنزین در کشور ۵۵ میلیون لیتر بود که الان به ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده ولی مصرف ما به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده لذا این شرایط باید کنترل شود و تصمیم نظام تدبیری برای کنترل حداقلی این شرایط است.

استاندار سیستان و بلوچستان به تبیین خدمات دولت در استان پرداخت و افزود: شاخص‌های سیستان و بلوچستان با میانگین کشوری فاصله چشمگیری دارد اما در حال حاضر استان مورد توجه ویژه دولت و نظام قرار گرفته و اعتبارات کلانی برای توسعه اختصاص یافته که از آن جمله می‌توان به تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو به طرح بزرگ راه آهن چابهار- زاهدان اشاره کرد و فعالیت کارگاه‌های این طرح که در تمام طول مسیر چابهار- زاهدان در حال فعالیت هستند را مشاهده کرد.

وی همچنین حضور پنج استان معین برای پیش بردن طرح گازرسانی را یکی دیگر از برنامه‌های کلان عنوان کرد و اظهار داشت: گازرسانی در شهر زاهدان با الگوی معمول ۱۲ سال به طول می انجامد اما با به‌کارگیری پنج استان معین کشور در اجرای شبکه گاز در سه شهر زاهدان، زابل و خاش قرار است این طرح تا هفته دولت سال آینده به پایان برسد.

موهبتی همچنین به طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی در ۲ شهر زاهدان و چابهار اشاره کرد و گفت: برای ۲ شهر زاهدان و چابهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به منظور ساماندهی حاشیه‌نشینی اختصاص یافته و ۱۰ هزار واحد مسکونی باید در حاشیه این ۲ شهر ساخته شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان احیای کشتارگاه‌های استان و اشتغال ۱۵ هزار نفر در حوزه کشتارگاه‌ها را با اجرای طرح واردات دام سبک و سنگین از مرزهای سیستان و بلوچستان یکی دیگر از اقدامات مثبت عنوان کرد که منجر به عرضه گوشت با قیمت مناسب در مقایسه با دیگر استان‌های کشور شد.

وی همچنین بنیاد برکت و بنیاد علوی را منشاء خدمات خوبی در استان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر طرح پرواربندی دام سبک و سنگین توسط بنیاد برکت و بنیاد علوی در منطقه سیستان انجام می‌شود که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در بین ساکنین این منطقه دارد.

موهبتی طرح بزرگ ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب را نیز یکی دیگر از خدمات شایان نظام عنوان و بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح تحول بزرگی در کشاورزی منطقه و تولیدات کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین افتخارم در دوران تصدی در سیستان و بلوچستان تنظیم سند آمایش سرزمین است که از سال ۹۰ متوقف مانده بود و جلسات عدیده‌ای با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان و تهران در این باره تشکیل شده که در حال حاضر این سند به دفتر آمایش کشور برای تصویب ارائه شده و بنا به اعلام سازمان برنامه و بودجه جزو بهترین سندهای آمایش استانی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تنظیم سند توسعه سواحل مکران نیز که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یکی دیگر از افتخاراتی است که در حال تهیه می‌باشد و گام موثری در جهت توسعه این سواحل خواهد بود.

کد خبر 4789867

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان دانشجویان روز دانشجو بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج مجلس شورای اسلامی قزوین هفته بسیج بیرجند شهرکرد مشهد ویروس آنفلوانزا یاسوج استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان

سیستان و بلوچستان-  مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران پس از گذشت ۹ سال از چهارم اردیبهشت‌ماه جاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام خواهد شد.
خسروی بنجار افزود: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران در قالب سه کاروان توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با ۲۶۰ مسافر انجام خواهد شد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۴ اردیبهشت بازه زمانی عملیات پذیرش و اعزام ۲۶۰ زائر سیستانی و بلوچستانی با سه کاروان و یک پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بیت‌الله الحرام است. مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه با تأکید بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های اداره کل برای انجام عملیات عمره مفرده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائران در عملیات عمره مفرده ۱۴۰۳ به منظور کاهش ایستایی زائران با رعایت ملاحظات مربوط در دستور کار قرار گرفته است. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان