Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهراً شهرداری تهران که دست از پل و تونل سازی برداشته، تمام تمرکزش را روی تابلوها گذاشته است، روزی به‌صورت ایجابی نام‌گذاری می‌کند و روزی به‌صورت سلبی عبارت شهید حذف می‌کند و حالا هم پوستر جوانگرایی پایین می‌کشد.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهرداری تهران که چندی پیش اعلام کرده بود دیگر کار عمرانی نمی‌کند و تلویحاً تهران را نیازمند ساخت و ساز نمی‌داند، ظاهراً تمام تمرکز خود را در عصر «پساقالیباف» روی تابلوها و بیلبوردها گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقداماتی که در روزهای نخست بیشتر ایجابی بود و با نام‌گذاری خیابان‌ها همراه می‌شد و حالا مدتی است جای خود را به کارهای سلبی داده و به حذف عبارت شهید و جمع آوری بیلبورد معطوف می‌شود.

این بار اما ماجرا از آنجا شروع شد که خانه طراحان انقلاب اسلامی در ادامه فعالیت‌های به یاد ماندنی خود مثل دیوارنگاره‌های میدان ولیعصر، اقدام به انتشار پوسترهایی کرد که محوریت آن موضوع جوان گرایی و اعتماد به جوانان بود. اما به یک‌باره این پوسترها که به حالت بیلبورد در نقاط مختلف تهران نسب شده بود از سوی شهردای تهران جمع آوری شد، آن‌هم با بهانه انتخاباتی بودن آن.

این خبر را روز گذشته صفحه رسمی خانه طراحان انقلاب اسلامی در اینستاگرام منتشر کرد و در این خصوص نوشت، «مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری دلیل حذف این آثار را شائبه سیاسی بودن شعار «با جوانان کارها دشوار نیست» دانسته و اذعان دارند این شعار تبلیغ حضور جوانان برای ثبت نام در انتخابات مجلس است!»

انتشار این خبر از سوی خانه طراحان اما پاسخ تند و البته شب هنگام غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران را در پی داشت. آقای مشاور که خیلی فوری و بدون فوت وقت به میدان آمده بود، در توئیت خود که ساعت 11 شب منتشر شده بود، خطاب به خانه طراحان انقلاب اسلامی که از زیرمجموعه‌های سازمان اوج است، نوشت: «‌بدون هماهنگی عده‌ای شبانه بر بیلبوردهایی که در اختیار پیامهای دیگران است؛ تبلیغات خود را اکران می‌کنند. حقوق سایرین را پایمال و بعد هم به‌جای تعذر با فرار رو به جلو، در فجازی به‌دروغ پای #انتخابات را وسط می‌کشند. #شهرداری حافظ حقوق شهروندان است. رفقا، با مال غیر، اطعام و نذر باطل است.» و این‌گونه تلاش کرد علت جمع آوری پوسترها را تخلف سازمان اوج بیان کند و با اتهام تابلو دزدی ماجرای انتخاباتی بودن را تکذیب کند.

حالا وقتش رسیده بود تا سازمان اوج وارد قضیه شود و پاسخ دهد که آیا نصب پوسترها روی بیلبوردها با هماهنگی بوده و یا مطابق صحبت مشاور شهردار تهران یک اقدام غیر اخلاقی بوده است؟ محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری و رسانه‌ای اوج در پاسخ به این اظهارات با اعلام اینکه آماده است مستندات خود در این زمینه را منتشر کند، نوشت: «‌اگر مایلید حضوراً مستندات واتساپی مدیر ارشد شهرداری را تقدیم کنیم، که صریحاً همین‌ها را می‌گوید! و البته بارها تأکید می‌کند که "دارند از#بیرون به ما #فشار می‌آورند!" همیشه با هماهنگی سازمان زیباسازی عمل کرده‌ایم. سخن از پایمالی حق، فرار رو به جلوست!».

