Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@11:38:40 GMT

فوت 2 معلم سیستان و بلوچستانی بر اثر آنفولانزا

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۲۳۰۷

داوود گلی مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فوت دو معلم این استان بر اثر آنفولانزا گفت: درپی شیوع آنفولانزا در استان سیستان و بلوچستان متاسفانه طی دو روز گذشته دو نفر از همکاران فرهنگی ما فوت کردند.

وی ادامه داد: در روز دوازدهم آذر ماه مرحوم آقای ولی محمد بلوچ در منطقه لاشار استان سیستان و بلوچستان و همچنین در تاریخ سیزدهم آذر مرحوم آقای ادهم بارانی در شهرستان دلگان بر اثر آنفولانزا جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آیا این دو شخص پیش تر سابقه بیماری داشتند یا خیر گفت: ما از آن حیث ورود نکرده‌ایم اما با تشخیص گروه پزشکی این دو فرهنگی بر اثر سرایت آنفولانزا فوت کردند.

وی درباره تعطیلی مدارس این استان به خاطر شیوع ویروس آنفولانزا توضیح داد: با عنایت به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و درخواست اداره کل آموزش و پرورش و موافقت استاندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزا،تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی از روز پنجشنبه ۱۴ لغایت یکشنبه ۱۷ آذرماه به مدت چهار روز تعطیل اعلام می گردد.

وی افزود:شروع فعالیت مدارس در سراسر استان از روز دوشنبه ۱۸ آذر خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت: هم اکنون از هر ۱۰ معلم کمتر از ۲ معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیرو‌های توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیرو‌های موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیرو‌های جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود