Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، منابع خبری امروز پنجشنبه گزارش داده‌اند شیخ «ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه به زندان مرکزی ایالت «کادونا» در نیجریه منتقل شده است. 

«کمیسیون حقوق بشر اسلامی» این انتقال را در حکم امضای «حکم اعدام» شیخ زکزاکی دانسته است. 

این کمیسیون در بیانیه‌ای روز پنجشنبه گفته حکم دادگاه عالی ایالت «کادونا» برای انتقال بازداشت زکزاکی و همسرش از سازمان امنیت داخلی نیجریه به زندانی در داخل این ایالت «چرخشی نگران‌کننده» در آزار و اذیت آنها به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۵ حبس شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شیح زکزاکی بعد از دستگیری در دسامبر ۲۰۱۵ به مدت دو سال بدون محاکمه بازداشت بود تا اینکه دادگاهی در نیجریه سال ۲۰۱۸ اتهاماتی ساختگی علیه او مطرح کرد. 

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیه روز پنجشنبه نوشته طرح این اتهامات علیه شیخ زکزاکی با هدف سلب مسئولیت از دولت بابت حمله سیاسی به زکزاکی و طرفداران او صورت گرفته است. 

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در جریان حمله سال ۲۰۱۵ بینایی یکی از چشم‌هایش را از دست داد. او در زندان چندین بار سکته کرده و به بیماری فشار خون بالا مبتلا است. 

قاضی پرونده شیخ زکزاکی مدعی شده تصمیم برای انتقال او و همسرش از منزل به زندان برای سهولت دسترسی پزشکان و وکلا به ایشان صورت گرفته است. 

«مسعود شجره»، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: «انتقال فردی با این وضعیت سلامت به زندان عملاً به معنای امضای حکم اعدام او است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۸ نفر با گاز مونوکسیدکربن در سامان

محمود شمسی‌پور اظهار داشت: ۸ نفر در خانه دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شده بودند که با تلاش تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

بیشتر بخوانید

گاز مونوکسیدکربن ۱۰ نفر را مسموم کرد

به گفته وی، از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون یک‌هزار و ۵۰۱ ماموریت توسط تکنسین‌های اورژانس استان انجام شد که از این تعداد ۴۵۲ ماموریت حوادث ترافیکی بود و ۳۵۲ مصدوم به بیمارستان منتقل و ۹۴ مصدوم در محل حادثه درمان شدند.

وی، با شاره به اینکه تصادفات رانندگی ۶ فوتی برجای گذاشته، گفت: یک‌هزار و ۱۶۸ ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • اعزام ۲ مصدوم انفجار گاز در نوشهر با بالگرد به مرکز مازندران
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • مسمومیت ۸ نفر با گاز مونوکسیدکربن در سامان
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم