Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:38:30 GMT

تلاش برای پیمایشی کردن سهمیه بنزین تاکسی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۱۸۵۷

تلاش برای پیمایشی کردن سهمیه بنزین تاکسی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پور سیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه مدیران زیر مجموعه این حوزه، با حضور در جلسه ارتباط مستقیم این هفته ۱۸۸۸ که روز چهارشنبه ۱۳ آذر برگزار شد، به درخواست ۲۷۳ شهروند پاسخ دادند.

مهمترین موضوعات درخواستی شهروندان در این جلسه به ترتیب مربوط به تغییر مسیر و اصلاح هندسی معابر، پیگیری جهت افزایش سهمیه بنزین تاکسی ها و موضوع پله برقی و آسانسور به ویژه در ایستگاه مترو شادمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پور سید آقایی در این جلسه، بخشی از رضایت مردم را در پاسخگویی مناسب و به موقع مقامات مسئول به درخواست های آنان دانست و ضمن تشکر از مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک از آنان خواست تا پاسخگویی و ارتباط مستقیم با مردم را افزایش دهند. 

وی با اشاره به سهمیه بندی بنزین و گلایه مندی تاکسیرانان از میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای تاکسی ها گفت: سهمیه تخصیص داده شده به تاکسیرانان سهمیه اولیه بوده و با رویکرد مثبت وزارت نفت و کشور، مقرر شده تا این میزان سهمیه بر اساس گزارش هایی که ما ارائه میدهیم بهبود یابد.

وی افزود: راهکار اساسی برای رفع مشکل کمبود بنزین تاکسیرانان پیمایشی کردن سهمیه بنزین تاکسی هاست؛ بدین معنا که هر ون یا تاکسی بر اساس میزان حمل و نقل و مسافرگیری سهمیه بنزین دریافت خواهد کرد.

پور سید آقایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ افزایش کرایه ای برای تاکسی ها نداشته ایم خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه در نرخ گذاری جدید بنزین هزینه پرداخت سوخت تاکسی ها حدود ۲۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافته است، باید راهکاری برای جبران این مبلغ پیدا کنیم و طبیعتا در این خصوص نمی توانیم تاکسیرانان را تنها بگذاریم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سؤال که طرح «کاهش آلودگی هوا» بعد از گذشت حدود ۶ ماه چه اندازه موفق بوده و به اهداف مدنظر در کاهش آلودگی و کنترل ترافیک دست یافته است، عنوان کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش های دریافتی این طرح بیشتر و بهتر از آنچه تصور می شد موفق بوده است و از اجرای طرح جدید ترافیک تا کنون تعداد روزهای هوای آلوده تهران در اثر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نسبت به سال های گذشته از ۳۰ تا حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی بر این نکته نیز تاکید کرد که مسئله آلودگی هوای تهران تنها با اجرای یک طرح ترافیکی حل شدنی نیست، با این حال مجموع طرح هایی همچون طرح کاهش آلودگی هوا، طرح معاینه فنی خودروها (LEZ) و نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی که در دو سال اخیر از سوی شهرداری تهران اجرایی شده است، توانسته وضعیت هوای پایتخت را ۳۰ تا ۳۵ درصد بهبود دهد.

شهریار افندی زاده مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز در این جلسه با بیان اینکه بخشی از موضوعات حمل و نقل و ترافیکی همچون جابجایی ایستگاه از نقطه ای به نقطه دیگر بحث های زیر ساختی می باشد، گفت: این موضوعات باید از نظر کارشناسی و علمی بررسی و تحلیل شوند، چراکه برخی از این موضوعات از نظر کارشناسی قابلیت اجرایی ندارد.

افندی زاده افزود: حوزه حمل و نقل و ترافیک با توجه به داشتن مترو، اتوبوس، تاکسی، بحث های ترافیکی و غیره بالاترین آمار مخاطبان را به خود اختصاص داده است که همین امر باعث شده تا اطلاع رسانی در خصوص این موضوعات نیز اهمیت بیشتری یاید. 

وی در ادامه به نقش سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸  اشاره و تصریح کرد: این سامانه در میان مدیران شهری بازخورد خوبی دارد و در بسیاری از موضوعات سعی می کنیم برنامه ریزی ها و اقدامات خود را متناسب با بازخورد پیام های شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ انجام دهیم.

کد خبر 4789782

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه 1888 شهرداری تهران ایستگاه مترو شهرداری تهران آلودگی هوا شورای شهر تهران شهر تهران اغتشاشات ایران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش نشانی محسن هاشمی معلولان دستگیری سارق هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد

استاندار اردبیل با اشاره به مصوبات سفرهای شهرستانی به خلخال گفت: دستگاه‌های مربوطه بر اساس زمانبندی نسبت به پیگیری و اجرای پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دورهای گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.

وی با اشاره به برخی نیازهای ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.

عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سدهای معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست موضوعات دیگری همچون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش نیز مطرح و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

کد خبر 747902

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)