اما این اولین باری نیست که ماجرای فشار از بیرون برای جمع آوری بیلبوردهای شهر تهران شنیده می شود و قبلاً نیز ماجرای بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» و «شمر زمانه‌ات را بشناس» نیز جنجالی شده بود. در حالی‌که محتوای تمامی این تابلو برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

جا دارد حالا که برای چندمین بار طرح‌های خانه طراحان انقلاب اسلامی مورد هجمه قرار می‌گیرد، یک‌بار برای همیشه بررسی شود آن دستی که برای دیده نشدن و پایین کشیدن این چنین طرح‌هایی به شهرداری تهران فشار می‌آرود، از آستین چه کسی بیرون می‌آید و کیست که اصرار دارد این‌گونه روشن گری‌ها از دل شهر رخت بر بندد.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سازمان اوج خانه طراحان انقلاب اسلامی بیلبورد جنجالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به اینکه آمار جرائم و تخلفات به لطف خدا در استان خراسان جنوبی کم است، گفت: کمترین تخلفات در این استان رخ می‌دهد، اما نظارت‌ها را کاهش ندهید و حتما حساس باشید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صوفی صبح امروز در محفل انس با قرآن کریم کارکنان پلیس خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رو به جلو و در حال پیشرفت است. نیروی انتظامی در سال گذشته ماموریت‌های بسیاری را انجام داد و در همه ماموریت‌ها با تمام همت و توان خود پای کار آمدند و اکنون نیز مشغول تامین نظم و امنیت جامعه هستید.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان اینکه کار نیروی انتظامی، جهاد است، افزود: برای امنیت و راحتی و آسایش و آرامش دیگران، زندگی و وقت خود را وقف می‌کنید و جهاد همین است.

صوفی بیان کرد: یکی از خواسته‌هایی که ما از خداوند داریم، صداقت در عمل است و یکی از خواص کار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز همین است و هر چه قدر عمل خود را با صداقت بیشتری انجام دهیم اثر آن بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: امنیت و موفقیت‌هایی که امروز در جمهوری اسلامی داریم نتیجه صداقت نیروی انتظامی در عمل است و هر چه قدر صداقت بیشتر خداوند به ما بیشتر کمک خواهد کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فراجا بیان کرد: صداقت یکی از خواسته‌هایی است که در زیارت عاشورا داریم تا بتوانیم با صداقت پیش برویم و در عمل، گفتار، اراده، عهد و وفا و نیت و اعتقاد خود صداقت داشته باشیم.

صوفی با اشاره به اینکه در اعتقاد و ایمان خود باید صادق باشیم افزود: در این صورت است که ایمان ما راسخ و عمل ما صادق می‌شود و وقتی بیاید درستی در کار و پرهیز گناه و معصیت و تقوای در دل هم می‌آید.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فراجا بیان کرد: تقوای در دل اگر باشد اعتقاد و ایمان تقویت می‌شود و سعادت انسان را به دنبال خواهد داشت و عمل صالح با اخلاص بیشتر انجام می‌شود و در این صورت است که تقوا کامل می ‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در عهد و وفای خود جهت تامین امنیت به آرمان‌های انقلاب پایبند است افزود: لباس نیروی انتظامی مقدس است و مردم از شما انتظار خاصی دارند و باید خیلی مواظب این لباس باشید تا آبروی آن خدشه‌دار نشود و شأن و جایگاه این لباس را حفظ کنید.

صوفی عنوان کرد: برخی از امر به معروف‌ها عملی است به طور مثال موقع اذان، به اقامه نماز بپردازید و چه عیبی دارد که در کنار جاده، نماز را اقامه کنید.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به اینکه آمار جرائم و تخلفات به لطف خدا در استان خراسان جنوبی کم است گفت: کمترین تخلفات در این استان رخ می‌دهد اما نظارت‌ها را کاهش ندهید و حتما حساس باشید.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی شریک‌جرم رژیم صهیونیستی هستند
  • ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه تهران چیست؟
  • لحظاتی از دیدار شاعران با رهبر انقلاب خارج از قاب رسمی
  • بی‌حجابی خارج از عرف یک خبرنگار خارجی در سفارت ایران! | اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو | برای عزت ایران استعفا دهید | عکس
  • آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب