Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید تدوین استانداردهای اجباری برای ماشین‌آلاتی که در کارگاه‌های کشور است را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی مظفری عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش ملی معدن و صنایع معدنی که به همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به مدت دو روز در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه برگزار شد، با قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد اظهار داشت: مجتمع مس سرچشمه یاور حوزه ایمنی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: آخرین رقم ثبت‌شده حادثه‌دیدگان در حوزه معدن در یک دهه اخیر 228 نفر بوده که 34 نفر کشته ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی ده سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی حوادث منجر به فوت و کاهش 20 درصدی کاهش آسیب‌های شغلی بوده‌ایم.

مظفری تصریح کرد: حتی یک نفر فوتی هم زیاد است. باید به سمت آرمان کار بدون حادثه پیش برویم که چالش‌های زیادی در دست‌یابی به این آرمان داریم و برای دست‌یافتن به کار بدون حادثه نیازمند همراهی همه افراد در بعد اجتماعی کارگری کارفرمایی و نهادهای دولتی هستیم.

وی عنوان داشت: 365 میلیون حادثه کاری در سال رخ می‌دهد که 380 هزار مورد منجر به فوت می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین آسیب‌های شغلی در بخش ساختمان با 48 درصد حوادث شغلی بودیم، افزود: در معادن 5 درصد بوده، میزان نرخ حوادث ساختمان معادل هشت برابر سایر حرف و مشاغل است.

وی تأکید کرد: استفاده از فنآوری‌های مدرن و تکنولوژی از ارکانی است که باید در ایمنی به آن توجه ویژه شود استانداردهای تجهیزات مورد استفاده در معادن بسیار پراهمیت بوده و باید در کارگاه‌ها تجهیزات استاندارد و قابل اطمینان وجود داشته باشد.

مظفری اضافه کرد: ماشین‌آلات از ابعاد بزرگتری برخوردارند و تبعات مهلک‌تری به‌دنبال دارند. از نگاه ساختاری باید تدوین استانداردهای اجباری برای ماشین‌آلاتی که در کارگاه‌های کشور است را در دستور کار  قرار دهیم.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت تعاون بازرسی تجهیزات استاندارد اجباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین آلات راهسازی سایر استان‌ها برای بازگشایی مسیرهای سیستان و بلوچستان بکارگیری شدند

  شهرام مبارکی در جلسه ستاد بحران سیستان و بلوچستان که به ریاست وزیر کشور در کنارک برگزار شد، گفت: تلاش شبانه روزی ۳۴۰ نیروی راهداری این اداره کل برای بازگشایی مسیرهای فرعی و روستایی درگیر سیلاب جنوب این استان ادامه دارد اما به دلیل حجم بالای بارندگی‌ها و سیلاب نیاز است ماشین‌آلات سنگین‌تر و بیشتر به منطقه اعزام شود.

وی تاکید کرد: راهداران جنوب سیستان و بلوچستان از همان ساعات اولیه وقوع سیلاب، در محل حاضر شده و به تلاش شبانه‌روزی برای بازگشایی مسیرهای بسته شده پرداختند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پس از بازگشایی مسیرهای بسته شده، نوبت به بازسازی و مرمت راه‌های آسیب‌دیده می‌رسد که در این راستا، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و عملیات مرمت به زودی آغاز خواهد شد.

وزیر کشور، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه با تاکید بر اهمیت بازگشایی و بازسازی راه‌های این منطقه، قول مساعد دادند که تمام امکانات لازم برای انجام این کار به کار گرفته شود.

با تلاش راهداران و همراهی مسئولین، راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان به زودی بازسازی و به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ماشین آلات راهسازی سایر استان‌ها برای بازگشایی مسیرهای سیستان و بلوچستان بکارگیری شدند
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها
  • اضافه شدن ۲۰۰۰ باکس زباله در سطح شهر گرگان
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت