Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه پنجمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس ۱۶۱ نفر ثبت نام قطعی نموده و ۱۹ نفر در حال طی فرآیند نام نویسی بوده و هنوز ثبت نام آنها قطعی نشده است.

حسن جعفری افزود: از مجموع ثبت نام های قطعی شده در روز پنجم ۱۴۹ نفر مرد و ۱۲ نفر زن هستند و میانگین سنی آنان نیز ۴۵ سال است همچنین جوان ترین داوطلب ۳۰ ساله و مسن ترین آنها ۶۹ ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان روز پنجم  ۲۳ نفر شغل آزاد، ۲ نفر بیکار، ۳۹ نفر فرهنگی، چهار نفر پزشک، ۹ نفر استاد دانشگاه، ۴۷ نفر کارمند، ۱۲ نفر بازنشسته، سه نفر وکیل یا قاضی، ۲ نفر روحانی، ۱۶ نفر دارای سایر مشاغل و چهار نفر نماینده دور قبلی مجلس هستند.

جعفری گفت: از مجموع ۱۶۱ نفر داوطلب ثبت نام شده ۶۲  نفر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، چهار نفر در چناران و بینالود، ۱۰ نفر در فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه، ۶ نفر در گناباد و بجستان، ۱۳ نفر در تربت جام، تایباد، باخرز، صالح آباد، ۶ نفر در تربت حیدریه، مه ولات، زاوه، ۱۰ نفر در درگز،  هفت نفر در کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، ۱۶ نفر در نیشابور و فیروزه، ۱۶ نفر در سبزوار، جوین،  جغتای، داورزن و خوشاب، چهار نفر در قوچان و فاروج و  هفت نفر نیز در خواف و رشتخوار نام نویسی کرده‌اند.

ثبت نام ۲۳۸ داوطلب در مشهد

رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز گفت: تاکنون ۲۳۸ نفر شامل ۳۲ زن و ۲۰۶ مرد در این حوزه نام نویسی کرده اند که طی پنج روز گذشته افزایش تدریجی داشته است.

محمد رضا هاشمی افزود: در روز نخست ثبت نام ۲۷ نفر، روز دوم ۳۶ نفر، روز سوم ۴۷ نفر، روز چهارم ۶۱ نفر و روز پنجم ۶۹ نفر در این حوزه ثبت نام کردند.

فرماندار مشهد ادامه داد: چهره شاخصی که امروز در مشهد ثبت نام نمود یکی از نمایندگان فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی است.

ثبت نام ۱۰ نفر در حوزه درگز  
رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه درگز هم به خبرنگار ایرنا گفت: طی پنج روز گذشته ۲۱ مرد و یک داوطلب زن از این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ نفر امروز نام نویسی نمودند که نشان دهنده شدت یافتن تمایل برای ثبت نام در این دوره از انتخابات است.

علی فراهی افزود: پیش بینی می شود فردا نیز تعداد بیشتری ثبت نام کنند هر چند پیش از این در رسانه های محلی اعلام کرده بودیم دواطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

سرپرست فرمانداری درگز گفت: تاکنون یکی از مدیران کل سابق استان کرمان، ۲ رییس آموزش و پرورش اسبق درگز، فرماندار سابق شهرستان در دولت گذشته، یک نظامی بلند پایه و یک پزشک به عنوان چهره های شاخص ثبت نام شده این حوزه انتخابیه هستند.

شمار داوطلبان زن کاشمر یک نفر است
رئیس حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد نیز گفت: تعداد ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به ۱۴ نفر رسید که یک نفر از آنان زن میباشد.
مسلم ساقی شمار ثبت نام شده های امروز را هفت نفر عنوان کرد و افزود: از مجموع ثبت نام شدگان ۱۲ نفر مدرک کارشناسی ارشد و معادل آن و ۲ نفر مدرک دکتری داشته اند.
فرماندار کاشمر گفت: از این افراد سه  نفر کارمند، سه نفر استاد دانشگاه، ۲ نفر بازنشسته، سه نفر فرهنگی و سه نفر در دیگر مشاغل فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۴ ثبت نام  شده در این حوزه انتخابیه تاکنون یک نفر در وزارت کشور ثبت نام کرده است.

ساقی افزود: جوانترین داوطلب متولد ۱۳۶۷ و پیرترین نیز متولد ۱۳۳۹ می باشد و ۲ نفر از ثبت نام شدگان سابقه دوطلبی نمایندگی در ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارا می‌باشند.

وی ادامه داد: در نخستین روز ثبت نام ۲ نفر، روز دوم یک نفر، روز سوم  یک نفر، روز چهارم  سه نفر و در پنجمین روز هفت نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم تا پانزدهم آذر ماه هر روز از ساعت هشت تا ۱۸ در فرمانداری‌های مرکزی ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی شامل مشهد، نیشابور، سبزوار، درگز، قوچان، فریمان، کاشمر، تربت‌حیدریه، گناباد، خواف، تربت‌جام و چناران ادامه دارد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.  استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی فعال در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان انتخابات تربت جام خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران، ضمن قدردانی از همکاری تمامی دست اندرکاران برگزاری مرحله اول انتخابات اظهار کرد: نتیجه اخلاص و هم افزایی همه عوامل این بود که انتخابات با بهترین شرایط و در امنیت و آرامش کامل با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسوولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، افزود: خوشبختانه تمام برنامه ریزی ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنشی برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است، ادامه داد: ۲۱ اردیبهشت امسال این مرحله از انتخابات را در این ۲ حوزه برگزار خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه سوال مهمی که‌ معمولا پرسیده می‌شود اینکه چه کسانی می‌توانند در دور دوم رای بدهند؟ گفت: ۲ گروه می‌توانند در دور دوم رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

به گفته وی، گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده‌اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده‌اند.

جوهری یادآور شد: این ۲ گروه بر اساس قوانین انتخابات می‌توانند در این دوره حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیندازند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، افزود: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رای داده باشند، نمی‌توانند در این دو حوزه رای بدهند.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد