Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@12:54:43 GMT

شیخ زکزاکی به زندان منتقل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۲۷۶

شیخ زکزاکی به زندان منتقل شد

به گزارش جماران؛ منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که مقام‌های نیجریه شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور را با وجود بیماری به زندان منتقل کرده‌اند.

جنبش اسلامی نیجریه در توئیتی با انتشار این خبر افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش با وجود بیماری به زندان مرکزی کادونا منتقل شدند.

دادستانی کادونا با درخواست دولت محلی این ایالت برای انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی به زندان موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، جلسه برگزاری دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی به ۶ فوریه ۲۰۲۰ (اول اسفند) موکول شده است.

در آذر سال ۹۴ ارتش و پلیس نیجریه با یورش به "حسینیه بقیه‌الله" (عج) در شهر "زاریا" و منزل شیخ زکزاکی در ایالت "کادونا" در شمال نیجریه، رهبر شیعیان این کشور را به همراه همسرش «زینت ابراهیم» و یکی از پسرانش دستگیر کردند؛ در این یورش که به عملیات نظامی شبیه بود، صدها نفر از شیعیان نیجریه نیز به شهادت رسیدند. برخی رسانه‌ها شمار افراد شهید شده در حمله به خانه شیخ زکزاکی را تا دو هزار نفر ذکر کرده اند.

در این یورش، شیخ زکزاکی بشدت زخمی شد و سه پسر وی نیز به شهادت رسیدند؛ سه پسر دیگر رهبر شیعیان نیجریه نیز یکسال قبل از آن یعنی در روز قدس سال ۱۳۹۳ با شلیک گلوله پلیس این کشور به شهادت رسیده بودند.

دولت نیجریه تاکنون از آزادی زکزاکی به بهانه های مختلف جلوگیری کرده و حتی به وی امکان دسترسی به خدمات درمانی را نداده بود. در ماههای اخیر که وضع جسمانی زکزاکی رو به وخامت گذاشته، نهادهای حقوق بشری بارها خواهان آزادی رهبر شیعیان نیجریه شدند.

در ماه های اخیر مردم نیجریه بارها با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور خواستار آزادی شیخ زکزاکی شده اند اما نیروهای امنیتی نیجریه هر بار این تجمعات را سرکوب کرده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان شیخ زکزاکی نیجریه زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم

گروه تروریستی داعش ضمن قبول مسئولیت حمله شب گذشته کابل گفت هدف این حمله شیعیان و طالبان بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این «خالد زدران» سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استرصد داعش در افغانستان با چشمان چینی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رئیسی وارد لاهور شد
  • عکسی از ابراهیم رئیسی درحال کاشتن نهال در پاکستان
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • قتل، اولین خلاف پسر تبهکار ۲ روز بعد از آزادی از زندان
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد
  • زکزاکی: در حمله ایران به اسرائیل از خوشحالی اشک ریختم