Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز یکی از بزرگترین اعتصاب‌های سراسری در فرانسه پلیس این کشور به سمت معترضان در پاریس گاز اشک‌آور پرتاب کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پلیس فرانسه روز پنجشنبه برای متفرق کردن معترضان در مرکز پاریس به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.

همزمان خبرگزاری رویترز گزارش داده بخش حمل و نقل عمومی فرانسه امروز پنجشنبه در یکی از بزرگترین اعتصاب‌های فرانسه در چند دهه گذشته تقریباً به حالت تعطیل کامل درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز گذشته یک رسانه فرانسوی گزارش داد این کشور آماده مواجهه با یکی از بزرگترین اعتصاب‌های سراسری است.

خبرگزاری فرانسه نوشته انتظار می‌رود قطع خدمات از سوی کارگران بخش حمل و نقل و همچنین اعتصاب معلمان فرانسه را که درگیر تنش‌های فزاینده میان «امانوئل ماکرون» و اتحادیه‌های صنفی است فلج کند.

این رسانه نوشته حرکت حدود ۹۰ درصد از قطار‌های سریع‌السیر متوقف خواهد شد. اکثر ایستگاه‌های مترو تعطیل، پرواز‌ها لغو و اکثر مدارس تعطیل خواهند شد.

بسیاری از فعالان این اعتصاب را که احتمالاً چندین روز به طول خواهد انجامید با مناقشه میان دولت و اتحادیه‌های صنفی در سال ۱۹۹۵ مقایسه کرده‌اند. در آن رویداد، فرانسه حدود سه هفته تعطیل بود.

خبرگزاری فرانسه این اعتصاب را همچنین آزمونی برای «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه خوانده است.

ماکرون چندین ماه با تظاهرات‌کنندگان موسوم به «جلیقه‌زردها» روبرو بود که اعتراضات آن‌ها به نابرابری‌های اجتماعی فرانسه را به لرزه درآورد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، از میان ۱۶ خط مترو در پاریس، ۱۱ خط از روز پنجشنبه به طور کامل تعطیل خواهند شد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش فرانسه گفته احتمال می‌دهد ۵۵ درصد از معلمان و کارکنان مدارس از پنجشنبه به اعتصاب خواهند پیوست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس فرانسه فرانسه اعتصاب در فرانسه ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیروهای پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کردند.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیروهای امنیتی این کشورها رو به رو شده است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد امروز گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم صهیونیستی را یک سازمان تروریستی نامیدند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد صهیونیستی مجازی اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت