Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی زمان‌پور شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از عصر روز جمعه یک سامانه فعال بارشی به تدریج وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود و تا روز دوشنبه هفته آینده فعال است.

وی افزود: بدنبال ورود این سامانه به چهارمحال و بختیاری، بارش شدید برف و باران گاهی همراه با رعد و برق، در برخی مناطق کولاک برف و گاهی وزش باد به نسبت شدید و کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان‌پور تصریح کرد: بارش سنگین برف و باران و رسیدن میزان بارش تا بیش از ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق، مه غلیظ، کاهش دید و در برخی مناطق کولاک از مهمترین خطرهای ورود این سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد:‌ سامانه بارشی روزهای آینده مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه نیمه غربی و جنوبی استان را در بر خواهد گرفت.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها و معابر، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر به سبب بارش برف، کاهش دید افقی به سبب کولاک برف و مه، رعد و برق و خطر اصابت صاعقه از نتایج ورود این سامانه به استان است.

وی گفت: به همین منظور مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی، لایروبی و پاک‌سازی جداول و معابر ضرورت دارد.

زمان‌پور تاکید کرد: از هم‌استانی‌های گرامی انتظار می‌رود در این مدت از سفرهای غیرضروری در سطح چهارمحال و بختیاری خودداری کنند.

وی افزود:‌ همچنین رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برف‌گیر چهارمحال و بختیاری را دارند باید تجهیزات ایمنی،‌ سوخت کافی، مواد خوراکی و لباس گرم به همراه داشته باشند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عشایر و دامداران استان در این مدت در مکان‌های امن و به دور از رودخانه‌ها و مسیل‌ها مستقر شوند.

وی یادآور شد:‌ مردم، عشایر و دامداران همچنین از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.

زمان‌پور اظهار داشت: ‌شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری نیز برای تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند.

به گزارش ایرنا، با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص ورود تدریجی یک سامانه فعال بارشی به چهارمحال و بختیاری از عصر روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده، ‌اداره کل هواشناسی استان هم با صدور اخطاریه شماره ۱۹ هشدارهای لازم در این زمینه را گوشزد کرد.

براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی میزان بارش های چهارمحال و بختیاری در زمستان امسال گرایش کمتر از نرمال دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رود زاینده‌رود و کارون و بخشی از دز است.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری رعد و برق زمستان مدیریت بحران زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،میزان بارش‌ها به شرح زیر است:
شهرکرد: ۰٫۱
بروجن: ۱٫۱
لردگان: ۰٫۷
کوهرنگ: ۱٫۷
اردل: ۳
فارسان: ۲٫۴
بن: ۰٫۱
شلمزار: ۱٫۸
فرخ شهر: ۰٫۳
مال خلیفه: ۰٫۱
سورشجان: ۰٫۸
بلداجی: ۰٫۲
دوآب صمصامی: ۴٫۹
بازفت: ۶٫۲
لیرابی: ۵٫۷

دیگر خبرها

  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • بارش‌های رگباری بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو
  • هشدار بارشی، دستگاه‌های اجرایی بوشهر را به حالت آماده باش درآورد
  • پیش بینی بارش‌های رگباری بهاری چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری