Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سالاری با اشاره اهمیت رونق دادن به مساجد گفت: جذابیت، سازندگی و رشد سه اصل اساسی برای پرشور کردن مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام مظفر سالاری» در نخستین نشست توجیهی طرح فهما ویژه مدیران کانون های مساجد یزد گفت: خدمت به مسجد و مسجدی به عنوان نعمت الهی است که خداوند به عنوان سرمایه هایی بزرگ در اختیار ما قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: مسجد از ابتدا سنگر بوده است و تمام برنامه های فرهنگی در مساجد انجام می شده که در دوران دفاع مقدس شاهد این شور و نقش مساجد در جامعه بودیم که نمونه آن مسجد حظیره و نقش ان در انقلاب اسلامی است .

وی افزود: تفاوت بین انسان متدین و غر متدین برخورداری از تربیت دینی است به نحوی که هر فردی می تواند از طریق والدین خود و در اماکنی همچون مسجد این تربیت دینی را فراگیرد.

سالاری بیان کرد: متاسفانه الان برخی از مساجد ما مرکزی برای کهنسالان است زیرا صرف اقامه نماز جماعت کودک و نوجوان ما را اقناع نمی کند و  باید برای رونق بخشی به مساجد و جذب کودکان و نوجوانان تدبیری اندیشید.

وی افزود: دشمن در پی این است که سنگر (مسجد) را از ما بگیرد  و آن را به جایی تبدیل کند که مفید نیست.

سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: تمام توان و تجربه را باید به کار بگیریم تا شور را به مساجد باز گردانیم.

وی افزود:  امروزه وقت آن نیست که مساجد تنها در گوشه ای از شهر فعالیت کنند بلکه باید در کنار هم فعالیت کنند و مساجد فعال را به عنوان الگویی برای مساجد دیگر معرفی کنیم.

سالاری به اشاره به طرح فهما گفت:  هدف غایی فهما دست به دست هم دادن مساجد و ایجاد شبکه پولادین مساجد است تا روز به روز رشد داشته باشند.

وی افزود: اگر می خواهیم کودک و نوجوان ما خوب تربیت شوند باید از مساجد شروع کنیم و آنها را در مساجد حاضر کنیم.

سالاری بیان کرد: جذابیت، سازندگی و رشد به عنوان اصولی است که می تواند مساجد را پرشور کند.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر مجلس شورای اسلامی سامانه فهما شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، به همت جامعه قرآنی مساجد، مراسم افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد همراه با برپایی پانزدهمین کرسی تلاوت قرآن کریم در این مسجد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور علیرضا خراشادی‌زاده، محمدعلی دوستی و جمعی از فعالان و پیشکسوتان قرآن برگزار خواهخد شد.

در این محفل، قاری بین‌المللی جهان اسلام، امیر لعل اول به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و محمد دادگر از حافظان قران قران قرائت می کند.

این محفل یکشنبه شب‌های اول هر ماه شمسی برگزار می‌شود که در این ماه همزمان با دوم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در بخش رضویه، جاده میامی، بعد ازمعاینه فنی روستای خادم آباد همراه با افتتاحیه پایگاه قرآنی برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس