Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@05:18:58 GMT

سافت‌ بانک یک کافه رباتیک تاسیس می‌ کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۲۱۵

سافت‌ بانک یک کافه رباتیک تاسیس می‌ کند

فناوری رباتیک به صورت چشمگیری قابل پیشرفت است و ژاپن، بزرگترین مدعی در این زمینه به شمار می‌رود.

به زودی یک کافه در توکیو، شاهد کار کردن ربات‌ها خواهد بود. قرار است ربات شبه انسان شرکت سافت‌بانک (SoftBank) موسوم به پپر (Pepper) در کنار انسان‌ها شروع به کار کند. نام این کافه، پپر پولار کافه (Pepper Parlor café) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است که انسان‌ها، به عنوان پشتیبان ربات پپر در این کافه حضور داشته باشند.

سافت‌بانک در بیانیه‌ای گفت: هدف از اجرای این طرح، فراهم آوردن فضایی است که همکاری انسان‌ها و ربات‌ها در آن به نمایش گذاشته شود و چشم‌اندازی از آینده زندگی با ربات‌ها نیز به نمایش درآید. ما می‌خواهیم نه تنها برای راحتی و کارآیی بلکه برای گسترش امکانات مردم و خوشبختی آنها، ربات‌ها را بسازیم.

ربات پپر

پپر، رباتی شبه انسان است که هوش عاطفی دارد و می‌تواند در محیط‌های ساختاربندی نشده هم عملکرد خود را داشته باشد. این محیط‌ها می‌توانند فضاهایی از جمله خانه، رستوران، کافه یا فروشگاه را شامل شوند.

این نخستین بار نیست که پپر در کنار انسان‌ها کار می‌کند زیرا در حال حاضر هم در فضاهایی مانند فرودگاه، دانشگاه، بانک و فروشگاه به همکاری با انسان‌ها مشغول است.

پپر، تنها رباتی نیست که قرار است در کافه پپر پولار کار کند. ربات دیگری که در این کافه مشغول به کار خواهد شد، ربات شبه انسان موسوم به نائو (Nao) است که می‌تواند سرگرمی خوبی برای مشتریان باشد و به تمیز کردن کافه نیز بپردازد.

آینده‌ای که در آن، ربات‌ها بدون کمک انسان کار کنند، دور نیست و تاسیس پپر پولار کافه، یک گام مهم در این زمینه به شمار می‌رود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم گندمان قهرمان رقابت‌های جام رمضان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اداره تربیت بدنی بخش گندمان از کسب مقام اول تیم کافه کارن گندمان درمسابقات فوتسال جام رمضان بخش گندمان خبرداد.
داسبار گفت: این دوره از مسابقات باحضور شش تیم ازشهر‌های
فرادنبه، بلداجی، بروجن وسه تیم از گندمان درسالن ورزشی شهدای شهر گندمان برگزارشد که درپایان تیم کافه کارن گندمان موفق به کسب رتبه اول این دوره از مسابقات شدوهمچنین تیم مواد غذایی بلداجی ومهرفرادنبه به ترتیب مقام‌های دوم سوم را ازآن خودکردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • تیم گندمان قهرمان رقابت‌های جام رمضان
  • پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • سقف تراکنش خرید روزانه ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • (ویدئو) سکانسی پربازدید از سریال نون خ ۵ با تیکه انداختن به قیمت‌ها در کافه‌ها
  • مشکل بزرگ بانک‌ها برای خرید استقلال و پرسپولیس چیست؟