Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سهام شرکت نفتی آرامکوی عربستان برای نخستین بار در بورس عرضه شد.

بر این اساس، هر سهم آرامکو با قیمت ۳۲ ریال سعودی معادل ۸ دلار و ۳۲ سنت عرضه شد.

ارزش کلی عرضه اولیه سهام آرامکو با احتساب گزینه بیش از تخصیصات (Greenshoe) به ۱۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال سعودی برابر با ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ کشور عربستان می‌کوشد با عرضه بزرگترین شرکت نفتی جهان، منابع مالی لازم برای استقلال اقتصادی ریاض از نفت را بدست آورد. برآورد می‌شود ارزش نهایی کل سهام آرامکو چیزی بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار باشد. با این حال، ارزش واقعی سهام پس از عرضه شدن در بورس مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس